SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

10,6 mln widzów obejrzało pierwsze, sondażowe wyniki II tury

10,6 mln widzów obejrzało w niedzielę 4 lipca br. pierwsze, sondażowe wyniki II tury wyborów prezydenckich ogłaszane przez czołowe stacje i ich kanały informacyjne po godz. 20.00. Najwięcej widzów wybrało w tym czasie publiczną Jedynkę.

10,6 mln widzów obejrzało pierwsze, sondażowe wyniki II tury

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że TVP 1  między 20.05 a 20.05 oglądało 4,74 mln widzów, co dało tej stacji 36,90 proc. udziału w  rynku. Druga była telewizja TVN gromadząca wtedy 2,19 mln widzów, a trzeci Polsat z widownią na poziomie 1,6 mln osób. Dalej uplasowały się: TVN 24 (1,1 mln), TVP Info (460 tys.) i Polsat News (310 tys.). Łączny udział w rynku kanałów prezentujących sondaże i pierwsze reakcje po nich wyniósł 82,49 proc. 

Niedziela, 4 lipca br., ogłoszenie wyników II tury, godz. 20.00 – 20.05
  Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVP 1 4 741 002 36,90%
TVN 2 186 440 17,02%
Polsat 1 595 735 12,42%
TVN 24 1 104 913 8,60%
TVP Info 462 099 3,60%
Polsat News 311 701 2,43%
TVP Polonia 162 115 1,26%
Superstacja 33 890 0,26%
Suma 10 597 895 82,49%


Najpopularniejszym wieczorem wyborczy okazał się program “Wybory prezydenckie” nadawany w TVP 1 między 19.52 a 22.01, który obejrzało średnio 3,92 mln widzów, co dało tej stacji 28,07 proc. udziału w rynku.

“Czas decyzji” w TVN-ie emitowany między 19.50 a 20.48 przyciągnął przed ekrany 1,94 mln osób przy udziale na poziomie 14,18 proc.

Z kolei “Wieczór wyborczy” Polsatu miał średnio 780 tys. widzów i 10,18 proc. udziału, z tymże składał się on z kilku części. Pierwsza, nadana między 19.36 a 20.14 z wynikami sondaży miała 1,48 mln widzów. Potem emitowano kilkuminutowe wejścia, zaś o 23.15 nadano ponad półtoragodzinną część “Wieczoru wyborczego”.

Spośród wieczorów w kanałów informacyjnych, największą popularnością cieszył się program “Czas decyzji” emitowany w TVN 24 od 19.25 do 0.03 (przez godzinę równolegle z TVN-em), który przyciągnął przed ekrany 1,05 mln widzów. 

        Wszyscy 4+ 16-49
Stacja   Start Koniec AMR SHR % SHR %
TVP 1 WYBORY PREZYDENCKIE 2010 19:52 22:01 3 918 284 28,07% 20,52%
 
TVN CZAS DECYZJI 19:50 20:48 1 941 649 14,18% 16,52%
 
Polsat WIECZOR WYBORCZY 19:36 20:14 1 477 743 12,02% 10,57%
21:14 21:15 1 347 910 9,26% 11,42%
22:13 22:15 1 566 926 12,61% 16,73%
23:15 00:54 404 190 7,85% 7,85%
Średnia 784 519 10,18% 9,37%
 
TVN 24 CZAS DECYZJI 19:25 00:03 1 053 184 9,24% 8,17%
 
TVP Info WYBORY PREZYDENCKIE 2010 19:52 22:00 666 598 4,78% 3,14%
22:02 00:00 865 063 9,06% 4,95%
Średnia 761 585 6,43% 3,91%
 
Polsat News WIECZOR WYBORCZY 19:36 01:59 120 930 1,35% 0,96%
 
TVP Polonia WYBORY PREZYDENCKIE 2010 19:52 22:01 128 703 0,92% 0,47%
 
Superstacja WYBORY 2010 19:46 01:59 22 537 0,25% 0,14%


Dane telemetryczne pokazują, że wszystkie wieczory wyborcze na głównych antenach oglądały najchętniej kobiety. Program TVP 1 osiągnął najlepsze wyniki wśród widzów starszych i mieszkańców wsi i małych miast, natomiast “Czas decyzji” TVN-u przodował w grupie 25-34 lat oraz w średnich i dużych miastach. Wieczór Polsatu był pomiędzy programami Jedynki i TVN-u. 

    TVP 1 TVN Polsat
    ADH % AFF ADH % AFF ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 43,39% 90 41,92% 87 44,64% 93
  Kobiety 56,61% 109 58,08% 112 55,36% 107
Wiek  4-9 1,05% 18 0,59% 10 1,03% 17
   10-15 2,05% 29 1,98% 28 2,94% 42
  16 - 19 1,05% 18 2,37% 41 1,01% 18
  20 - 24 2,44% 30 3,47% 42 3,08% 38
  25 - 29 3,68% 41 10,40% 117 3,02% 34
  30 - 34 6,21% 76 9,21% 113 6,39% 78
  35 - 39 5,80% 82 8,66% 122 9,82% 138
  40 - 44 5,22% 81 5,29% 82 8,13% 126
  45 - 49 6,65% 93 8,16% 115 14,77% 207
  50 - 54 10,46% 127 9,51% 115 13,00% 157
  55 - 59 11,46% 151 12,23% 161 11,45% 151
  60+ 43,91% 225 28,15% 144 25,36% 130
Wlk. miasta Wieś 43,38% 111 24,94% 64 33,82% 87
  < 50 tys. 24,29% 101 20,55% 85 25,73% 107
  50-100 tys. 8,75% 102 11,19% 131 6,05% 71
  100-200 tys. 6,77% 85 9,98% 125 15,08% 189
  > 200 tys. 16,80% 82 33,35% 164 19,32% 95
Zawód Top management 8,05% 104 11,24% 145 9,64% 124
  Pracownicy średniego szczebla 11,85% 82 21,91% 151 15,88% 110
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 17,51% 87 21,29% 105 26,54% 131
  Emeryci 50,78% 204 33,35% 134 32,46% 130
  Inni 11,81% 36 12,22% 37 15,48% 47
Wykształcenie Podstawowe 52,76% 115 45,05% 98 54,88% 119
  Średnie 29,85% 101 35,20% 119 29,52% 100
  Wyższe 14,28% 125 17,19% 150 11,62% 102
  Inne 3,11% 24 2,57% 20 3,97% 31


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 10,6 mln widzów obejrzało pierwsze, sondażowe wyniki II tury

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zasmucony
,,Chrabia" KOm może się cieszyć wprowadzi na pałece swą rodzine i ma 5 lat na ustawienie swej piątki ktorą Kaczyńskiemu chciał oczy wybić. Nasi dziadowie
walczyli z takim chrabstwem a rodzice z komuną a teraz głupi naród wszystko zaprzepaścił( mowa o tych 52%).Ręka rękę myje wąsacz też się ustawił , gronkowiec, kwasieluch, teraz banda rudego. Już nie ma Polski, władza przeszła w ręce PO-paprańców można tylko zapłakać.....
8 8
odpowiedź
User
Gembal
Bardzo dobre wyniki Polsat News :) jesteście najlepsi :) brawo :)
8 8
odpowiedź
User
arek
Brawo TVN24! Najlepszy kanał informacyjny w Polsce. Gratulacje najlepszego wyniku! :)
8 8
odpowiedź
User
Posh
Polsat News forever! :-*
8 8
odpowiedź
User
OLO
BRAWO ..BRAWO...BRAWO...DLA TVN 24
8 8
odpowiedź