Urosło wszystkim oprócz Temu. Allegro znów liderem w e-commerce

Allegro po dziewięciu miesiącach przerwy wróciło na pozycję lidera zasięgowego wśród platform e-commerce. Wyprzedziło Temu, które jako jedyne w czołówce miesiąc do miesiąca zanotowało spadek liczby użytkowników.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Urosło wszystkim oprócz Temu. Allegro znów liderem w e-commerce
Fot. mockupbro.com

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Allegro w listopadzie 2025 roku odwiedziło 19,19 mln użytkowników, czyli 64,47 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio godzinę, 58 minut i 51 sekund.

Pod względem zasięgu Allegro nieznacznie wyprzedziło Temu, które w zeszłym miesiącu przyciągnęło 19,1 mln polskich internautów (co dało 64,16 proc. zasięgu), przeciętnie na 57 minut i 24 sekundy.

Temu od marca było przed Allegro

To pierwsza taka sytuacja od lutego 2025 roku. Temu w efekcie dużych wzrostów od drugiej połowy 2023 roku pięło się w górę zestawienia najpopularniejszych platform e-commerce. Na początku br. zbliżyło się do Allegro pod względem liczby użytkowników, a w marcu pierwszy raz je wyprzedziło: zanotowało 18,11 mln odwiedzających, podczas gdy na Allegro było ich 17,84 mln.

Potem przewaga Temu nad Allegro zbliżyła się do miliona użytkowników, zaś rekordowo duża była w czerwcu: pierwsza platforma przyciągnęła 19,54 mln internautów, a druga – 17,73 mln.

Dlaczego w listopadzie Allegro znów było liderem zasięgowym? W porównaniu do października zyskało 218,5 tys. użytkowników, czyli 1,1 proc. (przy wydłużeniu się średniego czasu spędzonego przez każdego o 14 minut i 56 sekund, a więc 14,4 proc.).

Natomiast na Temu miesiąc do miesiąca ubyło 652,7 tys. polskich internautów (to 3,3 proc. w dół), a średni czas korzystania wzrósł o 68 sekund (2 proc.).

Platformy globalne i polskich sieci sklepów

W czołowej dziesiątce oprócz Temu są dwie platformy e-commerce wywodzące się z Azji. Marketplace Aliexpress przyciągnął 10,93 mln polskich internautów (co dało 36,71 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 42 minuty i 59 sekund, a odzieżowe Shein – 8,8 mln użytkowników (29,56 proc. zasięgu), średnio na 24 minuty i 45 sekund.

Z kolei Amazona odwiedziło 8,23 mln polskich internautów (27,65 proc. zasięgu), spędzając średnio po 8 minut i 36 sekund, zaś na Vinted każdy z 7,07 mln użytkowników spędził przeciętnie aż godzinę, 52 minuty i 54 sekundy.

Natomiast oprócz Allegro w rankingu jest jeszcze jeden polski marketplace – Erli, które zanotowało 8,04 mln odwiedzających, 27 proc. zasięgu oraz 8 minut i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Zestawienie uzupełniają platformy sklepów stacjonarnych. Serwis Media Expert miał 13,4 mln użytkowników, 45,02 proc. zasięgu oraz 9 minut i 17 sekund średniego czasu korzystania, platforma Empiku – 10 mln odwiedzających, 33,6 proc. zasięgu oraz 7 minut i 8 sekund przeciętnego czasu, zaś witryna Rossmanna – 9,55 mln internautów, 32,07 proc. zasięgu oraz 11 minut i 41 sekund średniego czasu.

Wyniki odwiedzalności czołowych platform e-commerce
Wyniki odwiedzalności czołowych platform e-commerce © Licencjodawca

Dla platform e-commerce z większości kategorii okres od połowy listopada do Bożego Narodzenia to okres żniw. Nic dziwnego, że w porównaniu do października w zestawieniu przeważają duże wzrosty odwiedzalności.

Temu jako jedyne zanotowało spadek liczby użytkowników. Za to platformie Media Expert liczba internautów poszła w górę o 1,76 mln (czyli 15,2 proc.), witryna Empiku – o 1,4 mln (16,3 proc.), Amazon – 1,38 mln (20,2 proc.), Aliexpress – 1,25 mln (13 proc.), a serwis Rossmanna – 1,16 mln (13,8 proc.).

Na wszystkich tych platformach, oprócz witryny Rossmanna, wydłużył się też średni czas spędzony przez użytkowników – na Aliexpress aż o 14 minut, czyli 48,3 proc.

Z kolei Shein zanotował wzrost o 666,3 tys. użytkowników (8,2 proc.) oraz minutę i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania (5,2 proc.), Erli – o 336,2 tys. internautów (4,4 proc.) i 6 sekund średniego czasu (1,3 proc.), zaś Vinted – o 421,2 tys. użytkowników (6,3 proc.) i 51 sekund przeciętnego czasu (0,8 proc.).

Wyniki odwiedzalności czołowych platform e-commerce
Wyniki odwiedzalności czołowych platform e-commerce © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVP ogłosiła zasady sprzedaży na 2026 rok. Będzie premiować reklamodawców z większymi wydatkami na online

TVP ogłosiła zasady sprzedaży na 2026 rok. Będzie premiować reklamodawców z większymi wydatkami na online

TVN Media wprowadza zmiany dla reklamodawców na 2026 rok. Oto szczegóły

TVN Media wprowadza zmiany dla reklamodawców na 2026 rok. Oto szczegóły

Bronią TVP po skargach na produkcję o Żydach w Polsce. Spór w radzie programowej

Bronią TVP po skargach na produkcję o Żydach w Polsce. Spór w radzie programowej

Interia zamyka serwis dla fotografów i modelek

Interia zamyka serwis dla fotografów i modelek

"Top gary" z Katarzyną Bosacką w lutym w TVP2

"Top gary" z Katarzyną Bosacką w lutym w TVP2

Tygodnik "Nie" w końcu z aplikacją i subskrypcjami

Tygodnik "Nie" w końcu z aplikacją i subskrypcjami