Artur Szatkowski: wirtualna rzeczywistość najlepsza do promocji motoryzacji, rozrywki i sportu

Najbliższe 3-5 lat będzie okresem gwałtownego rozwoju technologii wirtualnej rzeczywistości. Wirtualna rzeczywistość (VR) może stać się częścią naszego życia. A tam, gdzie pojawiają się nowe touchpointy, błyskawicznie pojawia się i przekaz reklamowy - prognozuje Artur Szatkowski z Dentsu Aegis Network Polska.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Artur Szatkowski: wirtualna rzeczywistość najlepsza do promocji motoryzacji, rozrywki i sportu
Artur Szatkowski

Już teraz VR sprawdza się w reklamie. Przygotowana przez Isobar Australia kampania CoDriver, prezentująca wirtualną przejażdżkę Chevroletem, okazała się olbrzymim sukcesem, Marriott i British Airways wykorzystują headsety Oculusa do przenoszenia gości „w odległe miejsce” (jak Maui czy Nowy Jork), Toyota pokazuje kierowcom zagrożenia związane z dystraktorami podczas jazdy… A jesteśmy dopiero na samym początku drogi.

VR to przede wszystkim doświadczenie - w pierwszej kolejności widzę tu możliwości dla marek z branży auto/moto, turystycznej, rozrywkowej i sportowej. Jednak nie sądzę, żeby jakikolwiek segment był szczególnie „wykluczony” - tak naprawdę niemal każdy produkt czy usługę można będzie zareklamować w „wirtualu”. Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia i pomysłowość marketerów.

Myślę, że największym ograniczeniem dla VR jest obecnie dostępność technologii: posiadaczy headsetów jest nadal stosunkowo niewielu. W związku z tym każdorazowo organizując kampanię organizator musi zatroszczyć się o dostępność sprzętu. Działania są więc jak na razie ograniczone do eventów, showroomów i ekspozycji. Wyjątkiem jest „technologia” Google Cardboard, dzięki której wirtualny świat jest dostępny niemal dla każdego - wystarczy średniej klasy smartfon. Drugim ograniczeniem jest kwestia transferu danych - streaming wideo 360 wymaga przesyłu olbrzymiej ilości danych, dlatego o relacjach live w tym wydaniu jeszcze przez chwilę nie będzie mowy. Najbliższe 3-5 lat będzie okresem gwałtownego rozwoju tej technologii. Jednak towarzyszący jej w tej chwili buzz zapewne ucichnie - zakładając, że coraz więcej urządzeń będzie trafiało do domów konsumentów, VR może stać się częścią naszego życia.  A tam, gdzie pojawiają się nowe touchpointy, błyskawicznie pojawia się i przekaz reklamowy...

VR i wideo 360 potencjalnie mogą być kompletnym gamechangerem, jeśli chodzi o sposób odbioru treści. Zamiast oglądać film na ekranie, będziemy mogli doświadczyć całkowitej immersji, trafiając „w samo centrum” wydarzeń - niezależnie od tego, czy będzie to pole bitwy w hollywoodzkim blockbusterze, czy też kuchnia w reklamie margaryny.

VR wydaje się być branżą „skazaną na wzrost” - wystarczy przyjrzeć się temu, co robią najwięksi gracze. Facebook, Sony, Microsoft, Google, Samsung, HTC - każdy z nich testuje lub wdraża swoje rozwiązania w technologiach augmented lub virtual reality. Nadal jednak brakuje sukcesu wśród konsumentów (przede wszystkim z uwagi na fakt, że większość urządzeń nie wyszła poza fazę testów / developers kitów), brakuje także dostępnych w sprzedaży kamer 360. Mam szczerą nadzieję, że w momencie pojawienia się tych urządzeń na rynku, przynajmniej część z nich spotka się z entuzjastycznym przyjęciem, a żadne z nich nie zostanie „zabite”, jak niedawno Google Glass.

Artur Szatkowski, project manager Dentsu Aegis Network Polska

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu