355,2 mln smartfonów sprzedanych w III kw., Samsung przed Apple

W III kwartale 2015 roku na całym świecie sprzedano 355,2 miliona smartfonów - wynika z danych firmy badawczej IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:

Globalna sprzedaż smartfonów w III kwartale 2015 roku wzrosła o 6,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 (332,6 mln). IDC podaje, że 355,2 miliona sprzedanych smartfonów to drugi najlepszy wynik kwartalny w historii rynku, aczkolwiek nieco niższy niż prognozowała firma (363,8 mln).

Pozycję lidera rynku utrzymał Samsung, który zanotował wzrost sprzedaży w ujęciu rocznym o 6,1 proc., z 79,6 mln do 84,5 mln sztuk), ale rynkowy udział koreańskiego producenta minimalnie zmalał - o 0,1 pkt. proc., do 23,8 proc.

Drugie w rankingu Apple zanotowało wzrost sprzedaży swoich smartfonów o 22,2 proc., z 39,3 mln do 48 mln sztuk, a udział w rynku firmy z Cupertino zwiększył się z 11,8 proc. do 13,5 proc.

Na trzeciej pozycji znalazła się firma Huawei, z najwyższym w czołówce wzrostem sprzedaży (o 60,9 proc., z 16,5 mln do 26,5 mln sztuk i 7,5 proc. udziału w rynku (wzrost o 2,5 pkt. proc. r/r). Pierwszą piątkę uzupełniły Lenovo i Xiaomi.

 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska