SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

22,1 proc. globalnego rynku reklamy dla internetu w 2014 r.

Udział internetu w globalnych nakładach na reklamę zwiększy się z 16,4 proc. w 2011 roku do 22,1 proc. w roku 2014 - prognozuje dom mediowy ZenithOptiomedia.

Obecnie reklama online odpowiada za ponad 25 proc. całkowitych reklamowych wydatków na pięciu rynkach (Dania, Norwegia, Korea Płd., Szwecja, Wielka Brytania), a w roku 2014 wskaźnik ten ma sięgnąć ponad 30 proc. na sześciu rynkach (Kanada, Chiny, Norwegia, Korea Płd., Szwecja, Wielka Brytania).

Według ZO, w latach 2011 - 2014 w najszybszym tempie w segmencie internetowej reklamy będą rosły nakłady na reklamę typu display - rocznie średnio o 21 proc., podczas gdy na reklamę w wyszukiwarkach - o 15 proc., a na ogłoszenia - o 9 proc. W zeszłym roku wydatki na reklamę typu display stanowiły 36 proc. całkowitych wydatków na reklamę w sieci, a w roku 2014 wskaźnik ten ma wzrosnąć do 41 proc.

Największym medium reklamowym pozostaje telewizja, która według szacunków ZO zwiększy swój udział w rynku z 39,9 proc. w 2011 roku do 40,1 proc. w roku 2012, ale w 2014 roku powróci do poziomu 39,9 proc.

Z kolei dla czasopism i prasy codziennej na lata 2011 - 2014 prognozowane są spadki wydatków na reklamę - w obu przypadkach rocznie średnio o 1 proc.

>>> ZenithOptimedia: prognoza wzrostu dla globalnego rynku reklamy minimalnie w górę
 


 

Dołącz do dyskusji: 22,1 proc. globalnego rynku reklamy dla internetu w 2014 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl