Projekt nowych przepisów został przygotowany przez reprezentującego Demokratów senatora Marka Warnera oraz wywodzącego się z Republikanów kongresmena Josha Hawleya.
Projekt regulacji noszący w skrócie nazwę Dashboard przewiduje, że największe spółki technologiczne musiałyby cyklicznie (co 90 dni) informować swoich użytkowników o tym, jaką wartość mają ich dane gromadzone i przetwarzane przez te platformy. Dodatkowo w raporcie miałyby się znaleźć dokładne informacje o tym jakiego rodzaju dane zostały zebrane na temat konkretnego internauty.
Projekt Dashboard zakłada, że proponowane przepisy będą dotyczyć tych firm internetowych, których miesięczna liczba użytkowników przekracza 100 mln. To zaś oznacza, że regulacje obejmą takie spółki jak Google, Facebook i Twitter.
W rozmowie z serwisem Axios senator Warner wyjaśnia, że planowane przepisy mają przynieść większą przejrzystość w funkcjonowaniu dominujących na rynku firm technologicznych i dać użytkownikom dokładniejszą wiedzę o tym, w jaki sposób i w jakiej skali dane na ich temat są wykorzystywane. Na razie nie wiadomo czy i kiedy regulacje przewidziane przez Dashboard zostaną wprowadzone w życie. Nie ulega wątpliwości, że Google czy Facebook nie będą sprzyjać ich legislacji i zapewne będą lobbować na rzecz odrzucenia projektu.












