3 listopada podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie wręczono nagrody Effie Awards Poland 2025.
W tegorocznej edycji niemal 200 ekspertek i ekspertów z 14 grup jurorskich oceniało projekty w 27 kategoriach, pracując pod przewodnictwem Marty Życińskiej, dyrektorki generalnej polskiego oddziału Mastercard Europe.
Effie Awards - kto zdobył złoto
Jury Effie Awards Poland 2025 przyznało łącznie 65 nagród, w tym 7 złotych, 29 srebrnych i 29 brązowych statuetek oraz 50 nominacji. Nie przyznano nagrody Grand Prix.
Złote statuetki Effie 2025 trafiły do autorów kampanii:
• w kategorii Finance & Insurance: Tu pracują Twoje pieniądze – XTB, McCANN Poland, Media Context
• w kategorii Services: Bambi robi z Makiem co chce – McDonald’s, DDB Warszawa, OMD, MassiveMusic, Dentsu Creative, 24/7Communication

• w kategorii PR & Employer Branding: Przyjaźń od kuchni – McDonald’s, DDB Warszawa, OMD, 24/7Communication, Dentsu Creative, CPC Brand Consultants
• w kategorii Influencers & Social Platforms: PLUSH – Restart komunikacji w erze TikToka – Polkomtel, crb.agency, FormUp
• w kategorii Entertainment: ZOOM TV – Pokochaj ludzką naturę – Grupa Kino Polska, Digital Kingdom, Havas Media
• w kategorii Retail & Marketplaces: Misja – ROSSMANN, Zenith
• w kategorii Non-Profit, Public & Political Service: Podaruj Wigilię: nasze imiona mają moc! – Stowarzyszenie mali bracia Ubogich, Insignia, Starcom, Graffiti Films, Big Picture.
Pełna lista nagrodzonych dostępna jest na stronie konkursu Effie.
Rankingi i tytuły roku
Podczas gali ogłoszono również coroczne Rankingi Effie Awards Poland 2025. Tytuł Agencja Roku trafił do DDB Warszawa (42 punkty). Kolejne miejsca zajęły Dentsu Creative i Ogilvy (28 punktów) i McCann Poland (24 punkty).

Agencją Mediową Roku został Zenith (53 punkty), drugie miejsce zajął Starcom (45 punktów), a trzecie OMD (44 punkty).
Wyróżnienie Firma Roku powędrowało do McDonald's (38 punktów). Kolejne miejsce dla L'Oreal (20 punktów), podium zamykają Grupa OLX, Lotte Wedel i Żabka (po 18 punktów).
Wyniki konkursu będą miały wpływ na ranking Marketing Master by SAR, który wyróżnia najbardziej wszechstronnych marketerów łączących efektywność, kreatywność i innowacyjność. Tych poznamy podczas Gali Innovation – 26 listopada 2025 r. w Multikinie Złote Tarasy.
Effie Awards to największy konkurs marketingowy na świecie, który od lat wyznacza standardy efektywności komunikacji i działań biznesowych. Od 26 lat licencję na prowadzenie konkursu w Polsce posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.











