Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Allegro w listopadzie 2025 roku odwiedziło 19,19 mln użytkowników, czyli 64,47 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio godzinę, 58 minut i 51 sekund.
Pod względem zasięgu Allegro nieznacznie wyprzedziło Temu, które w zeszłym miesiącu przyciągnęło 19,1 mln polskich internautów (co dało 64,16 proc. zasięgu), przeciętnie na 57 minut i 24 sekundy.
Temu od marca było przed Allegro
To pierwsza taka sytuacja od lutego 2025 roku. Temu w efekcie dużych wzrostów od drugiej połowy 2023 roku pięło się w górę zestawienia najpopularniejszych platform e-commerce. Na początku br. zbliżyło się do Allegro pod względem liczby użytkowników, a w marcu pierwszy raz je wyprzedziło: zanotowało 18,11 mln odwiedzających, podczas gdy na Allegro było ich 17,84 mln.

Potem przewaga Temu nad Allegro zbliżyła się do miliona użytkowników, zaś rekordowo duża była w czerwcu: pierwsza platforma przyciągnęła 19,54 mln internautów, a druga – 17,73 mln.
Dlaczego w listopadzie Allegro znów było liderem zasięgowym? W porównaniu do października zyskało 218,5 tys. użytkowników, czyli 1,1 proc. (przy wydłużeniu się średniego czasu spędzonego przez każdego o 14 minut i 56 sekund, a więc 14,4 proc.).
Natomiast na Temu miesiąc do miesiąca ubyło 652,7 tys. polskich internautów (to 3,3 proc. w dół), a średni czas korzystania wzrósł o 68 sekund (2 proc.).

Platformy globalne i polskich sieci sklepów
W czołowej dziesiątce oprócz Temu są dwie platformy e-commerce wywodzące się z Azji. Marketplace Aliexpress przyciągnął 10,93 mln polskich internautów (co dało 36,71 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 42 minuty i 59 sekund, a odzieżowe Shein – 8,8 mln użytkowników (29,56 proc. zasięgu), średnio na 24 minuty i 45 sekund.
Z kolei Amazona odwiedziło 8,23 mln polskich internautów (27,65 proc. zasięgu), spędzając średnio po 8 minut i 36 sekund, zaś na Vinted każdy z 7,07 mln użytkowników spędził przeciętnie aż godzinę, 52 minuty i 54 sekundy.
Natomiast oprócz Allegro w rankingu jest jeszcze jeden polski marketplace – Erli, które zanotowało 8,04 mln odwiedzających, 27 proc. zasięgu oraz 8 minut i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Zestawienie uzupełniają platformy sklepów stacjonarnych. Serwis Media Expert miał 13,4 mln użytkowników, 45,02 proc. zasięgu oraz 9 minut i 17 sekund średniego czasu korzystania, platforma Empiku – 10 mln odwiedzających, 33,6 proc. zasięgu oraz 7 minut i 8 sekund przeciętnego czasu, zaś witryna Rossmanna – 9,55 mln internautów, 32,07 proc. zasięgu oraz 11 minut i 41 sekund średniego czasu.
Dla platform e-commerce z większości kategorii okres od połowy listopada do Bożego Narodzenia to okres żniw. Nic dziwnego, że w porównaniu do października w zestawieniu przeważają duże wzrosty odwiedzalności.
Temu jako jedyne zanotowało spadek liczby użytkowników. Za to platformie Media Expert liczba internautów poszła w górę o 1,76 mln (czyli 15,2 proc.), witryna Empiku – o 1,4 mln (16,3 proc.), Amazon – 1,38 mln (20,2 proc.), Aliexpress – 1,25 mln (13 proc.), a serwis Rossmanna – 1,16 mln (13,8 proc.).

Na wszystkich tych platformach, oprócz witryny Rossmanna, wydłużył się też średni czas spędzony przez użytkowników – na Aliexpress aż o 14 minut, czyli 48,3 proc.
Z kolei Shein zanotował wzrost o 666,3 tys. użytkowników (8,2 proc.) oraz minutę i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania (5,2 proc.), Erli – o 336,2 tys. internautów (4,4 proc.) i 6 sekund średniego czasu (1,3 proc.), zaś Vinted – o 421,2 tys. użytkowników (6,3 proc.) i 51 sekund przeciętnego czasu (0,8 proc.).











