Allegro ma zapłacić za zmiany w regulaminach. Sąd zgadza się z UOKiK

Sąd pierwszej instancji podtrzymał grzywnę nałożoną na Allegro przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Firmę ukarano za klauzule umożliwiające jej jednostronną zmianę regulaminów.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Allegro ma zapłacić za zmiany w regulaminach. Sąd zgadza się z UOKiK

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Allegro pod koniec 2022 roku za niedozwolone uznał postanowienia umowne pozwalające firmie na jednostronne zmienianie warunków głównego regulaminu platformy Allegro oraz regulaminu usługi Allegro Smart!

- Zgodnie z decyzją działanie Allegro polegało na wykorzystywaniu silniejszej pozycji względem konsumentów poprzez stosowanie we wzorcach umowy niedozwolonych postanowień umownych co w konsekwencji wprowadzało dysproporcję praw i obowiązków na niekorzyść konsumentów - opisano w komunikacie spółki.

Zgodnie z decyzją regulatora Allegro ma zapłacić 3,97 mln zł: 1,22 mln zł za naruszenia dotyczące regulaminu całej platformy i 2,75 mln zł za naruszenia zasad Allegro Smart!

Kara podtrzymana, Allegro się odwoła

Spółka odwołała się od tej decyzji do sądu. W środę poinformowała, że Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał w całości postanowienie regulatora. Zapowiedziała, że „przeanalizuje uzasadnienie wyroku i podejmie kroki zmierzające do jego uchylenia”.

- Decyzja nie jest ostateczna, a kara nią wymierzona nie jest wymagalna. Allegro PL ma możliwość wniesienia apelacji od wyroku SOKiK do Sądu Apelacyjnego. Decyzja stanie się ostateczna dopiero w przypadku braku wniesienia ww. apelacji albo po prawomocnym zakończeniu postępowania sądowego - dodała.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały