SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

14 proc. więcej na reklamę radiową. Jedynka i Trójka rekordowo w górę

W styczniu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 14,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe Jedynki wzrosły czterokrotnie, a Trójki - prawie dwukrotnie.

14 proc. więcej na reklamę radiową. Jedynka i Trójka rekordowo w górę

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że w styczniu br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych bez autopromocji były dokładnie o 14,35 proc. wyższe niż przed rokiem, a bez uwzględnienia autopromocji - o 15,19 proc. wyższe. Natomiast nakłady na autopromocję zwiększyły się o 57,1 proc.

>>> Duży spadek Jedynki i Radia ZET, traci także Trójka

W skali roku zdecydowanie najwyższe wzrosty cennikowych przychodów reklamowych osiągnęły dwie stacje Polskiego Radia: Jedynka i Trójka. Ta pierwsza zarobiła ponad cztery razy więcej, a ta druga - 80 proc. więcej. Z kolei wpływy reklamowe RMF FM (Grupa RMF) zwiększyły się rok do roku o 16,6 proc., TOK FM (Agora) - o 13,8 proc., a Radia ZET (Eurozet) - o 7,8 proc.

Eska Poznań zarobiła 5,3 proc. więcej, Eska Wrocław - 3 proc. więcej, a Eska Trójmiasto - 2,7 proc. więcej (wszystkie te stacje należą do Grupy Radiowej Time). Za to inne stacje sieci Eska zyskały z reklam mniej niż rok wcześniej - Eska Łódź o 4,1 proc., a Eska Warszawa o 14,1 proc. Natomiast cennikowe przychody reklamowe stacji Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) spadły rok do roku o 4,4 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
 I.2012I.2011
RMF FM88 273 150 zł75 667 660 zł
Radio ZET40 449 855 zł37 506 725 zł
Program III Polskiego Radia10 240 090 zł5 674 545 zł
Program I Polskiego Radia6 916 050 zł1 679 940 zł
Eska Wrocław3 911 458 zł3 798 628 zł
Eska Warszawa2 850 440 zł3 317 800 zł
TOK FM2 792 280 zł2 454 015 zł
Eska Poznań2 585 448 zł2 454 015 zł
Eska Łódź2 157 570 zł2 250 240 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa2 066 644 zł2 161 554 zł
Eska Trójmiasto2 051 738 zł1 997 864 zł
monitorowane stacje razem226 513 794 zł198 094 344 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją232 753 511 zł202 066 062 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja6 239 717 zł3 971 718 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 14 proc. więcej na reklamę radiową. Jedynka i Trójka rekordowo w górę

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
parkingowy
ta... rate card'owo rynek przyspiesza!
muszą to księgowi z radia przeczytać i jeszcze raz policzyć wpływy - bo gdzieś jest błąd...
odpowiedź
User
hofomezu
Jak do tytułu: "Jedynka i Trójka rekordowo w górę" ma się link
"Duży spadek Jedynki i Radia ZET, traci także Trójka"
To sa dwa sprzeczne komunikaty, nawet jeśli jest jakaś ukryta prawdziwa treść.
Taki przekaz jes nieczytelny i nie wiem, kto zatwierdxza takie karkołomne konstrukcje.
pozdrawiam
odpowiedź