7 sposobów na zdobycie lojalności klienta

Poziom zysków naszego biznesu wzrasta wraz zadowoleniem klienta. Zadbanie o jego dobro i stworzenie pozytywnych doświadczeń sprawi, że współpraca będzie się rozwijać, a klient będzie wracał i polecał ulubione miejsce lub usługę.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Według raportu „Lojalność a rekomendacje”[1] co piąty respondent (22%) wskazuje jakość obsługi klienta jako czynnik decydujący o zarekomendowaniu lub odradzeniu firmy. – Negatywne doświadczenia przy obsłudze mogą sprawić, że klient już nigdy nie wróci. Przy obecnym przesyceniu rynku dóbr i usług lojalni klienci są na wagę złota. Zbudowanie ich lojalności i przywiązania jest o tyle trudne, że szybko się nudzą. Ma to miejsce zwłaszcza w przypadku lokali gastronomicznych, gdzie jakość obsługi jest kluczowa – mówi Tomasz Bucholc, współtwórca i CEO aplikacji lojalnościowej Kekemeke.

Jak więc zdobyć wiernych klientów? Przedstawiamy 7 przydatnych wskazówek, które pozwolą zawalczyć o lojalność konsumentów.

1.       Zbuduj zaufanie – traktuj swoich klientów jak gości we własnym domu. Ludzie wyczuwają, gdy nie są mile widziani i w rezultacie unikają miejsc, w których czują się jak obcy.

2.       Bądź profesjonalistą – oferuj tylko najlepsze produkty i najlepszą obsługę, na jakie możesz sobie pozwolić. Jeśli istnieje potrzeba, zawsze bądź pomocny i otwarty. Z kolei gdy popełnisz błąd, przyznaj się do niego, przeproś i zaoferuj rekompensatę, klient doceni Twoją szczerość.

3.       Stwórz związek emocjonalny z klientem – emocjonalne zaangażowanie sprawi, że klient będzie identyfikował się z Twoim lokalem. Satysfakcja ze świadczonych usług wykształci lojalność, która jest gwarancją stabilności firmy.

4.       Wprowadź program lojalnościowy – jeśli polecasz klientom program lojalnościowy, warto przedstawić korzyści, które wynikają z jego posiadania. Program powinien zapewniać atrakcyjne profity, motywujące klientów do korzystania z oferowanych usług.  

5.       Nagradzaj klientów – oferując klientowi dodatkowe bonusy czy prezenty, które będą dodatkiem do wykupionej usługi, zrobisz na nim dobre wrażenie i zachęcisz do ponownego skorzystania z Twojej oferty, a tym samym zwiększysz zyski.

6.       Przygotuj pracowników – miej pewność, że zatrudniony zespół utrzymuje najlepszy poziom obsługi, a posiadając program lojalnościowy, upewnij się, że każdy pracownik na bieżąco rekomenduje go klientom. Wprowadzając do swojego lokalu np. program lojalnościowy Kekemeke, możesz regularnie śledzić wyniki pracowników i dzięki temu premiować ich za odniesione sukcesy.

7.       Bądź konsekwentny – dbając o lojalność klienta, utrzymuj cały czas ten sam poziom jakości w lokalu. Wytrwałość w rekomendowaniu korzystania z programu lojalnościowego wraz z gwarancją najlepszej obsługi oraz zapewnieniem pełnowartościowego produktu czy usługi zapewni ciągły zysk, a co najważniejsze sprawi, że klienci będą bardziej lojalni.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele