Cennikowe wydatki reklamowe (bez autopromocji) Aflofarm Farmacja Polska wyniosły w lutym br. 126,92 mln zł, o 39,7 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 45,5 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Przedsiębiorstwo jest niezmiennie zdecydowanie największym reklamodawcą w Polsce - w styczniu br. jego cennikowy budżet wyniósł 132,3 mln zł (zobacz szczegóły), a w całym 2013 roku - 960,5 mln zł (więcej na ten temat).
Na drugie miejsce awansował dystrybutor filmowy Kino Świat, którego cennikowe wydatki w lutym wyniosły 70 mln zł, aż o 54 mln zł więcej niż rok wcześniej. Wiązało się to głównie z promocją premier kinowych filmów „Facet (nie)potrzebny od zaraz” i „72 godziny” oraz końcową częścią kampanii reklamującej „Pod mocnym aniołem”.

Budżet Procter & Gamble Polska wzrósł w skali roku z 31,3 do 41,56 mln zł (33,6 proc. w górę), a USP Zdrowie - z 23,5 do 39,1 mln zł (66,3 proc. w górę). Zwiększyły się też wydatki dwóch innych koncernów z segmentu FMCG: Nestlé Polska o 6,8 mln zł, a Ferrero Polska o 6 mln zł (to 27,6 i 23,9 proc. w górę). Z kolei Lidl Polska wydał o 8,1 mln zł więcej niż rok wcześniej (32,5 proc. w górę).
Cennikowe wydatki Orange Polska były o 9,2 mln zł wyższe (34,7 proc. w górę) niż budżet PTK Centertel w lutym ub.r. (z początkiem br. Centertel i Telekomunikacja Polska połączyły się w Orange). Za to budżet P4, operatora Play, zmalał w skali roku o 1,8 mln zł (to spadek o 6,2 proc.).

Volkswagen Group Polska cennikowo przeznaczyła na reklamy o 84,6 proc. więcej niż rok wcześniej - budżet firmy wzrósł z 14,1 do 26,1 mln zł.











