355,2 mln smartfonów sprzedanych w III kw., Samsung przed Apple

W III kwartale 2015 roku na całym świecie sprzedano 355,2 miliona smartfonów - wynika z danych firmy badawczej IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:

Globalna sprzedaż smartfonów w III kwartale 2015 roku wzrosła o 6,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 (332,6 mln). IDC podaje, że 355,2 miliona sprzedanych smartfonów to drugi najlepszy wynik kwartalny w historii rynku, aczkolwiek nieco niższy niż prognozowała firma (363,8 mln).

Pozycję lidera rynku utrzymał Samsung, który zanotował wzrost sprzedaży w ujęciu rocznym o 6,1 proc., z 79,6 mln do 84,5 mln sztuk), ale rynkowy udział koreańskiego producenta minimalnie zmalał - o 0,1 pkt. proc., do 23,8 proc.

Drugie w rankingu Apple zanotowało wzrost sprzedaży swoich smartfonów o 22,2 proc., z 39,3 mln do 48 mln sztuk, a udział w rynku firmy z Cupertino zwiększył się z 11,8 proc. do 13,5 proc.

Na trzeciej pozycji znalazła się firma Huawei, z najwyższym w czołówce wzrostem sprzedaży (o 60,9 proc., z 16,5 mln do 26,5 mln sztuk i 7,5 proc. udziału w rynku (wzrost o 2,5 pkt. proc. r/r). Pierwszą piątkę uzupełniły Lenovo i Xiaomi.

 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych