W kwietniowym Megapanelu/PBI Gemius po raz pierwszy serwisy Allegro i GG Network zostały połączone w jedną grupę, tak samo jak strony Muratora i Grupy Radiowej Time. Badanie został przeprowadzone w zmodyfikowany sposób: oparto je na nowych rejestrach właścicieli stron oraz oszacowano liczbę użytkowników serwisach na urządzeniach mobilnych (przeczytaj szczegóły), w efekcie czego opublikowanie wyników opóźniło się o prawie cztery tygodnie.
Połączone Allegro i GG zanotowały w kwietniu 16,6 mln użytkowników - o 5,27 mln więcej niż Allegro w marcu - i znalazły się na drugim miejscu. Natomiast serwisy Muratora i Time odwiedziło o 665 tys. real users więcej niż strony Muratora miesiąc wcześniej.
Liderem pod względem zasięgu pozostało Google, którego witryny zanotowały 1,05 mln real users więcej niż w marcu. Facebook zyskał w skali miesiąca 910 tys. użytkowników, strony Onetu - 904 tys., Wirtualnej Polski i Orange - 795 tys., a YouTube - 650 tys. Mniejsze wzrosty osiągnęły Grupa Gazeta.pl (55 tys. real users), Grupa Interia.pl (475 tys.) oraz Grupa o2 (285 tys.).

Wśród serwisów objętych audytem site-centric Allegro i GG wskoczyły na pierwsze miejsce (miesiąc wcześniej same strony Allegro były 8., a witryny GG Network - 11.). Kolejność na pięciu następnych pozycjach się nie zmieniła.
Z kolei strony Ringier Axel Springer zyskały w skali miesiąca tylko 40 tys. real users, przez co zostały wyprzedzone zarówno przez witryny Muratora i Time, jak i Polskapresse.
Po raz pierwszy w zestawieniu pojawiły się objęte właśnie audytem site-centric serwisy Cyfrowego Polsatu- na 10. miejscu z 5,93 mln real users.
Adres google.pl odwiedziło 905 tys. użytkowników więcej niż w marcu br., a google.com - aż 1,37 mln więcej. Facebook.com zyskał 910 tys. real users, YouTube.com - 650 tys., Onet.pl - 865 tys., a WP.pl - 795 tys. Natomiast dla Allegro.pl tez wzrost wyniósł aż 1,73 mln.

Strony Allegro i GG zanotował 4,37 mld odsłon, czyli - co zaskakujące - 480 mln odsłon mniej niż witryny Allegro w marcu br. Serwisy Onetu straciły w skali miesiąca 240 mln odsłon, strony WP i Orange - 205 mln, witryny Interii - 180 mln, a strony Gazeta.pl - 375 mln, a serwisy o2 - 175 mln.
Na stronach Onetu przeciętny użytkownik spędził 65 minut mniej niż miesiąc wcześniej, a na stronach WP i Orange - 61 minut mniej. Grupa Interia.pl straciła pod tym względem 40 minut, Grupa TVN - 57 minut, Grupa Gazeta - 45 minut, a Grupa o2 - aż 79 minut.
Grupa Allegro i GG zanotowała prawie 4 godziny na średniego użytkownika wobec 5,5 godziny dla Allegro i 46 minut dla GG Network miesiąc wcześniej.
Windows Media Player zanotował 335 tys. uruchomionych aplikacji mniej niż miesiąc wcześniej, a Skype - 25 tys. mniej. GG zyskało 60 tys. uruchomionych aplikacji, natomiast Winamp stracił 30 tys., a Ipla - 150 tys.

* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.
Liczebność próby: N=8 574. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











