Agora z nowym logo. Poprzednie mieli bez zmian od lat 90-tych

Grupa Agora wprowadza swoją nową identyfikacją wizualną, przygotowaną przez firmę wspólnie z Jackiem Utko. W logo znalazło się stwierdzenie, że firma to grupa mediowa.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Agora z nowym logo. Poprzednie mieli bez zmian od lat 90-tych

– Agora to jedna z najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek w polskich mediach. Jej świetnie zaprojektowany logotyp funkcjonował od lat 90. do dziś w niezmienionej postaci. Jednak w ciągu 35 lat Agora z wydawcy prasowego przekształciła się w nowoczesną grupę mediową – podkreśla w komunikacie Anna Marucha, dyrektorka komunikacji korporacyjnej Grupy Agora.

– Zmieniając nasz logotyp, staraliśmy się połączyć tradycję i historyczne dziedzictwo Agory z otwartością na rozwój i zmiany, które towarzyszą dziś mediom – zaznacza.

Nowy logotyp Agory zaprojektował Jacek Utko, autor m.in. szaty graficznej „Gazety Wyborczej”. Całość identyfikacji wizualnej i materiałów graficznych został przygotowany przez zespół grafików ze studia multimedialnego „Wyborczej”.

– Agora jako marka celowo nie eksponuje wyrazistego charakteru swojego logotypu – jest on minimalistyczny i uniwersalny, pełni rolę parasola, pod którym znajdują się marki o bardzo różnorodnej identyfikacji i własnych osobowościach, rozpoznawalnych przez szeroką publiczność – opisuje Jacek Utko.

W logotypie zachowano charakterystyczny czerwony akcent, symbolizujący polskie korzenie firmy i jej zaangażowanie społeczne. Natomiast subtelny prześwit ma nawiązywać do otwartości na zmiany.

grafika

W trzecim kwartale 2024 r. grupa Agora osiągnęła 334,5 mln zł przychodów sprzedażowych, o 4,9 proc. mniej niż przed rokiem. Najmocniej wpłynęły na to spadki w kinach Helios: wpływy z biletów zmalały r/r o 21,2 proc. do 56,4 mln zł, a ze sprzedaży barowej - o 10,3 proc. do 35,8 mln zł.

Przy dużo niższym spadku kosztów operacyjnych zysk EBITDA zmalał z 56,9 do 43,7 mln zł, marża EBITDA - z 16,2 do 13,1 proc., a wynik operacyjny - z 14,3 mln zł zysku do 0,4 mln zł straty. Firmie udało się natomiast zmniejszyć stratę netto z 13 do 11,3 mln zł, ponieważ jej koszty finansowe skurczyły się z 31,9 do 10,7 mln zł, przede wszystkim dzięki poprawie wyniku z różnych kursów walutowych z -21 do 3,2 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"