SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

18 razy złoto, ale bez Grand Prix w KTR 2013. Triumfują Saatchi & Saatchi i ING

W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR nie przyznano Grand Prix. Najwięcej nagród zdobyła agencja Saatchi & Saatchi, a wyróżnienia dla firm roku otrzymały ING Bank Śląski (reklamodawca), Graffiti Film (dom produkcyjny) i Badi Badi (studio postprodukcyjne).

18 razy złoto, ale bez Grand Prix w KTR 2013. Triumfują Saatchi & Saatchi i ING

W tegorocznej edycji KTR przyznano 117 nominacji oraz 53 brązowe nagrody, 18 srebrnych i 18 złotych. Złoto w kategorii Kampania otrzymała agencja Ogilvy & Mather Advertising za kampanię „Język polski jest Ą-Ę” zrealizowaną w lutym br. (przeczytaj i zobacz więcej). Akcję wyróżniono też w kilku innych kategoriach.

Ogółem najlepszą agencją okazała się Saatchi & Saatchi, która za wszystkie nagrody i nominacje zdobyła 39 pkt. DDB Warszawa uzyskała 29 pkt, Havas Worldwide Warsaw - 26,5, Ogilvy & Mather Advertising - 22,5, a Brain - 21,5.

Tytuł Reklamodawcy Roku jury przyznało ING Bankowi Śląskiemu, Domem Produkcyjnym Roku zostało Graffiti Film, a Studiem Postprodukcyjnym Roku - Badi Badi. Natomiast tytuł Fotografa Roku otrzymał duet Magda Wunsche & Samsel.

>>> Gala Polskiego Konkursu Reklamy KTR 2013 (foto)

Kategoriazłotosrebrobrąznominacje
Reklama Film31511
Reklama Radio2011
Reklama Drukowana1156
Design331117
Active Advertising321713
Media Interaktywne15713
Kampania1312
Marketing Miejsc0025
Warsztat Film/Radio01213
Fotografia21210
Ilustracja21026
total181853117


Wszystkie prace oceniło 74-osobowe jury, którego obradom przewodniczył Kot Przybora, dyrektor i współzałożyciel agencji PZL. Kierował on też bezpośrednio obradami jury oceniającego cztery kategorie: Reklama Drukowana, Film/Radio i Kampania oraz specjalnemu jury przyznającemu Grand Prix KTR. Pozostałym obradom przewodniczyli: Fotografia - Wojciech Dagiel; Warsztat Film/Rado - Dariusz Zatorski; Ilustracja - Przemysław Truściński; Design - Wojtek Mierowski; Media Interaktywne - Arek Szulczyński; Active Advertising - Przemysław Wojak; Marketing Miejsc - Adam Mikołajczyk.

Wyróżnienia wręczono podczas gali w Teatrze Polskim. Rozstrzygnięto też konkurs Young Creatives, w którym rywalizowało 88 dwuosobowych zespołów złożonych z młodych pracowników branży komunikacji marketingowej. Najlepsi będą reprezentować Polskę podczas finałów Cannes Lions.

NAGRODY W KONKURSIE YOUNG CREATIVES 2013
kategoriateamagencja
printKatarzyna Ciejka, Mateusz GacaHavas Worldwide Warsaw
filmAdam Marzec, Wojtek Kowalik
180heartbeats+JUNG v. Matt/ Cheil Poland
cyberMateusz Jankowski, Mateusz GacaHavas Worldwide Warsaw
designEmilia Szkurłat, Mariusz SępekDDB Warszawa
PRMagdalena Obłoza, Agata KozakPartner of Promotion
clientsPiotr Tytyk, Aleksandra CzarnowskaMaspex

Komentarz Kota Przybory, przewodniczącego jury KTR 2013
W tegorocznym konkursie, tak jak zresztą od kilku już lat, mocną pozycję miały kampanie społeczne. Ujmowały oryginalnymi koncepcjami i dobrym wykonaniem. Jedyne, co można im zarzucić to to, że nie były to kampanie robione na potrzeby codzienności marketingowej przez rynkowych klientów. Ten zarzut należałoby skierować w stronę tychże klientów, bo dowód na to, że agencje potrafią robić rzeczy doskonałe jest, nie ma natomiast dowodu na to, że jest coraz większa rzesza klientów oczekujących, doceniających i płacących za taką pracę. Wydaje się, że trzeba przeczekać jeszcze kilka kryzysowych miesięcy (może dłużej), aż wróci przekonanie, że dobra reklama jest lepsza od złej i cieszyć się, jeśli ma się klientów, którzy tak dalej uważają. Ja się cieszę, i widzę też po tym, jaki poziom reprezentowały niektóre z tzw. mainstreamowych prac, że są też i inni cieszący się w kilku agencjach. Martwię się natomiast że, chociaż mamy możliwość od jakiegoś czasu przyznawać Grand Prix (mimo mojego sprzeciwu wobec tej idei; sprzeciw był powodowany przekonaniem, że cały festiwal zostanie sprowadzony do jednej tylko pracy), to w tym roku Grand Prix nie zostanie przyznany 


