7 proc. więcej na reklamę w magazynach. „Viva!”, „Wprost” i „Show” mocno w górę (TOP 10)

Cennikowe wpływy reklamowe czasopism w I połowie br. były o 6,8 proc. wyższe niż rok wcześniej. O ponad jedną piątą wzrosły przychody „Vivy!” i „Wprost”, a o 15 proc. - „Show”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Od stycznia do czerwca br. nakłady na reklamy w magazynach cennikowo (bez rabatów i autopromocji) wyniosły 1,49 mld zł, o 94,7 mln zł więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 6,8 proc. - pokazują dane Kantar Media opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Jednak fatyczna wartość reklam w magazynach mogła znacząco zmaleć, ponieważ według szacunków Starlinka w I kwartale br. rzeczywiste nakłady na reklamy w magazynach wyniosły 101,9 mln zł, o 17,2 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), natomiast ZenithOptimedia prognozuje, że w całym br. zmaleją o 14,9 proc. (więcej na ten temat).

Tymczasem dane Kantar Media z I kwartału mówiły o wzroście cennikowych inwestycji wynoszącym 5,6 proc. (przeczytaj więcej). Tak duży rozziew wskazuje, że wydawcy magazynów udzielają reklamodawcom coraz większych rabatów.

W I półroczu wszystkie magazyny z czołowej dziesiątki zanotowały wzrosty cennikowych wpływów reklamowych. Najmocniej zwiększyły się przychody „Vivy” (Edipresse Polska) - o 12,56 mln zł (to 23,4 proc. w górę), oraz „Wprost” (AWR Wprost) - o 9,96 mln zł (20,7 proc. w górę).

Liderujący w zestawieniu „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam o 6,79 mln zł więcej niż rok wcześniej (to 8,8 proc. w górę), „Show” (Wydawnictwo Bauer) - o 4,22 mln zł więcej (wzrost o 15,3 proc.), a „Flesz” (Edipresse Polska) - o 2,55 mln zł (8,3 proc. w górę).

Wpływy „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) wzrosły o 1,92 mln zł (czyli o 3,1 proc.), „Newsweeka” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,46 mln zł (to 3,9 proc. w górę), a „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 2 mln zł (6,4 proc. w górę).

Wzrosty zanotowały również „Claudia” (Burda International Polska) - o 1,55 mln zł (4,7 proc. w górę), oraz „Party” (Edipresse Polska) - o 518,8 tys. zł (czyli o 1,3 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"