Od września wystartowała pierwsza kampania wizerunkowa realizowana przez Fundację Fairtrade Polska. Billboardy w największych polskich miastach z wizerunkami znanych Polaków mają zachęcać konsumentów, by wybierali produkty ze znakiem Fairtrade. Jest to jeden z systemów certyfikacji Sprawiedliwego Handlu, który poprawia sytuację producentów rolnych w krajach Ameryki Łacińskiej, Karaibów, Afryki, Azji Południowo-Wschodniej i Oceanii.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/anita-wlodarczyk-lalka-barbie-shero-zjawisko-dream-gap ##
Anita Włodarczyk i Marek Kamiński wybierają Fairtrade
Twarzami kampanii zostali trzykrotna mistrzyni olimpijska i czterokrotna mistrzyni świata w rzucie młotem Anita Włodarczyk oraz podróżnik, filozof, pierwszy zdobywca obu biegunów ziemi, Marek Kamiński.
Lekkoatletka i podróżnik zachęcają konsumentów do głębszego namysłu przy robieniu zakupów i dokonywania wyborów, które nie tylko zaspokajają codzienne potrzeby, ale i mają pozytywny wpływ społeczny.

Billboardom z hasłem „Wybieram Fairtrade” towarzyszą także posty na profilach społecznościowych Fairtrade Polska.
System Fairtrade działa na rzecz wyższych cen skupu, godziwych warunków pracy i bardziej sprawiedliwej wymiany handlowej dla drobnych rolników i pracowników. Wybierając produkty ze znakiem Fairtrade, konsumenci w Polsce mają pozytywny wpływ na uczciwe zatrudnianie i wynagradzanie rolników i pracowników, równe prawa kobiet i mężczyzn oraz działania na rzecz klimatu.











