190 nowych pism, a 99 zamkniętych w USA w 2014 r.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy na amerykańskim rynku prasowym powstało 190 nowych pism, 99 innych zakończyło działalność. W porównaniu z 2013 r. przybyło i tych pierwszych, i tych drugich.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Dane dotyczące dynamiki rynku prasowego w USA podał serwis MediaFinder, jedna z największych internetowych baz danych o amerykańskich wydawnictwach.

Według zestawienia w 2014 r. do sprzedaży trafiło 190 nowych tytułów prasowych, o 5 więcej w porównaniu z rokiem 2013. Jednocześnie jednak z rynku zniknęło 99 pism - rok wcześniej było ich tylko 56. Najwięcej nowych tytułów powstało w segmencie pism regionalnych (23), zdrowia (8), kulinariów oraz domu i wyposażenia wnętrz (po 6 tytułów). Z kolei najwięcej zamknięć funkcjonujących już magazynów zanotowano w kategorii motoryzacyjnej.

- W 2014 r. pojawiło się co prawda nieco więcej tytułów niż w roku ubiegłym, ale zanotowaliśmy także więcej zlikwidowanych pism niż w poprzednich 12 miesiącach. To oznacza tendencję, która może niepokoić - skomentowała wyniki zestawienia Trish Hagood, szefowa MediaFindera.

W kategorii prasy biznesowej powstało 47 nowych tytułów, ponad dwukrotnie więcej niż w roku 2013, gdy wprowadzono ich 20. Większa była jednak także liczba likwidacji - w 2014 r. zakończono wydawanie 27 gazet i magazynów, podczas gdy rok wcześniej było to tylko 14.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej