SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

22 proc. Polaków czyta „Tele Tydzień”, 14 proc. - „Życie na Gorąco” (TOP tygodników i dwutygodników)

W drugim półroczu ub.r. liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce przypadło „Przyjaciółce” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Article

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od lipca do grudnia 2014 roku sięgało 22,33 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,89 pkt. proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 13,86 proc. respondentów (spadek o 3,45 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 10,64 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,87 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 9,54 proc. pytanych, co oznacza spadek o 2,86 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,21 proc. czytelników, czyli o 2,64 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,72 proc. do 4,50 proc.

Tygodniki 15-75

lipiec 2014 : grudzień 2014

lipiec 2013 : grudzień 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

22,33%

26,22%

Życie na Gorąco

13,86%

17,31%

Chwila dla Ciebie

10,64%

13,87%

Angora

9,54%

12,40%

Newsweek

6,21%

8,85%

Auto Świat

5,43%

7,12%

Wprost

4,50%

5,72%

To & Owo

3,98%

4,92%

Twoje Imperium

3,93%

5,09%

Gość Niedzielny

3,70%

3,91%

Polityka

3,64%

4,81%

Na Żywo

3,35%

4,72%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,50%

3,22%

Motor

2,15%

2,79%

Rewia

2,15%

3,09%

Świat & Ludzie

1,77%

2,24%

Teleprogramy

1,56%

2,05%

W Sieci

1,22%

1,19%

Teraz

1,16%

1,50%

Tygodnik Siedlecki

0,71%

0,73%

MM Moje Miasto

0,45%

0,56%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,40%

0,40%

Tygodnik Ostrołęcki

0,39%

0,66%

Teraz Opole

0,02%

0,07%


PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej dwa tygodniki z czołowej piątki - „Angora” i „Newsweek Polska” - miały większy wskaźnik czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” - odnotowały niższe wyniki.

Tygodniki 16-59

lipiec 2014 : grudzień 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

21,82%

Życie na Gorąco

12,65%

Chwila dla Ciebie

10,02%

Angora

9,62%

Newsweek

6,68%

Auto Świat

6,23%

Wprost

4,50%

To & Owo

3,81%

Twoje Imperium

3,37%

Polityka

3,24%

Na Żywo

3,14%

Gość Niedzielny

2,97%

Motor

2,36%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,34%

Rewia

1,79%

Świat & Ludzie

1,54%

Teleprogramy

1,43%

Teraz

1,14%

W Sieci

1,13%

Tygodnik Siedlecki

0,69%

MM Moje Miasto

0,47%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,42%

Tygodnik Ostrołęcki

0,40%

Teraz Opole

0,01%

Na drugiej podstronie dane dwutygodników

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 22 proc. Polaków czyta „Tele Tydzień”, 14 proc. - „Życie na Gorąco” (TOP tygodników i dwutygodników)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl