SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

10 mniej ratujące życie i ofiary na pasach w kampanii „Zwolnij!” (wideo)

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zaczęła kolejną odsłonę kampanii społecznej „Zwolnij!”. Przy akcji pracowały agencja Mojotribe i dom mediowy ZenithOptimedia Group.

Nowa odsłona kampanii „Zwolnij!” jest oparta na dwóch spotach. W pierwszym były policjant i biegły sądowy z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych pokazuje, że jeśli samochód jedzie z prędkością 50 km/h, skutki spowodowanego przez niego wypadku drogowego mogą być zdecydowanie mniej groźne, niż jeśli porusza się z prędkością 60 km/h. Podsumowuje to hasło: „10 mniej ratuje życie. Zwolnij!”.

Drugi spot - pod hasłem „Zginęli na pasach, bo kierowca jechał za szybko. Zwolnij!” - przedstawia różnych ludzi, których bliskie osoby został śmiertelnie potrącone podczas przechodzenia przez jezdnię.

Akcja - rozpoczęta 31 października, a zaplanowana do 6 grudnia - jest prowadzona w telewizji (kanały ogólnopolskie i tematyczne) oraz radiu. Kampanię - w ramach Narodowego Programu Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - prowadzi Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, korzystając ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013.

Przygotowaniem spotów - wyreżyserowanych przez Rafała Lewandowskiego - zajęła się agencja Mojotribe. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy ZenithOptimedia Group.

Przypomnijmy, że na początku listopada ruszyła inna kampania społeczna dotycząca bezpieczeństwa pieszych na drodze - akcja pod hasłem „Dożywocie z poczuciem winy. Uważaj na pieszych” prowadzona przez Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego (zobacz szczegóły).

Dołącz do dyskusji: 10 mniej ratujące życie i ofiary na pasach w kampanii „Zwolnij!” (wideo)

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
Wyjątkowo nie podoba mi się hasło tej kampanii jak i to że jest ona nachalna i leci w każdym bloku reklamowym. Mogli zrobić kilka różnych wersji, albo dać hasło "zwolnij przed przejściem dla pieszych" a nie "10 mniej ratuje życie".

Niestety ta kampania w tej formie która jest i z taką częstotliwością działa na mnie przeciwnie do zamierzeń autorów.
odpowiedź
User
nik
w pierwszej wersji zginą po wtargną na pasy w innym bloku zginęła dziewczynka bo nie miała kamizelki i była bez opieki. czy ktoś to w końcu zrozumie?!!!! w przedszkolu uczyli w lewo w prawo i znowu w lewo- nic nie jedzie przechodzimy. tyle
odpowiedź
User
Czarnoskrzydły
Ciągle tylko zwolnij i zwolnij. OK , niech sobie będzie taka kampania , bezpieczeństwo itd. , ALE dodać do tego kampanię "Przechodniu , lewo-prawo-lewo na pasach może uratować Ci życie" , "Przestrzegaj zasad ruchu drogowego , nie wchodź bezpośrednio pod nadjeżdżający pojazd - przeżyjesz" , "Nie przechodź przez jezdnię w miejscu niedozwolonym , przejście dla pieszych uratuje Ci życie". Akurat jak jadę tą 50km/h to nie ma szans żebym staranował przechodnia na środku przejścia tak jak pokazali na filmie , CHYBA że on wyjdzie w momencie gdy będę się zbliżał nie patrząc w ogóle czy coś jedzie. Pieszy jest tu na straconej pozycji , akurat to w ich interesie jest żeby także przestrzegać pewnych zasad bezpieczeństwa.
odpowiedź