Od 31 sierpnia sprzedawcy zamierzający korzystać z opcji promocyjnych przy ofertami z wyrobami medycznymi będą musieli:
- przesłać administracji Allegro w papierowej wersji oświadczenie potwierdzające, że sprzedawca korzysta z opcji promocyjnych oraz „w razie zakwestionowania ww. działań reklamowych będących przedmiotem niniejszego oświadczenia zobowiązuje się do naprawienia wszelkiej szkody, która wynikałaby z tego tytułu dla Allegro Sp. z o.o.”
- uzupełnić w ofertach parametr wyrób medyczny, zaznaczając przy nim opcję „tak”.
Spełnienie tych warunków będzie niezbędne przy korzystaniu z kilku najpopularniejszych kategorii reklamowych na Allegro: opcji promowania ofert, Strefy Okazji, Allegro Days (oraz podobnych akcji, m.in. Smart! Week, Black Week) oraz Allegro Ads.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/1-67-wydatkow-na-reklame-online-w-pierwszym-kwartale-2023-r,7169496396359809a ##

Allegro wyłączy opcje promowania
31 sierpnia Allegro wyłączy opcje promowania (wyróżnienie, wyróżnienie Elastyczne i pakiet Promo) w trwających ofertach, w których zaznaczono „tak” przy parametrze wyrób medyczny. - Jeśli wyłączymy opcje promowania w Twoich ofertach, zwrócimy Ci opłaty za włączenie promowania oraz za wszystkie pozostałe opłaty cykliczne, na przykład opłatę za wystawienie. Szczegóły sprawdzisz w zakładce Rozliczenia z Allegro - zapowiedziała platforma sprzedawcom.
Od 14 sierpnia parametr „wyrób medyczny” jest obowiązkowy w wybranych kategoriach (m.in. z obszarów: specjalistyczny sprzęt medyczny, sprzęt rehabilitacyjny i ortopedyczny, urządzenia medyczne, wyposażenie szpitali i gabinetów, laktatory i akcesoria).
- Uzupełnij go, gdy wystawiasz ofertę lub skorzystaj z zakładki Uzupełnij parametry. Dzięki temu będziemy mieć pewność, jakie dokładnie produkty sprzedajesz i czy robisz to zgodnie z przepisami prawa - zachęca Allegro.

Allegro to zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. W lipcu br. zanotowała 18,79 mln użytkowników, 63,48 proc. zasięgu oraz godzinę, 45 minut i 45 sekund średniego czasu korzystania (według badania Mediapanel).
Grupa Allegro, do której oprócz należą też m.in. eBilet, Ceneo i przejęte wiosną ub.r. Mall Group i WE|DO, w pierwszym kwartale br. zwiększyła przychody rok do roku o 22,7 proc. do 1,71 mld zł, a jej zysk netto zmalał ze 166,9 do 157 mln zł.











