SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

10 mln widzów oglądało finałowy mecz Euro 2016 Francja kontra Portugalia

Finałowy mecz Euro 2016, rozegrany pomiędzy Portugalią a Francją śledziło w TVP1, Polsacie i Polsacie Sport średnio 10,23 mln osób w telewizji. To o 750 tys. widzów mniej, niż oglądalność finału Euro 2012 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

fot. uefa Article

Finałowy mecz Euro 2016 rozegrany został w niedzielę, 10 lipca br. W Polsce transmitowały go takie kanały, jak: TVP1, Polsat i Polsat Sport.

Spotkanie, w którym Portugalia w dogrywce pokonała Francję 1:0, na antenie trzech stacji oglądało łącznie 10,23 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Przełożyło się to na 68,66 proc. ich udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Na antenie publicznej Jedynki transmisja przyciągnęła 5,18 mln widzów (co dało tej stacji 34,61 proc. udziału). W Polsacie mecz oglądało 4,45 mln osób (30,01 proc. udziału), a w Polsacie Sport - 599 tys. (4,04 proc. udziału).

Wirtualnemedia.pl

Oglądalność meczu Portugalia-Francja

Stacja

Start

Koniec

Wszyscy 4+

AMR (w tys.)

SHR%

TVP1

20:45:12

00:05:27

5 184

34,61%

Polsat

20:45:13

23:57:33

4 450

30,01%

Polsat Sport

20:45:13

23:57:33

599

4,04%

Łącznie:

10 233

68,66%

Dla porównania, finałowy mecz Euro 2012, w którym Hiszpania pokonała Włochy 4:0, obejrzało w TVP1, TVP Sport i TVP HD średnio 10,98 mln widzów. Dało to tym stacjom 69,54 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Największą popularnością podczas Euro 2016 cieszyły się mecze Polaków, które oglądało od 11,93 mln do 15,97 mln widzów.

Wszystkie mecze Euro 2016 pokazywane były również na antenie Polsatu Sport 2 HD, ale stacja ta (tak samo jak Polsat Sport 3 HD) nie jest objęta monitoringiem Nielsen Audience Measurement.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 10 mln widzów oglądało finałowy mecz Euro 2016 Francja kontra Portugalia

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketer
słaby wynik
6 11
odpowiedź
User
Maciej konserwowany
Tylko na narodowej, patriotycznej TVPiS był prawdziwy komentarz. Na Polsacie był komentarz drugiego sortu a obraz tylko dla lemingów. Powszechnie wiadomo, że IQ zwolenników TVPiS to ponad 30 i wszyscy zrozumieliśmy, że był duży popyt 22 kolorowych i jednego czarnego ( ksiądz?) na jedną okrągłą szmaciankę :D
8 18
odpowiedź
User
j
Myślałem, że wyłączę ten komentarz na TVP bo oni cały mecz mówili o Ronaldo chociaż on nie grał od 25 minuty. Jakby nie było tam innych zawodników.
13 5
odpowiedź
User
.
To, że Ronaldo zszedł z boiska to Wina Tuska była nie powiedzieli? Dobra zmiana Beaty SZ.
5 14
odpowiedź
User
Karnys
Dalej nie mogę przetrawić, że odpadliśmy z Portugalią... Tak niewiele brakło :( W każdym razie super impreza :) Miałem dostęp do wszystkich spotkań i szczerze nie żałuję wydanych pieniędzy. Mam nadzieję, że to nie ostatnia impreza pokazywana przez polsat.
10 7
odpowiedź
User
michu
Karnys - na mundialu 2018 się odkujemy:)
4 1
odpowiedź
User
widz
Oglądałem na Polsacie bo w TVP Szpaku przynudza
3 3
odpowiedź
User
eeee
jak to się ma do rzetelności skoro nie są objęte monitoringiem niektóre stacje tv a mimo to podajecie, że jakaś stacja miała taki a taki udział w rynku? To jak to jest? to nie jest kłamstwo? Przecież sami piszecie, że nie wszystkie stacje objęte są badaniem
0 2
odpowiedź
User
Maciek
Racja, w Polsacie znacznie lepiej z komentarzem. No i ładne podsumowanie Pana Lubańskiego. Jestem trochę w sumie rozdarty, bo na pewno lepiej Lubański posługuje się polszczyzną, ale za to Hajto jest bardziej na bieżąco z "technologią futbolu". Tak że nie powiem, który współkomentator Polsatu bardziej do Borka pasuje... No ale obaj świetni.
0 1
odpowiedź
User
Marcin
Oglądałem na TVP bo lepsza jakość obrazu :D
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing