SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

2011: magazyny motoryzacyjne straciły, ale “Auto-Moto” zyskało

Większość magazynów motoryzacyjnych zanotowało w 2011 roku spadki sprzedaży, na plusie ub.r. zakończyły jedynie “Classic Auto” i “Auto-Moto”, które zyskało najwięcej. Na przeciwnym biegunie znalazł się “Auto Świat Poradnik”.

okładka

okładka "Motor"

Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych pozostał “Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w 2011 roku spadła o 0,32 proc. względem 2010 roku i wyniosła 106 019 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował większą stratę (7,30 proc.) i jego wynik spadł do 92 178 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska, wcześniej Grupa Burda), którego średnia sprzedaż ogółem w ub.r. spadła o 10,39 proc. i wyniosła 58 467 egz.

Drugim najchętniej kupowanym w 2011 roku miesięcznikiem było „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze średnim wynikiem na poziomie 43 148 egz. Magazyn ten zanotował wzrost sprzedaży o16,81 proc., największy w całym rankingu.

Najwięcej w zestawieniu stracił “Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), który zajął trzecie miejsce wśród miesięczników. Jego wynik sprzedażowy zmalał o 13,77 proc. do 40 098 egz.

ZKDP20112010
TytułSprzedaż ogółem
Tygodniki
Motor106 019106 359
Auto Świat92 17899 435
Miesięczniki
Top Gear58 46765 249
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych43 14836 940
Auto Świat Poradnik40 09846 499
Auto Motor i Sport31 07433 678
Świat Motocykli25 27126 528
Automobilista9 92210 835
Classic Auto7 4427 157


W grudniu ub.r. liderem sprzedaży ogółem w segmencie także był tygodnik “Motor” z wynikiem na poziomie 100 321 egz. i spadkiem o 4,92 proc. wobec grudnia 2010 roku Na drugim miejscu znalazł się “Auto Świat” (97 213 egz., spadek o 4,62 proc.).

Najchętniej kupowanym miesięcznikiem w ostatnim miesiącu ub.r. był “TopGear”, którego sprzedaż ogółem spadła o 15,18 proc. i wyniosła 50 838 egz. Magazyn ten w grudniu 2011 roku kosztował 6,90 zł, a rok wcześniej - 4,90 zł.

Najwięcej stracił jednak plasujący się na przedostatnim miejscu “Automobilista” (Automobilista). Jego wynik zmalał bowiem o 15,40 proc. do 8 886 egz.

Z kolei największy wzrost odnotował będący na ostatniej pozycji “Classic Auto” (Stratos Concept). W grudniu ub.r. sprzedał się on w liczbie 7 888 egz., czyli większej o 25,67 proc. niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.plgrudzień
ZKDP20112010
TytułSprzedaż ogółem
Tygodniki
Motor109 321114 975
Auto Świat97 213101 918
Miesięczniki
Top Gear50 83859 937
Auto Świat Poradnik44 56442 263
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych42 55242 104
Auto Motor i Sport29 13831 538
Świat Motocykli25 61227 371
Automobilista8 88610 503
Classic Auto7 8886 277


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 2011: magazyny motoryzacyjne straciły, ale “Auto-Moto” zyskało

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
top gar
Jak widać czarno na białym zmiana wydawcy Top Gear skończyła się jak zwykle z każdym tytułem przejętym przez Axla. Sprzedaż w grudniu 50 tys. egzemplarzy to oczywista porażka tego popularnego miesięcznika. Oby tak dalej, to w 2012 roku spadnie o kolejnych parę tysięcy i już nie bedzie liderem. A dawny redaktor naczelny śmieje się w żywe oczy, bo jak się okazuje bez niego to już nie ten sam Top Gear.
odpowiedź
User
WTF
Spadek TG to nie wina nowego wydawcy, już wcześniej tracili w każdym miesiącu. Więc to tylko kontynuacja trendu.
odpowiedź