Anna Sakowicz w zarządzie Ringier Axel Springer Polska będzie odpowiadała za rozwój nowych źródeł przychodów i modeli biznesowych oraz współtworzenie strategii wydawniczej i monetyzacyjnej w całej firmie.
Firma zapowiada, że Sakowicz w obszarze transformacji operacyjnej pokieruje inicjatywami podnoszącymi efektywność procesów i wspierającymi adaptację zespołów do nowych modeli pracy. Jednocześnie będzie współtworzyć strategię rozwoju produktów reklamowych, danych i technologii, koncentrując się na innowacjach opartych na sztucznej inteligencji, personalizacji oraz zaawansowanych analizach użytkowników.
Ponadto nowa członkini zarządu będzie odpowiadać za budowanie kluczowych partnerstw technologicznych i biznesowych oraz kreowanie wspólnych inicjatyw rynkowych wzmacniających pozycję konkurencyjną firmy i otwierających nowe możliwości wzrostu.

– Dołączenie Anny Sakowicz do zarządu Ringier Axel Springer Polska stanowi istotny krok w dalszym wzmacnianiu naszej pozycji rynkowej. Anna jest uznaną liderką transformacji cyfrowej i monetyzacji z imponującym dorobkiem w tworzeniu i skalowaniu zaawansowanych rozwiązań adtech, martech oraz analityki danych – podkreśla Aleksander Kutela, CEO Ringier Axel Springer Polska.
– Jej wieloletnie doświadczenie w rozwijaniu szerokiego portfolio produktów cyfrowych oraz prowadzeniu dużych, interdyscyplinarnych zespołów będzie kluczowe dla przyspieszenia naszego rozwoju. Jestem przekonany, że jej energia, strategiczne spojrzenie i umiejętność budowania innowacyjnych ekosystemów cyfrowych wniosą dla RASP ogromną wartość – dodaje.
Sakowicz przez ponad dwie dekady w agencjach mediowych
Anna Sakowicz od 2000 roku była związana z branżą marketingową. Pracowała kolejno na stanowiskach menedżerskich i dyrektorskich w agencjach mediowych Mindshare, Starcom Mediavest Group i Publicis Groupe.

W strukturach tej ostatniej od 2022 roku zarządzała agencją doradczo-wdrożeniową Yotta oraz jako chief data & analytics officer odpowiadała za rozwój kompetencji w zakresie analityki, innowacji i technologii w całej Publicis Groupe.
– Dynamiczne zmiany rynkowe, nowe modele konsumpcji treści i tempo rozwoju technologii sprawiają, że dziś – bardziej niż kiedykolwiek – musimy mieć odwagę odchodzić od utartych schematów i otwierać się na to, co przynoszą zachodzące wokół nas procesy. Po 25 latach pracy w dwóch wiodących globalnych holdingach specjalizujących się w komunikacji marketingowej, wnoszę w tę zmianę nowe perspektywy i doświadczenia – podkreśla Anna Sakowicz.
Zmiany w zarządzie RASP
W połowie 2025 roku ze stanowiska wiceprezesa Ringier Axel Springer Polska odszedł, po 9 latach pracy, Jovan Protić. Obejął stanowisko managing directora w należącej do Axel Springer firmie e-commerce’owej idealo.

Natomiast w październiku ub.r. do zarządu Ringier Axel Springer Polska jako chief operating officer dołączył Marcin Dzienniak, poprzednio związany z grupą PKO BP.
W zarządzie RASP oprócz Aleksandra Kuteli pozostają Monika Remiszewska i Krzysztof Stopa.











