109 przetargów mediowych w Polsce przez rok. Play z największym budżetem

W 2024 roku przeprowadzono w Polsce 109 przetargów mediowych, z czego 77 miało charakter lokalny. Ich łączny budżet, o który walczyły agencje mediowe, szacowany na podstawie wydatków ponoszonych przez marketerów, wyniósł 492 mln dolarów - wynika z najnowszego raportu COMvergence, do którego dotarły Wirtualnemedia.pl.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
109 przetargów mediowych w Polsce przez rok. Play z największym budżetem
Kuba Wojewódzki w spocie promocji Play ze smartfonami

Z analizy COMvergence wynika, że w 2024 roku agencje mediowe w Polsce uczestniczyły w 109 przetargach mediowych. Ich łączna wartość wyniosła 492 mln dolarów.

77 postępowań miało charakter lokalny - tutaj agencje walczyły o budżet oszacowany łącznie na kwotę 304 mln dolarów. 32 przetargi miały charakter globalny lub międzynarodowy, a ich łączny budżet wyniósł 188 mln dolarów.

53 proc. wszystkich postępowań dotyczyło przetargów, w których marketerzy utrzymali współpracę z dotychczasowymi agencjami. 

97 tych postępowań wygrały lub obroniły w nich budżet swoich dotychczasowych klientów agencje sieciowe, 12 - agencje niezależne. 

Do największych - pod względem budżetów - postępowań zaliczono przetargi na obsługę mediową spółki P4 - operatora sieci Play (34 mln dolarów), Amazon (30 mln dolarów), Unilever (25 mln dolarów), Volkswagen Group (24 mln dolarów) i Kauflandu (23 mln dolarów). 

Budżet P4 obroniła agencja EssenceMediacom (GroupM). Amazon przeniósł obsługę mediową z Initiative do GroupM. Unilever zdecydował się dalej współpracować z Mindshare (GroupM). Volkswagen Group pozostawił budżet mediowy w PHD Media Direction, a Kaufland - w Mindshare. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu