Średnia widownia pierwszych trzech odcinków „Ameryka da się lubić”, wyemitowanych w okresie od 12 do 26 września 2020 roku wyniosła 1,25 mln osób. Rynkowy udział TVP2 ukształtował się na poziomie 9,80 proc. w gronie wszystkich widzów, 6,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,25 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja emitowana jest w soboty o godz. 20.00.
Najwięcej widzów przyciągnął odcinek pokazany 12 września. Śledziło go średnio 1,36 mln osób.

Nadawany niemal rok temu (tj. w okresie od 27 kwietnia do 11 maja ub.r.) w tym samym paśmie mający podobną formułę program „Europa da się lubić - 15 lat później” oglądało 1,84 mln osób, co przełożyło się na 13,58 proc. udziału w 4+, 8,15 proc. w 16-49 oraz 9,19 proc. w 16-59.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp1-i-tvp2-jesienna-ramowka-nowosci-i-kontynuacje-opinie-kurski,7170483598198913a ##
TVP2 w czasie emisji „Ameryka da się lubić” zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym w grupie 4+ wśród czterech głównych stacji. Pierwsza w tym czasie jest TVP1 („Pogoda”, „Alarm!” i „Komisarz Alex”; 10,10 proc.), trzeci - Polsat (gł. filmy fabularne; 8,16 proc.), a czwarty - TVN (pasmo filmowe; 7,34 proc.).
Wśród widzów w grupach 16-69 i 16-59 Dwójka jest stacją trzeciego wyboru.

Formuła programu „Ameryka da się lubić” nawiązuje do znanego już widzom Dwójki talk-show „Europa da się lubić”, który emitowany był w latach 2003-2008 oraz 2019. W ramach cyklu do studia zapraszani są Amerykanie mieszkający w Polsce oraz goście specjalni, którzy wypowiadają się o zwyczajach w swojej ojczyźnie w ramach tematu danego odcinka.
Nowy program prowadzi Ida Nowakowska.











