Konsumenci nadal chętnie korzystają z różnych form promocji. W pierwszej kolejności biorą jednak udział w akcjach najłatwiej dostępnych i nie wymagających zbytniego zaangażowania. Te, w których np. wymagane jest wypełnienie kuponu konkursowego czy uczestnictwo w sponsorowanym wydarzeniu, cieszą się zdecydowanie mniejszą popularnością.
Respondenci preferują rejestrację do konkursu na stronie internetowej lub wrzucenie kuponu do urny w sklepie.

W porównaniu z ubiegłym rokiem znacząco spadł odsetek osób preferujących w konkursach promocyjnych przyznawanie jednej dużej nagrody.
11 proc. respondentów miało negatywne doświadczenia związane z promocjami, np. z zawyżaniem ceny towaru w promocji, wadliwymi czy przeterminowanymi produktami lub niejasnymi zasadami promocji.

Badanie "Monitor Promocji 2015" zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online na własnym panelu internetowym Epanel.pl) w dniach 12-19 października 2015 r. Respondentami były osoby dorosłe, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy skorzystały z przynajmniej jednej promocji, N=1003.











