Amerykańscy senatorowie chcą kontrolować Google i Faebooka. Firmy mają podawać wartość danych o użytkownikach

Dwaj amerykańscy senatorowie - Mark Warner i Josh Hawley przedstawili projekt regulacji, które nakładałyby na największe firmy technologiczne obowiązek cyklicznego informowania użytkowników jaka jest wartość ich danych zbieranych i przetwarzanych przez konkretne platformy. Zdaniem polityków informacje na temat internautów przynoszą Google czy Facebookowi miliardy dolarów przychodów i użytkownicy mają prawo wiedzieć jaka jest skala tego biznesu.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Projekt nowych przepisów został przygotowany przez reprezentującego Demokratów senatora Marka Warnera oraz wywodzącego się z Republikanów kongresmena Josha Hawleya.

Projekt regulacji noszący w skrócie nazwę Dashboard przewiduje, że największe spółki technologiczne musiałyby cyklicznie (co 90 dni) informować swoich użytkowników o tym, jaką wartość mają ich dane gromadzone i przetwarzane przez te platformy. Dodatkowo w raporcie miałyby się znaleźć dokładne informacje o tym jakiego rodzaju dane zostały zebrane na temat konkretnego internauty.

Projekt Dashboard zakłada, że proponowane przepisy będą dotyczyć tych firm internetowych, których miesięczna liczba użytkowników przekracza 100 mln. To zaś oznacza, że regulacje obejmą takie spółki jak Google, Facebook i Twitter.

W rozmowie z serwisem Axios senator Warner wyjaśnia, że planowane przepisy mają  przynieść większą przejrzystość w funkcjonowaniu dominujących na rynku firm technologicznych i dać użytkownikom dokładniejszą wiedzę o tym, w jaki sposób i w jakiej skali dane na ich temat są wykorzystywane. Na razie nie wiadomo czy i kiedy regulacje przewidziane przez Dashboard zostaną wprowadzone w życie. Nie ulega wątpliwości, że Google czy Facebook nie będą sprzyjać ich legislacji i zapewne będą lobbować na rzecz odrzucenia projektu.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Amerykanie mają swojego mObywatela. Ruszyło Digital ID od Apple

Amerykanie mają swojego mObywatela. Ruszyło Digital ID od Apple

Burger Drwala wraca. Jest nowa wersja kanapki

Burger Drwala wraca. Jest nowa wersja kanapki

Superauto.pl sponsorem reprezentacji Polski w biathlonie

Superauto.pl sponsorem reprezentacji Polski w biathlonie

Lavazza i Jannik Sinner przedłużają współpracę. "Dla mnie Lavazza to przede wszystkim rodzina"

Lavazza i Jannik Sinner przedłużają współpracę. "Dla mnie Lavazza to przede wszystkim rodzina"

Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI
Materiał reklamowy

Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI

T-Mobile Polska przyciąga nowych klientów. Zysk w górę

T-Mobile Polska przyciąga nowych klientów. Zysk w górę