SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ericsson: hybrydowe galerie handlowe w 10 trendach konsumenckich na rok 2030

Ericsson ConsumerLab opublikował jedenaste wydanie corocznego raportu dotyczącego trendów - "10 najważniejszych trendów konsumenckich w roku 2030". Wskazuje on, że zupełnie powszechnym elementem codziennego życia zdecydowanej większości dzisiejszych miłośników gadżetów będzie wówczas hybrydowa kombinacja działających w internecie urządzeń oraz prawdziwych, fizycznych lokalizacji, która wynosi doświadczenia zakupowe na zupełnie nowy poziom.

Najnowszy raport Ericsson ConsumerLab zgodnie z ustanowioną już tradycją identyfikuje najważniejsze trendy konsumenckie, jakie zdaniem miłośników nowoczesnych technologii przenikną do naszego życia do roku 2030. Tegoroczna edycja skupia się na hybrydowych doświadczeniach zakupowych w fikcyjnej Galerii EverySpace. Opierając się na wynikach kompleksowych badań, autorzy raportu przedstawili oczekiwania i przewidywania 57 mln zainteresowanych nowinkami technicznymi konsumentów z całego świata.

Konsumentów poproszono o ocenę 15 funkcjonujących w hybrydowej galerii handlowej obiektów, które dzięki zastosowaniu technologii cyfrowej poszerzają zakres naszych doświadczeń fizycznych. Niemal 80% respondentów jest zdania, że wszystkie z 15 testowanych koncepcji będą dostępne w jakiejś formie do roku 2030.

Tego rodzaju "fizyczno-wirtualne" obiekty mają stać się rzeczywistością dzięki technologiom takim jak wirtualna rzeczywistość (VR), rozszerzona rzeczywistość (AR) oraz programowalne materiały.

"Częściowo publiczny charakter galerii handlowych oznacza, że możemy łatwiej kontrolować ograniczenia wynikające z opóźnień transmisji danych, tym samym oferując klientom zupełnie nowe dla nich doświadczenia. Urządzenia XR mogą być udostępniane na miejscu, umożliwiając uruchomienie prywatnych sieci z aplikacjami dostosowanymi do potrzeb konsumentów." - stwierdził Magnus Frodigh, dyrektor Ericsson ds. badań.

"Z jednej strony trudno sobie wyobrazić duże liczby konsumentów wyposażonych w drogi sprzęt, taki jak gogle AR, wodoodporne gogle VR, dotykowe kombinezony i rękawice - szczególnie jeżeli mówimy o dużej skali takiego zjawiska i to przed rokiem 2030. Z drugiej strony, takie wyposażenie może być współdzielone przez wielu użytkowników, co obniży jego koszty. Dzięki temu duża liczba konsumentów będzie w stanie doznać podczas codziennych zakupów w galeriach handlowych zupełnie nowych doświadczeń. 35 proc. biorących udział w badaniu konsumentów jest zdania, że rozwiązania technologiczne nowej generacji pojawią się szybciej w galeriach handlowych niż w naszych domach. Nie zgadza się z nimi jedynie 14 proc. respondentów. Galerie handlowe od dawna są miejscami, w których stosowanych jest wiele nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Możemy tam znaleźć kina, salony gier, sale koncertowe, kręgielnie, czy wiele innych tego rodzaju obiektów. W przyszłości najprawdopodobniej nadal będą pełniły podobną funkcję." - powiedział Dr Michael Björn, dyrektor ds. badań w Ericsson Consumer & IndustryLab, a także pomysłodawca raportu.

Björn dodał także, że raport potwierdza przekonanie, zgodnie z którym hybrydowe galerie handlowe mogłyby pozytywnie i trwale wpłynąć na życie lokalnych społeczności. 32 proc. respondentów zgadza się, że zaawansowane technologicznie galerie handlowe będą zachęcały konsumentów do przenoszenia się do małych miast i na obszary wiejskie, które staną się dzięki nim bardziej atrakcyjne. Z taką opinią nie zgadza się jedynie 13 proc. badanych.

10 najważniejszych trendów konsumenckich w perspektywie roku 2030 - Galera Everyspace:

1. Arena All-Now
Niemal 80 proc. konsumentów spodziewa się powstania powierzchni rozrywkowych, w których artyści wykorzystujący technologię teleobecności będą mogli występować cyfrowo, tak jakby byli obecni fizycznie na miejscu.

2. Imersyjny salon piękności
70 proc. konsumentów oczekuje, że w galeriach handlowych pojawią się korzystające z technologii modelowania wolumetrycznego salony piękności, które będą cyfrowo korygować niedoskonałości naszych ciał.

3. Krawiec Meta
Ponad 70 proc. użytkowników technologii AR/VR przewiduje, że zakłady krawieckie działające w galeriach handlowych będą stosowały materiały zmieniające się na życzenie użytkownika w wodoodporne lub zapewniające doskonałą wentylację tkaniny.

4. Basen Anyverse
2/3 konsumentów uważa, że będzie miało możliwość korzystania z basenów pozwalających - dzięki zastosowaniu masek tlenowych z technologią VR - na eksplorowanie kosmosu w stanie nieważkości.

5. Hybrydowa siłownia
70 proc. konsumentów przewiduje powstanie centrów fitness dbających o nasze zdrowie psychiczne. Będą one oferowały multisensoryczną, dostosowaną do indywidualnych potrzeb klientów scenerię AR/VR, poprawiając nasze samopoczucie.

6. Wielofunkcyjna drukarnia marzeń
Ponad połowa konsumentów pragnie dokonywać przyjaznych dla środowiska zakupów w fabrycznym outlecie poddającym swoje stare produkty recyklingowi.

7. Restauracja "Pępek świata"
50 proc. konsumentów chciałoby chodzić do restauracji po to, by wirtualnie spotykać się ze znajomymi obecnymi w innej restauracji, w dowolnym miejscu na świecie.

8. Niekończący się sklep
3/4 konsumentów spodziewa się, że podczas kupowania nowych produktów do domu będą w stanie wypróbować je odtwarzając wnętrza swoich mieszkań w sklepie.

9. Medyczny multipleks
77 proc. konsumentów spodziewa się powstania w galeriach handlowych centrów medycznych, w których sztuczna inteligencja będzie przeprowadzać badania na miejscu, od ręki informując nas o stanie naszego zdrowia.

10. Park Natura+
42 proc. konsumentów chciałoby odwiedzić znajdujący się w galerii handlowej park, w którym mogliby obcować z naturą dzięki cyfrowym i programowalnym, zapewniającym hybrydowe odczucia materiałom.

Informacje zawarte w raporcie opierają się na globalnych badaniach prowadzonych od ponad ćwierć wieku przez Ericsson ConsumerLab. Głównym źródłem pozyskiwanych informacji są ankiety online przeprowadzone w październiku i listopadzie 2021 r. wśród zaawansowanych użytkowników technologii AR, VR oraz cyfrowych asystentów w 14 miastach na całym świecie (Delhi, Dublin, Dżakarta, Johannesburg, Londyn, Mexico City, Moskwa, Nowy Jork, San Francisco, Sao Paulo, Szanghaj, Sztokholm, Sydney, Tokio).

Dołącz do dyskusji: Ericsson: hybrydowe galerie handlowe w 10 trendach konsumenckich na rok 2030

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl