65 proc. konsumentów na świecie ogląda programy w modelu VoD

Niemal dwie trzecie konsumentów na całym świecie deklaruje oglądanie programów w modelu video-on-demand (VOD), w tym zarówno krótsze, jak i dłuższe treści - wynika z badania Nielsena.

km
km
Udostępnij artykuł:

Nieco ponad 1/4 badanych (26 proc.) przyznała, że płaci za oglądanie nadawanych bezpośrednio lub w ramach VOD programów poprzez subskrypcję u dostawców usług online typu Hulu, Netflix czy Amazon. Dla porównania, 72 proc. respondentów płaci za oglądanie telewizji oferowanej przez operatorów kablowych i satelitarnych.

Odpowiedzi były tutaj mocno zróżnicowane w zależności od regionu. Największy odsetek płacących za programy dostawcom usług online odnotowano w Ameryce Północnej (35 proc.) oraz w regionie Azji i Pacyfiku (32 proc.). Na drugim biegunie znalazła się Europa (tylko 11 proc.), a pośrodku i najbliżej globalnej średniej - Ameryka Łacińska oraz Bliski Wschód i Afryka (po 21 proc.).

grafika

Z badania wynika także, że w grupie osób oglądających jakiegokolwiek rodzaju treści VOD, 43 proc. robi to przynajmniej raz dziennie, a ponad 3/4 (77 proc.) jako powód wskazuje możliwość oglądania programów o wybranej przez siebie porze.

Ponad połowa ogółu respondentów na świecie (59 proc.) stwierdziła także, że nie ma nic przeciwko oglądaniu reklam w zamian za darmowe treści.

Badanie "Nielsen Global Video-on-Demand Survey" zostało przeprowadzone przez firmę Nielsen w dniach 10 sierpnia - 4 września 2015 r. na grupie ponad 30 tys. internautów z 61 państw w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, Ameryce Łacińskiej, regionie Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryce Północnej, reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"