SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

2011: magazyny motoryzacyjne straciły, ale “Auto-Moto” zyskało

Większość magazynów motoryzacyjnych zanotowało w 2011 roku spadki sprzedaży, na plusie ub.r. zakończyły jedynie “Classic Auto” i “Auto-Moto”, które zyskało najwięcej. Na przeciwnym biegunie znalazł się “Auto Świat Poradnik”.

okładka

okładka "Motor"

Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych pozostał “Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w 2011 roku spadła o 0,32 proc. względem 2010 roku i wyniosła 106 019 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował większą stratę (7,30 proc.) i jego wynik spadł do 92 178 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska, wcześniej Grupa Burda), którego średnia sprzedaż ogółem w ub.r. spadła o 10,39 proc. i wyniosła 58 467 egz.

Drugim najchętniej kupowanym w 2011 roku miesięcznikiem było „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze średnim wynikiem na poziomie 43 148 egz. Magazyn ten zanotował wzrost sprzedaży o16,81 proc., największy w całym rankingu.

Najwięcej w zestawieniu stracił “Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), który zajął trzecie miejsce wśród miesięczników. Jego wynik sprzedażowy zmalał o 13,77 proc. do 40 098 egz.

ZKDP 2011 2010
Tytuł Sprzedaż ogółem
Tygodniki
Motor 106 019 106 359
Auto Świat 92 178 99 435
Miesięczniki
Top Gear 58 467 65 249
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 43 148 36 940
Auto Świat Poradnik 40 098 46 499
Auto Motor i Sport 31 074 33 678
Świat Motocykli 25 271 26 528
Automobilista 9 922 10 835
Classic Auto 7 442 7 157


W grudniu ub.r. liderem sprzedaży ogółem w segmencie także był tygodnik “Motor” z wynikiem na poziomie 100 321 egz. i spadkiem o 4,92 proc. wobec grudnia 2010 roku Na drugim miejscu znalazł się “Auto Świat” (97 213 egz., spadek o 4,62 proc.).

Najchętniej kupowanym miesięcznikiem w ostatnim miesiącu ub.r. był “TopGear”, którego sprzedaż ogółem spadła o 15,18 proc. i wyniosła 50 838 egz. Magazyn ten w grudniu 2011 roku kosztował 6,90 zł, a rok wcześniej - 4,90 zł.

Najwięcej stracił jednak plasujący się na przedostatnim miejscu “Automobilista” (Automobilista). Jego wynik zmalał bowiem o 15,40 proc. do 8 886 egz.

Z kolei największy wzrost odnotował będący na ostatniej pozycji “Classic Auto” (Stratos Concept). W grudniu ub.r. sprzedał się on w liczbie 7 888 egz., czyli większej o 25,67 proc. niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl grudzień
ZKDP 2011 2010
Tytuł Sprzedaż ogółem
Tygodniki
Motor 109 321 114 975
Auto Świat 97 213 101 918
Miesięczniki
Top Gear 50 838 59 937
Auto Świat Poradnik 44 564 42 263
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 42 552 42 104
Auto Motor i Sport 29 138 31 538
Świat Motocykli 25 612 27 371
Automobilista 8 886 10 503
Classic Auto 7 888 6 277


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 2011: magazyny motoryzacyjne straciły, ale “Auto-Moto” zyskało

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
top gar
Jak widać czarno na białym zmiana wydawcy Top Gear skończyła się jak zwykle z każdym tytułem przejętym przez Axla. Sprzedaż w grudniu 50 tys. egzemplarzy to oczywista porażka tego popularnego miesięcznika. Oby tak dalej, to w 2012 roku spadnie o kolejnych parę tysięcy i już nie bedzie liderem. A dawny redaktor naczelny śmieje się w żywe oczy, bo jak się okazuje bez niego to już nie ten sam Top Gear.
8 8
odpowiedź
User
WTF
Spadek TG to nie wina nowego wydawcy, już wcześniej tracili w każdym miesiącu. Więc to tylko kontynuacja trendu.
8 8
odpowiedź