AOL sprzeda lub zamknie serwis Bebo

AOL planuje sprzedaż lub zamknięcie serwisu społecznościowego Bebo. Firma uzasadnia, że nie jest w stanie odpowiednio inwestować w tę witrynę.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

AOL do końca maja przygotuje wycenę strategiczną serwisu społecznościowego Bebo i będzie szukać chętnych na jego przejęcie. Firma sama kupiła tę witrynę niecałe dwa lata temu za 850 mln dolarów (więcej), ale zdaniem analityków nie ma teraz szans na uzyskanie z jej sprzedaży podobnej kwoty.

Bebo zatrudnia obecnie 40 pracowników, głównie w Stanach Zjednoczonych, gdzie z serwisu korzysta – wg danych ComScore– 5,1 mln internautów, czyli aż 5,8 mln mniej niż rok temu. Dla porównania Facebook ma w USA 210 mln użytkowników. – Bebo znajduje się niestety w fazie spadków, w związku z czym potrzebuje poważnych inwestycji, żeby móc konkurować na wymagającym rynku społeczności internetowych – ocenia Jon Brod z AOL Ventures. – Ponieważ sami nie możemy obecnie zapewnić witrynie takich środków, chcemy się szybko zorientować, czy są chętni na jej przejęcie – dodaje.

Decyzja o sprzedaży Bebo to w opinii analityków przejaw porządkowania swojej działalności przez AOL, który jako samodzielna firma wyodrębnił się pod koniec ubiegłego roku ze struktur Time Warner (więcej).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu