AdReport: w ub.r. 11 tys. kampanii content marketingowych w polskim internecie, liderem RASP

Według danych systemu monitoringu reklamy online AdReport w 2020 roku zrealizowano ponad 11 tysięcy działań o charakterze content marketingowym. Najwięcej, bo prawie 3 tysiące, przeprowadzono na stronach Grupy RAS Polska.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Content marketing jest coraz ważniejszym elementem aktywności marek w Internecie – wynika z opracowania AdReporta na temat wykorzystywania działań contentowych w 2020 roku.

W pandemicznym roku 2020 zrealizowano w polskim Internecie ponad 11 tysięcy kampanii o charakterze content marketingowym.  Zdecydowanie najwięcej, ponad 39 proc. projektów pojawiło się w czwartym kwartale roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/iab-polska-spadek-w-reklamie-online-wyniki-drugie-polrocze-2020 ##

Najpopularniejszą formą działań, wykorzystywaną w ponad 56 proc. przypadków, była akcja partnerska (treść oznaczona na stronach wydawcy jako materiał powstały we współpracy marką) i artykuł sponsorowany (czyli treść oznaczona na stronach wydawcy jako sponsorowana) – 24 proc. Rzadziej marketingowcy decydowali się na działania typu content commerce (16 proc.) i sekcje specjalne (czyli strony przygotowane przez wydawcę na potrzeby kampanii) – 2,3 proc.

grafika

- Artykuły sponsorowane i partnerskie to najprostsze w przygotowaniu i najbardziej podstawowe formy aktywności content marketingowych. Dlatego też są najczęściej wykorzystywane. Jednak Sekcje Specjalne, czyli rozbudowane akcje, w których marki współpracują bliżej z Wydawcą, są coraz bardziej popularne. Jesteśmy pewni, że w kolejnym raporcie ich udział będzie większy - mówi Marcin Popiel, business development manager AdReport.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklam-w-internecie-wiecej-ale-za-mniej-pieniedzy ##

RAS Polska liderem content marketingu

Z danych AdReport wynika, że liderem wśród wydawców pod względem liczby realizowanych akcji contentowych jest RAS Polska, który zrealizował 2920 wszystkich działań. Znaczący udział miały również serwisy z Grupy Gazeta.pl i Grupy Wirtualna Polska. Z grona największych wydawców, najmniej działań cotent marketingowych pojawiło się w Polska Presse.

grafika

- Analizując dane zauważyliśmy, że poszczególni wydawcy specjalizują się w różnych formach współpracy oraz segmentach rynku. Np. zdecydowanie najwięcej realizacji w kategorii „sekcje specjalne” odnotowano w serwisach Grupy WP. Wynikać to może z faktu, że akcje są przeprowadzane w dużej mierze na przygotowanym przez redakcję szablonie, w którym wprowadzane są nieznaczne zmiany. Dostrzegliśmy także, że specjalistami w branży telekomunikacji jest RAS Polska, motoryzacja to domena Grupy WP, a w segmencie moda liderem jest Gazeta.pl -  mówi Marcin Popiel.

AdReport to system monitoringu reklamy display w polskim internecie. Badanie obejmuje wszystkie formy reklamy display, mobile, video, mailingi oraz działania content marketingowe prowadzone na ponad 5 000 największych i najważniejszych polskich witrynach oraz portalach internetowych. AdReport jest częścią spółki Ströer Media.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów