Alior Bank liderem wśród banków w rankingach Forbesa i Newsweeka

Alior Bank pięciokrotnie triumfuje. Zdobył pierwsze miejsca w rankingach Forbesa jako Bank przyjazny dla firmy oraz Bank rekomendowany firmie. Ten drugi tytuł został przyznany przez redakcję po raz pierwszy w historii plebiscytu. Alior Bank może też poszczycić się mianem Przyjaznego banku Newsweeka, gdzie w rankingu zdeklasował konkurencję w dwóch kluczowych dla siebie kategoriach – Bankowość tradycyjna i Bankowość internetowa. Ponadto, uplasował się na drugiej pozycji pod względem Bankowości hipotecznej.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Alior Bank okazał się bezkonkurencyjny w obszarze bankowości dla mikro i małych firm, zdobywając aż dwie prestiżowe nagrody w rankingu Forbesa. Został najwyżej oceniony we wszystkich czterech kategoriach badanych przez Kantar Polska metodą mystery shopper na zlecenie redakcji: jakości obsługi, umiejętności pozyskania klientów, zdalnych kanałów kontaktu i wyglądu placówek. Audytorzy byli przede wszystkim pod wrażeniem życzliwości, zainteresowania klientem w oddziałach i jego partnerskiego traktowania. O miejscu w rankingu decydowała suma punktów przyznanych za wirtualny i realny kontakt z bankiem. Kantar Polska wziął pod lupę 20 banków z ofertami dla biznesu, przeprowadzając w nich z pomocą tajemniczych klientów 234 audyty.

O zwycięstwie w rankingu przesądziła też oferta. Alior Bank posiada najtańszy „Koszyk Forbesa”, czyli zestaw podstawowych usług dla biznesu i jako jedyny z banków otrzymał w tej dziedzinie maksymalną liczbę punktów – 5 gwiazdek. Redakcja, która oceniała ofertę na podstawie wypełnionych przez banki ankiet, szczególnie doceniła w Alior Banku ofertę kont i kredytów firmowych. W tym roku po raz pierwszy, Forbes przyznał też własne rekomendacje, wybierając 9 jego zdaniem najlepszych banków – listę otworzył Alior Bank, wyróżniając się na tle konkurentów wzorową obsługą klienta i korzystnymi rozwiązaniami dla biznesu.

Małe przedsiębiorstwa są ważnym klientem Alior Banku i jesteśmy dumni z przyznanych nam wyróżnień, które są dowodem na to, że jesteśmy dla firm rzetelnym partnerem, który stawia na jakość. Na początku roku, wprowadziliśmy nowe standardy obsługi klientów biznesowych w oddziałach, które już przynoszą realne efekty. Usprawniliśmy także obsługę firm przez infolinię, tworząc nowe szkolenia i skrypty rozmów dla konsultantów, pozwalające jeszcze lepiej sprecyzować potrzeby klientów biznesowych i trafić do nich z idealnie dopasowaną ofertą – podkreślił Maciej Surdyk, Wiceprezes Zarządu Alior Banku, odpowiedzialny za Obszar Klienta Biznesowego.

Dbamy o to, aby nasza oferta wprowadzała nową jakość w usługach bankowych dla firm. Jesteśmy otwarci na innowacyjne pomysły i zorientowane na klienta uproszczenia, które pozwalają nam kreować rozwiązania odpowiadające na realne potrzeby przedsiębiorców. Potrafimy wdrażać produkty zupełnie nowe na rynku i być realnym partnerem dla biznesu, który oferuje więcej niż tylko podstawową obsługę, ale stwarza firmie możliwości rozwoju i czerpania korzyści z relacji z bankiem – dodał Marek Sołtysiak, Dyrektor Departamentu Produktów Klienta Biznesowego w Alior Banku.

Alior Bank posiada szereg ciekawych rozwiązań dla firm. Wśród nich wymienić można m.in. Rachunek Partner z terminalem płatniczym i gwarancją ceny paliwa (3,90 zł/litr), księgowość online z generatorem plików JPK, pakiet kredytowy dla mikrofirm z finansowaniem do 600 tys. zł. Z iKontem Biznes bank premiuje także za aktywne korzystanie z konta firmowego. Ponadto, Alior Bank udostępnia portal Zafirmowani.pl, w którym klienci firmowi mogą skorzystać z szeregu cennych porad na temat prowadzenia biznesu – redakcja magazynu Forbes doceniła tę dodatkową usługę.

Alior Bank jest też przykładem na to, że duża instytucja finansowa może efektywnie wspierać start-upy i umiejętnie z nimi współpracować. Wraz ze start-upem VoicePin z sukcesem wdrożono sztuczną inteligencję, która pod nazwą DRONN wspiera w banku m.in. monitoring klientów kluczowych oraz podwyższonego ryzyka, procesy zamykania rachunków czy wysyłkę ponagleń w ramach zajęć egzekucyjnych.

W tym miesiącu Alior Bank ruszył z mającym potrwać trzy miesiące programem akceleracyjnym RBL_Start. W Warsaw Spire otworzył także specjalną przestrzeń, w której wraz z ośmioma wyłonionymi przez siebie startupami z branży fintech będzie wypracowywał oraz testował nowe rozwiązania dla klientów. Jest również w trakcie tworzenia paneuropejskiej platformy opartej na modelu Open API we współpracy z firmą Mastercard oraz zagranicznymi fintechami: Raisin i solarisBank.

