Program „Ale mądrale!” na antenie TVP1 emitowany jest w soboty o godz. 18.30, począwszy od 30 marca br. Po pięciu pierwszych odcinkach jego średnia oglądalność wyniosła 1,43 mln osób. Przełożyło się to na 12,00 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 9,82 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl. W analizowanym okresie największą widownię zanotował pierwszy odcinek programu, który śledziło 1,94 mln oglądających. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. show poprawia wyniki Jedynki o 160 tys. widzów. Wówczas stację w tym paśmie oglądało 1,27 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 11,54 proc. oraz 7,58 proc. „Ale mądrale!” zapewniają TVP1 trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem w paśmie emisji programu jest TVN, która w tym czasie pokazuje „Kuchenne rewolucje” oraz początek „Faktów”, co przekłada się na 16,28 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje Polsat („Pamiętniki z wakacji” oraz „Wydarzenia”; 13,32 proc.). Z kolei za TVP1 znalazła się TVP2 („Sport telegram”, „Pogoda” oraz kulisy „Postaw na milion”; 8,99 proc.). Taka sama jest kolejność stacji w grupie komercyjnej. „Ale mądrale!” to program rozrywkowy TVP1, który prowadzony jest przez Katarzynę Pakosińską. Bohaterami show są dzieci, które w obecności widzów w studiu udzielają rad, jak w łatwy sposób rozwiązać problemy, z którymi nie mogą sobie poradzić dorośli. Program produkowany jest przez Leszka Kumańskiego (więcej na ten temat).

Trzy topowe odcinki „Ale mądrale!”
Oglądalność programu na tle konkurencji