 

NAGRODY W POLSKIM KONKURSIE REKLAMY KTR 2013
KAMPANIA
nagrodaAgencjaTytułKlientProdukt
złotoOgilvy & Mather AdvertisingJęzyk polski jest Ą-ĘRada Języka PolskiegoJęzyk polski
srebroBrainLepiej pożyczyć z banku, niż od rodzinyING Bank ŚląskiPożyczka gotówkowa Pakiet 5000
srebrotenpawlak & company / UVMWAnielocannes ZakonSKM SARPolskie eliminacje Young Creatives Cannes Lions 2013
srebro180heartbeats/JvMRak'n'Roll Records - charytatywna wytwórnia muzycznaFundacja Rak'n'RollRak'n'Roll Records
brązHypermedia IsobarDotknij DźwiękuPolskie RadioPolskieRadio.pl
 
REKLAMA FILM  - TV/CINEMA
Usługi finansowe
złotoBrainLepiej pożyczyć z banku, niż od rodziny Spot "Zigi"ING Bank ŚląskiPożyczka gotówkowa Pakiet 5000zł
złotoBrainLepiej pożyczyć z banku, niż od rodziny Spot "Włóczka"ING Bank ŚląskiPożyczka gotówkowa Pakiet 5000zł
Motoryzacja
srebroChange IntegratedPimp my RideSkoda Auto PolskaSkoda Yeti
srebroHavas Worldwide
SMS-yPeugeot PolskaPeugeot
brązSaatchi & SaatchiNiedżwiedż - billboard  sponsorski Teatru TVToyota Motor PolandAvensis
Napoje alkoholowe
brązParalotnakawkaKompania PiwowarskaŻubr
Usługi detaliczne i publiczne
brązBrainSpot TV Kanarek do kampanii "Po prostu włącz"EnergaWizerunek
Reklama społeczna i non profit
brązBBDO WarszawaLaurkaKG PolicjiŚwięto Policji
REKLAMA FILM - FILM INTERNETOWY
Reklama społeczna i non profit
brązMillionyou.comPolska za 20 latPrzystanek Woodstockkampania POLSKA ZA 20 LAT
REKLAMA FILM - INNE EKRANY
Reklama korporacyjna
złotoInteractive SolutionsInteraktywna kartka świątecznaInteractive Solutionsreklama własna - kartka świąteczna
 
WARSZTAT FILM - RADIO
Scenografia
srebroTango Production / Partizan LATablet Sony Xperia Sony / Partizan LA Sony Xperia Tablet 
Ścieżka dźwiękowa
brązZTUDIO studio dźwiękoweAIDS - Cichy kochanekFundacja Między Uszamikampania społeczna
Efekty specjalne
brązPlatige Image Cyberpunk 2077 TeaserCD PROJEKT S.A.gra komputerowa
 
REKLAMA DRUKOWANA PRASA 
Motoryzacja
złotoSaatchi & SaatchiToyota Land Cruiser - DżunglaToyota Motor PolandToyota Land Cruiser
srebroSaatchi & SaatchiToyota Land Cruiser - SkałyToyota Motor PolandToyota Land Cruiser
Reklama społeczna i non profit
brązPublicisZła TradycjaFundacja Dzieci NiczyjeProblem przemocy wobec dzieci
brązHavas Worldwide DzieciPolska Unia Medycyny Transplantacyjnej Transplantologia
Produkty i wyposażenie gospodarstwa domowego
brązHavas Worldwide Laserowe różeReckitt BenckiserAir Wick Freshmatic
brązJWT WarszawaŻarówkaIKEALED Bulbs
Usługi finansowe
brązDDB WarszawaAutonomieGetin Bankkredyt hipoteczny
 
REKLAMA RADIO
Reklama społeczna i non profit
złotoOgilvy & Mather AdvertisingJęzyk polski jest Ą-ĘRada Języka PolskiegoJęzyk polski
Usługi detaliczne i publiczne
złotoDDB WarszawaBudzikMcDonald's PolskaŚniadania
Motoryzacja
brązScholz & Friends WarszawaCzujniki - szefOpelCzujniki cofania
 