Alior Bank został także mianowany Przyjaznym bankiem Newsweeka, gdzie okazał się najlepszy pod kątem Bankowości tradycyjnej oraz Bankowości internetowej. W kategorii Bankowość hipoteczna zajął drugie miejsce, plasując się na podium tuż za Pekao SA. O pozycji w rankingu również decydowały wyniki badania przeprowadzonego przez Kantar Polska metodą tajemniczego klienta, gdzie audytorzy wizytowali zarówno oddziały pod kątem jakości usługi i kompetencji pracowników, jak i sprawdzali funkcjonalność serwisu transakcyjnego, przyjazność procedur czy sprawność kanałów komunikacji z bankiem.

Jesteśmy na rynku blisko 10 lat. Powstawaliśmy w momencie dużych zmian, gdzie bankowość tradycyjna musiała przejść częściową transformację do online’u. Sukces w rankingu pokazuje, że radzimy sobie świetnie w tych dwóch obszarach i w dobie nowych technologii potrafimy budować bezpośrednie relacje z klientem – zaznaczył Mateusz Poznański, Wiceprezes Zarządu Alior Banku odpowiedzialny za Obszar Klienta Indywidualnego. – Z perspektywy naszej strategii Cyfrowego buntownika, bardzo istotna jest dla nas wygrana w kategorii bankowości internetowej, ale przyjmujemy ją z pokorą. Mamy w tym obszarze jeszcze wiele do zrobienia oraz ambicję, żeby powtórzyć sukces w kolejnych latach – podsumował Wiceprezes Alior Banku.

By być instytucją przyjazną klientom, Alior Bank w tworzeniu oferty stawia na elastyczność i wsłuchuje się w ich potrzeby – wybrane produkty można dosłownie personalizować. Takie jest m.in. Konto Jakże Osobiste, w którym klient sam zarządza dodatkowymi korzyściami i dobiera je indywidualnie, czy Pożyczka na Piątkę, w której sam może także ustalić kwotę i wygodny dla siebie okres spłaty. W odpowiedzi na potrzeby klientów powstało także Konto Mocno Oszczędnościowe, w którym ze zgromadzonych środków można swobodnie korzystać, a także wykonywać bezpłatne przelewy online na konto osobiste.

Klientocentryzm w Alior Banku to jednak przede wszystkim relacje. – Regularnie badamy poziom zadowolenia klienta, co pozwala prowadzić z nim efektywny dialog we wszystkich punktach styku z bankiem – od mierzenia jego doświadczeń towarzyszących otwarciu relacji w oddziale czy kanałach zdalnych, po reklamacje i proces retencji. Takie spojrzenie pozwala wychwycić i usprawnić wszystkie elementy, które wpływają na satysfakcję klientów, a to pomaga nam w stawaniu się liderem jakości obsługi na rynku usług bankowych – oznajmiła Agnieszka Szczebiot, Dyrektor Departamentu Relacji z Klientem w Alior Banku.

Alior Bank – jak na „cyfrowego buntownika” przystało, wychodzi na przód technologii, która ma jak najlepiej służyć klientowi. W połowie zeszłego roku Alior Bank udostępnił klientom nową bankowość elektroniczną, pełną innowacyjnych rozwiązań i usprawnień. Logowanie do systemu odbywa się jednym kliknięciem poprzez funkcję Touch ID lub login. Niezależnie od tego, z jakiego urządzenia klient korzysta – czy laptopa, czy smartfona – zawsze widzi ten sam interfejs, dzięki spójnym ekranom, symbolom i kolorom oraz responsywnej szacie graficznej. Ponadto, użytkownik nowej bankowości elektronicznej, może ułożyć serię przelewów i wygodnie przełączać się między kontem indywidualnym i firmowym. Platformę wyposażono też w funkcję skanowania faktur, ułatwiającą realizację przelewów bez konieczności przepisywania danych. Wszystkie te rozwiązania mają na celu podniesienie komfortu użytkowania systemu.

–  Tak wysoką pozycję w rankingach Forbesa i Newsweeka zawdzięczamy konsekwentnej realizacji naszej strategii, która opiera się m.in. przejrzystej ofercie, najnowszej generacji rozwiązaniach mobilnych i internetowych, inwestycji w technologie i innowacje. Wyróżnienia potwierdzają również to, że klient jest w centrum naszych działań – realizując usługi najwyższej jakości, skupiamy się na spełnianiu jego potrzeb. Z satysfakcją patrzymy na to, że doskonale radzimy sobie na wielu polach – jesteśmy „bankiem przedsiębiorczości”, ale także instytucją dopasowaną do „Kowalskiego”. W tym drugim obszarze, bankowości detalicznej, mamy apetyt by sięgnąć po jeszcze więcej – powiedziała Katarzyna Sułkowska, prezes Alior Banku.

Wyniki prestiżowych rankingów ogłoszono oficjalnie 24 września br. podczas Wielkiej Gali Bankowości 2018 w Warszawie. Są to rankingi cenione przez specjalistów z branży bankowej ze względu na starannie opracowaną metodologię i szczegółowość badań, porównujących jakości usług i ofert bankowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"