SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

2 mln zł kary dla TP za problemy z numerami alarmowymi

Prezes UKE nałożył na TP SA karę za niewywiązanie się z obowiązku zapewnienia bezpłatnych połączeń z numerami alarmowymi.

2 mln zł kary dla TP za problemy z numerami alarmowymi

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej nałożył 2 milionów złotych karę na Telekomunikację Polską SA z powodu niewywiązania się z obowiązku zapewnienia bezpłatnych połączeń z numerami alarmowymi.

Każdy dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany zapewnić użytkownikom końcowym swojej sieci, w tym korzystającym z aparatów publicznych, bezpłatne połączenia z numerami alarmowymi (112, 999, 998, 997). Jednocześnie jest obowiązany zapewnić także kierowanie połączeń do numerów alarmowych właściwych terytorialnie jednostek służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy.

W toku prowadzonego postępowania administracyjnego ustalono naruszenie prawa w Białymstoku, Lesznie i Aleksandrowie Kujawskim.

W dniu 2 lipca 2009 r. około godziny 12:40, stwierdzono problemy z realizacją połączeń z sieci mobilnych na numer alarmowy 998 do centralki PBX Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Białymstoku podłączonej do centrali BIALYSTOK/CZ1. Problemy z realizacją połączeń na numer 998 (złożony z 3 linii ISDN BRA) ustąpiły o godzinie 13:15, po rekonfiguracji od strony centrali nadrzędnej wszystkich 3 łączy BRA, do których podłączona była ta centralka PBX. Przeprowadzone postępowanie dowodowe wykazało, że centralka PBX KM PSP w Białymstoku pracowała prawidłowo, a usunięcie problemów z numerem 998 nastąpiło bez jakiejkolwiek ingerencji ze strony służb technicznych obsługujących tą centralkę.

W dniach 7 i 8 września 2009 r. doszło do awarii numerów alarmowych 999 i 112 obsługiwanych przez Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Lesznie. KM PSP w Lesznie wyjaśniła, że wobec awarii niemożliwe było przyjmowanie zgłoszeń na tych numerach alarmowych z terenu miasta Leszna i powiatu leszczyńskiego. Awaria numerów alarmowych trwała: dla numeru 999 - 1 godzinę i 26 minut, a dla numeru 112 - 1 godzinę i 53 minuty (w dniu 7 września) oraz dla numeru 999 - 46 minut (w dniu 8 września).

Najwyższa Izba Kontroli badała w grudniu 2009 r. funkcjonowanie numeru alarmowego 112. NIK wskazała w przekazanej Prezesowi UKE kopii protokołu kontroli, że w trakcie przeprowadzonych w dniach od 9 do 10 grudnia 2009 r. połączeń testowych ujawniono nieprawidłowości polegające na braku możliwości połączenia się z określonych lokalizacji z właściwym terytorialnie stanowiskiem kierowania w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Aleksandrowie Kujawskim. Wobec zaistniałych okoliczności, świadczących o nieprawidłowym funkcjonowaniu numerów alarmowych, Kujawsko-Pomorski Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu przeprowadził inspekcję dotyczącą stanu organizacji systemu obsługi numeru alarmowego 112 w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Aleksandrowie Kujawskim. Przeprowadzona inspekcja wykazała, że brak możliwości połączenia na numer alarmowy 112 z sieci TP SA podczas kontroli realizowanej przez NIK w dniu 10 grudnia 2009 r. nie wynikał z nieprawidłowości w zakresie stanu organizacji systemu obsługi tego numeru w przedmiotowej jednostce, gdyż połączenia takie realizowano z sieci Netia SA. TP SA wskazała, że przeprowadzona analiza danych dostępnych w systemach przepływu zleceń, logach systemowych, konfiguracji central i kierowania ruchu, nie wyjaśniła przyczyn przypadków chwilowej niedostępności numerów alarmowych, zaobserwowanych w trakcie kontroli przeprowadzonej przez NIK. Wobec braku jakichkolwiek przeciwdowodów dla tez zawartych w dokumencie urzędowym, jakim jest protokół kontroli NIK, Prezes UKE stwierdził, że dowiedzione zostały w toku postępowania naruszenia wskazane w protokole NIK z dnia 29 grudnia 2009 r.
Przerwa w działaniu połączeń telefonicznych do numerów alarmowych spowodowała brak możliwości kontaktu użytkowników końcowych ze służbami ustawowo powołanymi do niesienia pomocy.


UKE

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 2 mln zł kary dla TP za problemy z numerami alarmowymi

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
polak
tp sa multimo to przede wszystkim zlodziej i oszust
odpowiedź