17,15 mln Polaków to internauci. Pierwszy spadek od lat

Według badania NetTrack za czerwiec - sierpień br. odsetek internautów w Polsce wyniósł 56,9 proc., czyli 17,147 mln osób w przeliczeniu na populację. To nieco mniej niż w poprzedniej fali badania.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W NetTracku za czerwiec - sierpień br. odsetek internautów w Polsce wyniósł 56,9 proc., a estymacja na populację - 17,147 mln osób, podczas gdy w fali badania za kwiecień – czerwiec br. te wskaźniki miały wartość 57 proc. i 17,17 mln osób (zobacz szczegóły). To pierwszy od lat spadek zasięgu internetu w Polsce w NetTracku. W ostatnich lata co prawda odsetek i liczba internautów nie rosły już tak dynamicznie jak w latach 2002-2010, ale z fali na falę badania wykazywały niewielkie wzrosty.

grafika

Już ponad 55 proc. polskich internautów deklaruje, że korzysta z sieci dłużej niż od 5 lat. Tylko 3,3 proc. zagląda do internetu rzadziej niż raz w tygodniu, a jedynie 2,8 proc. nie robi tego w domu. 

Profil demograficzny polskich internautów w ciągu roku zmienił się minimalnie. 

W skali roku sporo na rozpoznawalności zyskały Google, Allegro, Wirtualna Polska i YouTube, a dużo zyskał Facebook, za to trochę straciła NK.pl. Facebooka raz w miesiącu odwiedza już połowa polskich internautów, a NK.pl - już poniżej 40 proc. 

Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od czerwca do sierpnia br. wyniosła 6 841 osób, a od lipca do września 2011 roku - 6437 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

HBO Max pokazało zwiastun nowego serialu o sekcie

HBO Max pokazało zwiastun nowego serialu o sekcie

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC