SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

18 razy złoto, ale bez Grand Prix w KTR 2013. Triumfują Saatchi & Saatchi i ING

W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR nie przyznano Grand Prix. Najwięcej nagród zdobyła agencja Saatchi & Saatchi, a wyróżnienia dla firm roku otrzymały ING Bank Śląski (reklamodawca), Graffiti Film (dom produkcyjny) i Badi Badi (studio postprodukcyjne).

18 razy złoto, ale bez Grand Prix w KTR 2013. Triumfują Saatchi & Saatchi i ING

W tegorocznej edycji KTR przyznano 117 nominacji oraz 53 brązowe nagrody, 18 srebrnych i 18 złotych. Złoto w kategorii Kampania otrzymała agencja Ogilvy & Mather Advertising za kampanię „Język polski jest Ą-Ę” zrealizowaną w lutym br. (przeczytaj i zobacz więcej). Akcję wyróżniono też w kilku innych kategoriach.

Ogółem najlepszą agencją okazała się Saatchi & Saatchi, która za wszystkie nagrody i nominacje zdobyła 39 pkt. DDB Warszawa uzyskała 29 pkt, Havas Worldwide Warsaw - 26,5, Ogilvy & Mather Advertising - 22,5, a Brain - 21,5.

Tytuł Reklamodawcy Roku jury przyznało ING Bankowi Śląskiemu, Domem Produkcyjnym Roku zostało Graffiti Film, a Studiem Postprodukcyjnym Roku - Badi Badi. Natomiast tytuł Fotografa Roku otrzymał duet Magda Wunsche & Samsel.

>>> Gala Polskiego Konkursu Reklamy KTR 2013 (foto)

Kategoria złoto srebro brąz nominacje
Reklama Film 3 1 5 11
Reklama Radio 2 0 1 1
Reklama Drukowana 1 1 5 6
Design 3 3 11 17
Active Advertising 3 2 17 13
Media Interaktywne 1 5 7 13
Kampania 1 3 1 2
Marketing Miejsc 0 0 2 5
Warsztat Film/Radio 0 1 2 13
Fotografia 2 1 2 10
Ilustracja 2 1 0 26
total 18 18 53 117


Wszystkie prace oceniło 74-osobowe jury, którego obradom przewodniczył Kot Przybora, dyrektor i współzałożyciel agencji PZL. Kierował on też bezpośrednio obradami jury oceniającego cztery kategorie: Reklama Drukowana, Film/Radio i Kampania oraz specjalnemu jury przyznającemu Grand Prix KTR. Pozostałym obradom przewodniczyli: Fotografia - Wojciech Dagiel; Warsztat Film/Rado - Dariusz Zatorski; Ilustracja - Przemysław Truściński; Design - Wojtek Mierowski; Media Interaktywne - Arek Szulczyński; Active Advertising - Przemysław Wojak; Marketing Miejsc - Adam Mikołajczyk.

Wyróżnienia wręczono podczas gali w Teatrze Polskim. Rozstrzygnięto też konkurs Young Creatives, w którym rywalizowało 88 dwuosobowych zespołów złożonych z młodych pracowników branży komunikacji marketingowej. Najlepsi będą reprezentować Polskę podczas finałów Cannes Lions.

NAGRODY W KONKURSIE YOUNG CREATIVES 2013
kategoria team agencja
print Katarzyna Ciejka, Mateusz Gaca Havas Worldwide Warsaw
film Adam Marzec, Wojtek Kowalik
180heartbeats+JUNG v. Matt/ Cheil Poland
cyber Mateusz Jankowski, Mateusz Gaca Havas Worldwide Warsaw
design Emilia Szkurłat, Mariusz Sępek DDB Warszawa
PR Magdalena Obłoza, Agata Kozak Partner of Promotion
clients Piotr Tytyk, Aleksandra Czarnowska Maspex

Komentarz Kota Przybory, przewodniczącego jury KTR 2013
W tegorocznym konkursie, tak jak zresztą od kilku już lat, mocną pozycję miały kampanie społeczne. Ujmowały oryginalnymi koncepcjami i dobrym wykonaniem. Jedyne, co można im zarzucić to to, że nie były to kampanie robione na potrzeby codzienności marketingowej przez rynkowych klientów. Ten zarzut należałoby skierować w stronę tychże klientów, bo dowód na to, że agencje potrafią robić rzeczy doskonałe jest, nie ma natomiast dowodu na to, że jest coraz większa rzesza klientów oczekujących, doceniających i płacących za taką pracę. Wydaje się, że trzeba przeczekać jeszcze kilka kryzysowych miesięcy (może dłużej), aż wróci przekonanie, że dobra reklama jest lepsza od złej i cieszyć się, jeśli ma się klientów, którzy tak dalej uważają. Ja się cieszę, i widzę też po tym, jaki poziom reprezentowały niektóre z tzw. mainstreamowych prac, że są też i inni cieszący się w kilku agencjach. Martwię się natomiast że, chociaż mamy możliwość od jakiegoś czasu przyznawać Grand Prix (mimo mojego sprzeciwu wobec tej idei; sprzeciw był powodowany przekonaniem, że cały festiwal zostanie sprowadzony do jednej tylko pracy), to w tym roku Grand Prix nie zostanie przyznany 


 

NAGRODY W POLSKIM KONKURSIE REKLAMY KTR 2013
KAMPANIA
nagroda Agencja Tytuł Klient Produkt
złoto Ogilvy & Mather Advertising Język polski jest Ą-Ę Rada Języka Polskiego Język polski
srebro Brain Lepiej pożyczyć z banku, niż od rodziny ING Bank Śląski Pożyczka gotówkowa Pakiet 5000
srebro tenpawlak & company / UVMW Anielocannes Zakon SKM SAR Polskie eliminacje Young Creatives Cannes Lions 2013
srebro 180heartbeats/JvM Rak'n'Roll Records - charytatywna wytwórnia muzyczna Fundacja Rak'n'Roll Rak'n'Roll Records
brąz Hypermedia Isobar Dotknij Dźwięku Polskie Radio PolskieRadio.pl
 
REKLAMA FILM  - TV/CINEMA
Usługi finansowe
złoto Brain Lepiej pożyczyć z banku, niż od rodziny Spot "Zigi" ING Bank Śląski Pożyczka gotówkowa Pakiet 5000zł
złoto Brain Lepiej pożyczyć z banku, niż od rodziny Spot "Włóczka" ING Bank Śląski Pożyczka gotówkowa Pakiet 5000zł
Motoryzacja
srebro Change Integrated Pimp my Ride Skoda Auto Polska Skoda Yeti
srebro Havas Worldwide
SMS-y Peugeot Polska Peugeot
brąz Saatchi & Saatchi Niedżwiedż - billboard  sponsorski Teatru TV Toyota Motor Poland Avensis
Napoje alkoholowe
brąz Paralotna kawka Kompania Piwowarska Żubr
Usługi detaliczne i publiczne
brąz Brain Spot TV Kanarek do kampanii "Po prostu włącz" Energa Wizerunek
Reklama społeczna i non profit
brąz BBDO Warszawa Laurka KG Policji Święto Policji
REKLAMA FILM - FILM INTERNETOWY
Reklama społeczna i non profit
brąz Millionyou.com Polska za 20 lat Przystanek Woodstock kampania POLSKA ZA 20 LAT
REKLAMA FILM - INNE EKRANY
Reklama korporacyjna
złoto Interactive Solutions Interaktywna kartka świąteczna Interactive Solutions reklama własna - kartka świąteczna
 
WARSZTAT FILM - RADIO
Scenografia
srebro Tango Production / Partizan LA Tablet Sony Xperia  Sony / Partizan LA  Sony Xperia Tablet 
Ścieżka dźwiękowa
brąz ZTUDIO studio dźwiękowe AIDS - Cichy kochanek Fundacja Między Uszami kampania społeczna
Efekty specjalne
brąz Platige Image  Cyberpunk 2077 Teaser CD PROJEKT S.A. gra komputerowa
 
REKLAMA DRUKOWANA PRASA 
Motoryzacja
złoto Saatchi & Saatchi Toyota Land Cruiser - Dżungla Toyota Motor Poland Toyota Land Cruiser
srebro Saatchi & Saatchi Toyota Land Cruiser - Skały Toyota Motor Poland Toyota Land Cruiser
Reklama społeczna i non profit
brąz Publicis Zła Tradycja Fundacja Dzieci Niczyje Problem przemocy wobec dzieci
brąz Havas Worldwide  Dzieci Polska Unia Medycyny Transplantacyjnej  Transplantologia
Produkty i wyposażenie gospodarstwa domowego
brąz Havas Worldwide  Laserowe róże Reckitt Benckiser Air Wick Freshmatic
brąz JWT Warszawa Żarówka IKEA LED Bulbs
Usługi finansowe
brąz DDB Warszawa Autonomie Getin Bank kredyt hipoteczny
 
REKLAMA RADIO
Reklama społeczna i non profit
złoto Ogilvy & Mather Advertising Język polski jest Ą-Ę Rada Języka Polskiego Język polski
Usługi detaliczne i publiczne
złoto DDB Warszawa Budzik McDonald's Polska Śniadania
Motoryzacja
brąz Scholz & Friends Warszawa Czujniki - szef Opel Czujniki cofania
 
MEDIA INTERAKTYWNE 
Digital Branded Content
złoto 180heartbeats/JvM Rak'n'Roll Records - charytatywna wytwórnia muzyczna Fundacja Rak'n'Roll Rak'n'Roll Records
Strony www, mikrowitryny, prezentacje online - Reklama społeczna i non profit
srebro Ogilvy & Mather Advertising / OgilvyOne Język polski jest Ą-Ę Rada Języka Polskiego Język polski
Strony www, mikrowitryny, prezentacje online - Moda
brąz Zjednoczenie.com  Serwis internetowy dla marki House LPP marka House Serwis internetowy www.house.pl
Kreatywność w technologii
srebro Hypermedia Isobar Dotknij Dźwięku Polskie Radio PolskieRadio.pl
brąz Artegence Przycisk, który zmienia życie Alior Bank Produkty kredytowe banku
brąz Young&Rubicam Doping TV Hyatt Regency Warsaw usługi hotelowe
Reklama w mediach społecznościowych
srebro Havas Worldwide  „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi” Fundacja Rak’n’Roll kampania społeczna, zbiórka 1% podatku na rzecz podopiecznych Fundacji Rak’n’Roll
brąz Young&Rubicam Readbook Empik CSR
Reklama Mobilna - Aplikacje Mobilne
srebro DDB Warszawa Pixel Heritage Virgin Mobile Nokia Lumia
Viral Marketing
srebro Black Rabbit There is a city brak film
Reklama własna
brąz The Digitals Nie pomiń swojej szansy The Digitals Sp. z o.o. Rekrutacja
Reklama online - Reklama społeczna i non profit
brąz Saatchi & Saatchi Godne Dzieciństwo Polski Czerwony Krzyż Akcja marketingowa obejmująca PR, outdoor, instore, online
Interactive craft - Best use of video
brąz Cheil Poland Digital Love Samsung Polska Smartfon Galaxy SIII
 WIRTUALNEMEDIA.PL
MARKETING MIEJSC
brąz K2 Łódź Kreauje - spoty Urząd Miasta Łodzi Miasto Łódź
brąz Super Super / Centrum Nauki Kopernik Festiwal Przemiany 2012 Centrum Nauki Kopernik Festiwal Przemiany 2012
 
