SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

1,25 mln widzów „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem”. 14 mln zł z reklam

Serial „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem” pokazywane w TVP1 w dni powszednie o 18.35 śledziło 1,25 mln widzów. TVP1 w czasie emisji tureckiej produkcji była trzecia w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 14,03 mln zł.

Article

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność nadawanego w TVP1 w dni powszednie tureckiego serialu „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem”, w okresie od 4 maja do 28 września 2016 roku, wyniosła 1,25 mln osób. Przełożyło się to na 12,16 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,82 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,09 proc. w grupie 16-59

W okresie od 25 do 29 kwietnia br., czyli w pierwszym tygodniu emisji, produkcja była emitowana o godz. 15.50 - jej widownia wyniosła wówczas 1,50 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 19,21 proc. i 11,28 proc. udziału.

Od środy, 4 maja br. serial został przesunięty na godz. 18.30, natomiast jego miejsce zajął magazyn „Świat się kręci”.
Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 22 września br. Obejrzało go 1,60 mln widzów.

Trzy topowe odcinki telenoweli

Data

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

22-09-2016

1 598 668

13,40%

05-09-2016

1 596 074

13,19%

20-09-2016

1 592 404

12,93%

Dla porównania hitowe „Wspaniałe stulecie”, pokazywane w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 12 kwietnia 2016 roku, gromadziło przed telewizorami 2,30 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 25,09 proc. i 13,86 proc. udziału. Oznacza to, że „Sułtanka Kosem” straciła 1,05 mln widzów (pomimo, że „Wspaniałe stulecie” było pokazywane o godz. 15.50).

Warto dodać, że średnia widownia magazynu „Świat się kręci” z godz. 18.30 (tj. w okresie od 31 sierpnia ub.r. do 29 kwietnia br.) wyniosła 1,30 mln osób, co dało Jedynce 9,83 proc. udziału (dane dla grupy 4+).

TVP1 w czasie emisji tureckiej produkcji zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” był TVN, emitujący w tym czasie gł. „Szpital” i „Fakty”, co przełożyło się na 20,15 proc. udziału. Drugie miejsce zajął Polsat (gł. „Pierwsza miłość” i „Wydarzenia”; 13,83 proc.), a czwarte - TVP2 (gł. prognoza pogody i teleturniej „Jeden z dziesięciu”; 9,82 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie 16-59. Z kolei w grupie 16-49 Jedynka poradziła sobie nieco lepiej od siostrzanej Dwójki.

Oglądalność produkcji na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

16-59

AMR

SHR %

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVN

2 065 785

20,15%

739 138

20,52%

1 160 207

21,21%

Polsat

1 417 573

13,83%

620 766

17,24%

893 016

16,32%

TVP1 - Sułtanka Kosem

1 245 905

12,16%

209 691

5,82%

442 807

8,09%

TVP2

1 006 547

9,82%

214 677

5,96%

413 612

7,56%

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków tureckiego serialu pokazanych w okresie od 4 maja do 28 września br. wyniosły 14,03 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

„Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem” to spin-off „Wspaniałego stulecia”. Produkcja opowiada o losach Anastazji (żyjącej w latach 1590-1651), która w młodym wieku została porwana do haremu sułtana Ahmeda I. Następnie została jego żoną i matką jego dzieci.

Produkcja jest jedną z kilku seriali tureckich, które TVP zaczęło pokazywać na fali popularności „Wspaniałego stulecia”.

Od 29 września br. TVP1 w byłym paśmie „Sułtanki Kosem” emituje inny turecki serial - „Królowa jednej nocy”.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w sierpniu br. wyniósł 10,53 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 1,25 mln widzów „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem”. 14 mln zł z reklam

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marek
W tym paśmie telewizją numer 3 jest TV4.
odpowiedź
User
Tom
sama telewizja liczy się coraz mniej - do pełnego zestawienia należałoby dodawać oglądalność internetową na VOD, Ipla, itd
odpowiedź
User
emcio.com
Robi kasiore serial tak czy tak, drugi sezon jest o niebo lepszy, więc te zyski teraz skoczą:)
odpowiedź