MEDIA INTERAKTYWNE 
Digital Branded Content
złoto180heartbeats/JvMRak'n'Roll Records - charytatywna wytwórnia muzycznaFundacja Rak'n'RollRak'n'Roll Records
Strony www, mikrowitryny, prezentacje online - Reklama społeczna i non profit
srebroOgilvy & Mather Advertising / OgilvyOneJęzyk polski jest Ą-ĘRada Języka PolskiegoJęzyk polski
Strony www, mikrowitryny, prezentacje online - Moda
brązZjednoczenie.com Serwis internetowy dla marki HouseLPP marka HouseSerwis internetowy www.house.pl
Kreatywność w technologii
srebroHypermedia IsobarDotknij DźwiękuPolskie RadioPolskieRadio.pl
brązArtegencePrzycisk, który zmienia życieAlior BankProdukty kredytowe banku
brązYoung&RubicamDoping TVHyatt Regency Warsawusługi hotelowe
Reklama w mediach społecznościowych
srebroHavas Worldwide „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi”Fundacja Rak’n’Rollkampania społeczna, zbiórka 1% podatku na rzecz podopiecznych Fundacji Rak’n’Roll
brązYoung&RubicamReadbookEmpikCSR
Reklama Mobilna - Aplikacje Mobilne
srebroDDB WarszawaPixel HeritageVirgin MobileNokia Lumia
Viral Marketing
srebroBlack RabbitThere is a citybrakfilm
Reklama własna
brązThe DigitalsNie pomiń swojej szansyThe Digitals Sp. z o.o.Rekrutacja
Reklama online - Reklama społeczna i non profit
brązSaatchi & SaatchiGodne DzieciństwoPolski Czerwony KrzyżAkcja marketingowa obejmująca PR, outdoor, instore, online
Interactive craft - Best use of video
brązCheil PolandDigital LoveSamsung PolskaSmartfon Galaxy SIII
 WIRTUALNEMEDIA.PL
MARKETING MIEJSC
brązK2Łódź Kreauje - spotyUrząd Miasta ŁodziMiasto Łódź
brązSuper Super / Centrum Nauki KopernikFestiwal Przemiany 2012Centrum Nauki KopernikFestiwal Przemiany 2012
 
ACTIVE ADVERTISING 
Reklama społeczna i non-profit
złotoHavas Worldwide „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi”Fundacja Rak’n’Rollkampania społeczna, zbiórka 1% podatku na rzecz podopiecznych Fundacji Rak’n’Roll
brązOgilvy & Mather AdvertisingJęzyk polski jest Ą-ĘRada Języka PolskiegoJęzyk polski
brązSaatchi & SaatchiGodne DzieciństwoPolski Czerwony KrzyżAkcja marketingowa obejmująca PR, outdoor, instore, online
Działania PR
złotoOgilvy & Mather Advertising / OgilvyOneJęzyk polski jest Ą-ĘRada Języka PolskiegoJęzyk polski
brązJohn Pitcher / XS EventsSyrenki NarodoweBiuro Promocji Miasta WarszawyPromocja miasta jako gospodarza Euro 2012
brązSaatchi & SaatchiGodne DzieciństwoPolski Czerwony KrzyżAkcja marketingowa obejmująca PR, outdoor, instore, online
Direct marketing / direct response advertising / btl
złotoInteractive SolutionsCasa Mariol Wine InkCasa Mariolwino 
brązSaatchi & SaatchiGodne DzieciństwoPolski Czerwony KrzyżAkcja marketingowa obejmująca PR, outdoor, instore, online
Ambient advertising
srebroSaatchi & SaatchiGodne DzieciństwoPolski Czerwony KrzyżAkcja marketingowa obejmująca PR, outdoor, instore, online
brązPublicisZagubione DzieckoFundacja Dzieci NiczyjeProblem przemocy werbalnej wobec dzieci
brązSNOW & GOLDFind your way in SuedtirolPołudniowy Tyrol / SuedtirolSzalik
Experiental marketing
srebroHypermedia IsobarDotknij DźwiękuPolskie RadioPolskieRadio.pl
brązInteractive SolutionsCasa Mariol Wine InkCasa Mariolwino 
Kampanie zintegrowane
brązHavas Worldwide Gadaj*BadajFundacja Rak’n’Rollkampania społeczna, profilaktyka zdrowia
brązTEQUILA\Polska / DDB Warszawa, RC2 Raczkiewicz Chenczke Consutants, Starcom MediaVest Group Tyskie 5 StadionKompania PiwowarskaTyskie
Event marketing - B2C
brązEskadraGala... której nie byłoMercedes-Benz PolskaMercedes CITAN
brązSuper Super / Centrum Nauki KopernikFestiwal Przemiany 2012Centrum Nauki KopernikFestiwal Przemiany 2012
Branded content / branded entertainment
brązSaatchi & Saatchi / Saatchi & Saatchi Digital"Najgrubiej pod chmurą"MicrosoftMicrosoft SkyDrive
Stealth marketing,/undercover marketing
brązPublicisZaszybkaFundacja Dzieci NiczyjeBezpieczeństwo dzieci w sieci
Guerilla advertising
brązLivebrand PR CommunicationBohaterowie Basenu NarodowegoKwejk.plKwejk.pl
Promocja sprzedaży
brązDDB WarszawaPixel Heritage Virgin MobileNokia Lumia
Mobile marketing
brązDDB WarszawaPixel Heritage Virgin MobileNokia Lumia
 
DESIGN 
Projekty identyfikacji wizualnej
złotoWhite Cat StudioSystem Identyfikacji Wizualnej PZUPZUPZU
srebroCANAL+ CyfrowyMINIMINI+ ID.CANAL+MINIMINI+
srebroPARA-BUCH / Monika Ostaszewska-Olszewska StudioIdentyfikacja wizualna Gospodarstwa Ogrodniczego ŁęgajnyGospodarstwo Ogrodnicze ŁęgajnyŁęgajny ID
Projekty graficzne wydawnictw
złotoChigo DesignAlbum Absolwentów WSB NLUWSB NLU Album Absolwentów
brązColorTV / TelevisorKartka ŚwiątecznaTelevisor, ColorTVkartka świąteczna
brąztenpawlak & company / UVMWHotel AmnesiaSKM SARPolskie preeliminacje Young Creatives Eurobest Lisbon 2012
Grafika ruchoma
złotoCANAL+ CyfrowyMINIMINI+ ON-AIRCANAL+MINIMINI+
brązFull Metal JacketDom Kereta Biuro WystawAnimacja
brązOBRAZONEMedia Trendy 2012SARMedia Trendy 2012
Editorial (periodyki)
srebroKUKBUKKUKBUK 2012/2013KUKBUKmagazyn kulinarno-lajfstajlowy
brązPoland Todaylayout prasowy - magazyn Poland TodayPoland TodayMagazyn Poland Today
Projekty graficzne plakatów, billboardów, afiszy i inne (w tym plakaty Wielkoformatowe)
brązBBDO Warszawa / Edgar Bąkzaproszenia do udziałuKTRKonkurs KTR 2013
brązPZL1%Fundacja Synapsisplakat o 1% podatku
brązStowarzyszenie Kwartesencja / Studio TemperówkaPlakaty 8. KwartesencjaStowarszyszenie KwartesencjaPlakat
Projekty graficzne 3D
brązGrey Worldwide WarszawaKlocki- zestaw dla dorosłychGlue Invest S.A.prezerwatywy Taboo
brązNolabelProjekt plastyczny ekspozycji multimedialnej Giganty MocyUrząd Miasta BełchatówEkspozycja multimedialna Giganty Mocy
brązOstecx CréativeAleBrowarAleBrowar Sp. z o.o.Piwo
 
FOTOGRAFIA
Fotografia okołoreklamowa
złotosummer76Hallo SzpicbródkaTeatr SyrenaHallo Szpicbródka
Fotografia fashion
złotoK MAG MAGAZYNSESJA FREE PUSSY RIOTK MAG MAGAZYNSESJA FREE PUSSY RIOT
Fotografia reklamowa
srebroGrey Worldwide WarszawaMartwa naturaBanki ŻywnościBanki Żywności
Editorial
brązSNOW & GOLDAktualne retroSNOW & GOLDFotografie
Projekty autorskie
brązMagdalena Kmiecik'when the hair grows'Guate Photo Festival 2012exhibition
 
ILUSTRACJA
Ilustracja prasowa
złotoOla Cieślakokładka magazynu 2+3dKwartalnik 2+3dokładka magazynu
Animacje, gry komputerowe, web ilustracje
złotoPlatige Image Cyberpunk 2077 TeaserCD PROJEKT S.A.gra komputerowa
Ilustracja reklamowa
srebroSNOW & GOLDFind your way in SuedtirolPołudniowy Tyrol / SuedtirolSzalik - infografika
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 18 razy złoto, ale bez Grand Prix w KTR 2013. Triumfują Saatchi & Saatchi i ING

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
kompromitujący konkurs - towarzystwo wzajemnej adoracji
odpowiedź
User
barnaba
ale saatchi za co? znowu digital wyrzeźbił, a Darek zgarnął...
odpowiedź
User
Poter
Zgadzam sie z komentarzem nr 1. Polowa rzeczy na festiwalu to ghosty. Kogo interesuje zreszta KTR? Chlopcow z saatchi, ktorzy ledwo dysza, ale (Lord, thank you!!) wyslą do Londynu informacje, ze wprawdzie biznesowo spadli do ligi okręgowej, ale KTR ich docenia i sa Agencją Roku : )
Saluto
P
odpowiedź