ACTIVE ADVERTISING 
Reklama społeczna i non-profit
złoto Havas Worldwide  „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi” Fundacja Rak’n’Roll kampania społeczna, zbiórka 1% podatku na rzecz podopiecznych Fundacji Rak’n’Roll
brąz Ogilvy & Mather Advertising Język polski jest Ą-Ę Rada Języka Polskiego Język polski
brąz Saatchi & Saatchi Godne Dzieciństwo Polski Czerwony Krzyż Akcja marketingowa obejmująca PR, outdoor, instore, online
Działania PR
złoto Ogilvy & Mather Advertising / OgilvyOne Język polski jest Ą-Ę Rada Języka Polskiego Język polski
brąz John Pitcher / XS Events Syrenki Narodowe Biuro Promocji Miasta Warszawy Promocja miasta jako gospodarza Euro 2012
brąz Saatchi & Saatchi Godne Dzieciństwo Polski Czerwony Krzyż Akcja marketingowa obejmująca PR, outdoor, instore, online
Direct marketing / direct response advertising / btl
złoto Interactive Solutions Casa Mariol Wine Ink Casa Mariol wino 
brąz Saatchi & Saatchi Godne Dzieciństwo Polski Czerwony Krzyż Akcja marketingowa obejmująca PR, outdoor, instore, online
Ambient advertising
srebro Saatchi & Saatchi Godne Dzieciństwo Polski Czerwony Krzyż Akcja marketingowa obejmująca PR, outdoor, instore, online
brąz Publicis Zagubione Dziecko Fundacja Dzieci Niczyje Problem przemocy werbalnej wobec dzieci
brąz SNOW & GOLD Find your way in Suedtirol Południowy Tyrol / Suedtirol Szalik
Experiental marketing
srebro Hypermedia Isobar Dotknij Dźwięku Polskie Radio PolskieRadio.pl
brąz Interactive Solutions Casa Mariol Wine Ink Casa Mariol wino 
Kampanie zintegrowane
brąz Havas Worldwide  Gadaj*Badaj Fundacja Rak’n’Roll kampania społeczna, profilaktyka zdrowia
brąz TEQUILA\Polska / DDB Warszawa, RC2 Raczkiewicz Chenczke Consutants, Starcom MediaVest Group  Tyskie 5 Stadion Kompania Piwowarska Tyskie
Event marketing - B2C
brąz Eskadra Gala... której nie było Mercedes-Benz Polska Mercedes CITAN
brąz Super Super / Centrum Nauki Kopernik Festiwal Przemiany 2012 Centrum Nauki Kopernik Festiwal Przemiany 2012
Branded content / branded entertainment
brąz Saatchi & Saatchi / Saatchi & Saatchi Digital "Najgrubiej pod chmurą" Microsoft Microsoft SkyDrive
Stealth marketing,/undercover marketing
brąz Publicis Zaszybka Fundacja Dzieci Niczyje Bezpieczeństwo dzieci w sieci
Guerilla advertising
brąz Livebrand PR Communication Bohaterowie Basenu Narodowego Kwejk.pl Kwejk.pl
Promocja sprzedaży
brąz DDB Warszawa Pixel Heritage  Virgin Mobile Nokia Lumia
Mobile marketing
brąz DDB Warszawa Pixel Heritage  Virgin Mobile Nokia Lumia
 
DESIGN 
Projekty identyfikacji wizualnej
złoto White Cat Studio System Identyfikacji Wizualnej PZU PZU PZU
srebro CANAL+ Cyfrowy MINIMINI+ ID. CANAL+ MINIMINI+
srebro PARA-BUCH / Monika Ostaszewska-Olszewska Studio Identyfikacja wizualna Gospodarstwa Ogrodniczego Łęgajny Gospodarstwo Ogrodnicze Łęgajny Łęgajny ID
Projekty graficzne wydawnictw
złoto Chigo Design Album Absolwentów WSB NLU WSB NLU  Album Absolwentów
brąz ColorTV / Televisor Kartka Świąteczna Televisor, ColorTV kartka świąteczna
brąz tenpawlak & company / UVMW Hotel Amnesia SKM SAR Polskie preeliminacje Young Creatives Eurobest Lisbon 2012
Grafika ruchoma
złoto CANAL+ Cyfrowy MINIMINI+ ON-AIR CANAL+ MINIMINI+
brąz Full Metal Jacket Dom Kereta  Biuro Wystaw Animacja
brąz OBRAZONE Media Trendy 2012 SAR Media Trendy 2012
Editorial (periodyki)
srebro KUKBUK KUKBUK 2012/2013 KUKBUK magazyn kulinarno-lajfstajlowy
brąz Poland Today layout prasowy - magazyn Poland Today Poland Today Magazyn Poland Today
Projekty graficzne plakatów, billboardów, afiszy i inne (w tym plakaty Wielkoformatowe)
brąz BBDO Warszawa / Edgar Bąk zaproszenia do udziału KTR Konkurs KTR 2013
brąz PZL 1% Fundacja Synapsis plakat o 1% podatku
brąz Stowarzyszenie Kwartesencja / Studio Temperówka Plakaty 8. Kwartesencja Stowarszyszenie Kwartesencja Plakat
Projekty graficzne 3D
brąz Grey Worldwide Warszawa Klocki- zestaw dla dorosłych Glue Invest S.A. prezerwatywy Taboo
brąz Nolabel Projekt plastyczny ekspozycji multimedialnej Giganty Mocy Urząd Miasta Bełchatów Ekspozycja multimedialna Giganty Mocy
brąz Ostecx Créative AleBrowar AleBrowar Sp. z o.o. Piwo
 
FOTOGRAFIA
Fotografia okołoreklamowa
złoto summer76 Hallo Szpicbródka Teatr Syrena Hallo Szpicbródka
Fotografia fashion
złoto K MAG MAGAZYN SESJA FREE PUSSY RIOT K MAG MAGAZYN SESJA FREE PUSSY RIOT
Fotografia reklamowa
srebro Grey Worldwide Warszawa Martwa natura Banki Żywności Banki Żywności
Editorial
brąz SNOW & GOLD Aktualne retro SNOW & GOLD Fotografie
Projekty autorskie
brąz Magdalena Kmiecik 'when the hair grows' Guate Photo Festival 2012 exhibition
 
ILUSTRACJA
Ilustracja prasowa
złoto Ola Cieślak okładka magazynu 2+3d Kwartalnik 2+3d okładka magazynu
Animacje, gry komputerowe, web ilustracje
złoto Platige Image  Cyberpunk 2077 Teaser CD PROJEKT S.A. gra komputerowa
Ilustracja reklamowa
srebro SNOW & GOLD Find your way in Suedtirol Południowy Tyrol / Suedtirol Szalik - infografika
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 18 razy złoto, ale bez Grand Prix w KTR 2013. Triumfują Saatchi & Saatchi i ING

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
kompromitujący konkurs - towarzystwo wzajemnej adoracji
24 10
odpowiedź
User
barnaba
ale saatchi za co? znowu digital wyrzeźbił, a Darek zgarnął...
18 9
odpowiedź
User
Poter
Zgadzam sie z komentarzem nr 1. Polowa rzeczy na festiwalu to ghosty. Kogo interesuje zreszta KTR? Chlopcow z saatchi, ktorzy ledwo dysza, ale (Lord, thank you!!) wyslą do Londynu informacje, ze wprawdzie biznesowo spadli do ligi okręgowej, ale KTR ich docenia i sa Agencją Roku : )
Saluto
P
18 9
odpowiedź
User
bella
Ojej, Publicis dostał nagrody, a Heart & Brain nie. To niesprawiedliwe. A czemu tak? A dlaczego? Ojej, ojej. Smutno. Źle.
10 11
odpowiedź
User
grafikimiki
KTR jest soczewką skupiającą wszystkie dobre i złe rzeczy z rynku. Dobre jest zauważanie nawet niszowych często, ale jednak perełek projektowych; złe natomiast degenerowanie się pomysłów reklamowych jako takich. Modny soszjal, mobajl i drobnica elektroniczna zastępują kalekiemu coraz bardziej środowisku dietę czysto, stricte reklamową – czyli to, co do tej pory było reklamy jako takiej sednem – myśl / ideę / pomysł – zarówno na treść, jak i formę. Kot ma rację, że ten festiwal obnaża też jakie spustoszenie zasiali niekompetentni klienci, ale też i coraz mniej płodne i mniej walczące agencje. Praktycznie nie ma kampanii mainstreamowych, które miałyby jakąkolwiek wartość inną, oprócz AKWIZYTORSKIEJ – frajerskiej w tonie sprzedażówki.
NIkt nie stawia na klimat, wymyślanie świata, odkrywanie nowych zjawisk wizualno-estetycznych.
Reklama jest na wykończeniu. Ciekawe, czy to oznacza początek czegoś dobrego (odbicia się od dna?), czy może po prostu koniec reklamy jako awangardy i eksperymentu z pogranicza sztuki i sprzedaży.
Jest świat ogłoszeń handlowych, I tyle.
I to jest smutne proszę koleżeństwa.
10 8
odpowiedź