SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

17,15 mln Polaków to internauci. Pierwszy spadek od lat

Według badania NetTrack za czerwiec - sierpień br. odsetek internautów w Polsce wyniósł 56,9 proc., czyli 17,147 mln osób w przeliczeniu na populację. To nieco mniej niż w poprzedniej fali badania.

W NetTracku za czerwiec - sierpień br. odsetek internautów w Polsce wyniósł 56,9 proc., a estymacja na populację - 17,147 mln osób, podczas gdy w fali badania za kwiecień – czerwiec br. te wskaźniki miały wartość 57 proc. i 17,17 mln osób (zobacz szczegóły). To pierwszy od lat spadek zasięgu internetu w Polsce w NetTracku. W ostatnich lata co prawda odsetek i liczba internautów nie rosły już tak dynamicznie jak w latach 2002-2010, ale z fali na falę badania wykazywały niewielkie wzrosty.

>>> Google i Facebook rosną, Onet i NK.pl sporo w dół

Już ponad 55 proc. polskich internautów deklaruje, że korzysta z sieci dłużej niż od 5 lat. Tylko 3,3 proc. zagląda do internetu rzadziej niż raz w tygodniu, a jedynie 2,8 proc. nie robi tego w domu. 

Zwyczaje
 VI - VIII 2012VII - IX 2011
Od jak dawna korzysta z internetu?
  od 1 miesiąca0,1%0,1%
  od 2-3 miesięcy0,1%0,2%
  od 4-6 miesięcy0,4%0,4%
  od 7-12 miesięcy1,5%2,1%
  powyżej 1 roku do 2 lat3,9%5,2%
  powyżej 2 lat do 3 lat5,6%7,3%
  powyżej 3 lat do 5 lat21,5%24,8%
  powyżej 5 lat56,1%52,7%
  trudno powiedzieć10,8%7,3%
 
Jak często korzysta z internetu?
  codziennie lub prawie    codziennie68,8%70,1%
  kilka razy w tygodniu22,2%20,2%
  raz na tydzień5,7%5,5%
  kilka razy w miesiącu2,1%3,0%
  raz na miesiąc0,6%0,7%
  rzadziej niż raz na miesiąc0,6%0,4%
  trudno powiedzieć0,0%0,0%
 
Gdzie korzysta z internetu?
  w domu97,2%95,1%
  w pracy24,1%24,6%
  w szkole / na uczelni5,8%5,2%
  w innym miejscu2,7%5,1%


Profil demograficzny polskich internautów w ciągu roku zmienił się minimalnie. 

Profil internautów
 VI - VIII 2012VII - IX 2011
Płeć
  mężczyźni49%50%
  kobiety51%50%
 
Kategoria wieku
  15-24 lata27%28%
  25-39 lat39%39%
  40-59 lat29%28%
  60 lub więcej6%5%
 
Poziom wykształcenia
  podstawowe13%15%
  zasadnicze16%16%
  średnie41%41%
  wyższe29%29%


W skali roku sporo na rozpoznawalności zyskały Google, Allegro, Wirtualna Polska i YouTube, a dużo zyskał Facebook, za to trochę straciła NK.pl. Facebooka raz w miesiącu odwiedza już połowa polskich internautów, a NK.pl - już poniżej 40 proc. 

Ranking
 VI - VIII 2012VII - IX 2011
Znajomość spontaniczna
   GOOGLE (www.google.pl)61,2%58,6%
   ALLEGRO (www.allegro.pl)55,6%52,5%
   ONET (www.onet.pl)41,4%41,0%
   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)40,1%36,9%
   FACEBOOK (www.facebook.pl)36,7%24,0%
   YOUTUBE (www.youtube.pl)23,2%18,2%
   NK.PL (www.nk.pl)22,6%24,7%
   INTERIA.PL (www.interia.pl)20,9%19,5%
   GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl)14,7%13,6%
   WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)11,6%10,6%
 
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?
  GOOGLE (www.google.pl)90,4%87,6%
  ALLEGRO (www.allegro.pl)66,5%65,6%
   YOUTUBE (www.youtube.pl)59,9%54,8%
  ONET (www.onet.pl)54,8%54,7%
   FACEBOOK (www.facebook.pl)50,9%38,2%
  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)45,3%43,2%
  NK.PL (www.nk.pl)39,7%44,7%
  INTERIA.PL (www.interia.pl)33,4%31,0%
  WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)32,6%30,5%
  GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl)26,7%30,3%

Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od czerwca do sierpnia br. wyniosła 6 841 osób, a od lipca do września 2011 roku - 6437 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.

Dołącz do dyskusji: 17,15 mln Polaków to internauci. Pierwszy spadek od lat

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl