Obecnie na polskim rynku kablowym działa ponad 500 operatorów kablowych, zaś trzej najwięksi gracze, czyli UPC Polska, Vectra i Multimedia Polska, kontrolują bazę 70 proc. abonentów. Andrzej Rogowski, prezes Multimediów, powiedział podczas konferencji PIKE, że potencjał do konsolidacji rynku jest cały czas bardzo duży. Jego zdaniem w ciągu kilku lat w Polsce pozostanie tylko dwóch-trzech dużych operatorów, tak jak w państwach Europy Zachodniej.
Szef Multimediów zwrócił też uwagę, że trendy na polskim rynku są takie same jak na Zachodzie, ale docierają do nas z kilkuletnim opóźnieniem. Rogowski uważa, że będzie następować wzrost liczby abonentów korzystających np. z pakietów triple-play, złożonych z telewizji, internetu i telefonu. Obecnie z takich pakietów korzysta 128,5 tys. abonentów Multimediów, czyli 16 proc. klientów tej sieci (dowiedz się więcej). Prezes spółki podkreślił, że u europejskich operatorów kablowych wskaźnik ten jest nawet trzy-cztery razy wyższy.

Istotnym trendem jest także dołączenie do oferty operatorów innych usług, jak np. energia elektryczna czy gaz. Również sieć Multimedia Polska działa w tym obszarze - w kwietniu br. pilotażowo zaczęła sprzedawać prąd elektryczny (więcej na ten temat). Z kolei rozpoczęcie sprzedaży gazu za kilka lat zapowiada Zygmunt Solorz-Żak, właściciel Cyfrowego Polsatu.











