SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Biznesmen chce od Ringier Axel Springer Polska 4 mln zł za tekst o rosyjskiej mafii

Biznesmen Robert Szustkowski złożył w Sądzie Okręgowym w Warszawie pozew o ochronę dóbr osobistych oraz zadośćuczynienie pieniężne w wysokości 4 mln zł przeciwko wydawnictwu Ringier Axel Springer Polska i dziennikowi „Fakt”, któremu Szustkowski zarzuca publikację nieprawdziwych informacji i żąda ich sprostowania.

Article

Chodzi o artykuł Radosława Grucy pt. „Afera taśmowa to robota rosyjskiej mafii?” z 16 listopada ub.r., w którym reporter opisuje wyniki śledztwa dziennikarskiego i sugeruje, że prokuratura badająca aferę podsłuchową powinna sprawdzić, czy w sprawę nie była zamieszana rosyjska mafia.

- Jak się okazuje, z dwoma założycielami restauracji Sowa i Przyjaciele interesy robił biznesmen Roberta Sz. Jego osoba przewija się w spółkach powiązanych z najbliższym otoczeniem prezydenta Rosji Władimira Putina. Robert Sz. przed 20 laty był przedstawicielem na Polskę Montaż Spec Banku, kontrolowanego przez rosyjska mafię - napisano w artykule. Autor przytacza również historię taśmy wideo z kompromitującymi materiałami na ministra sprawiedliwości Rosji, znalezionej przez policję w trakcie śledztwa po jednej z kradzieży.

W pozwie Robert Szustkowski żąda sprostowania nieprawdziwych - jego zdaniem - informacji podanych przez „Fakt” oraz zadośćuczynienia w wysokości 4 mln zł, które ma zostać przekazane na rzecz Fundacji Iskierka.

Wydawnictwo Ringier Axel Springer Polska, wydawca „Faktu”, nie komentuje tej sprawy.

Według danych ZKDP w listopadzie 2016 r. średnia sprzedaż ogółem „Faktu” wynosiła 268 764 egz.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Biznesmen chce od Ringier Axel Springer Polska 4 mln zł za tekst o rosyjskiej mafii

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Herr Neumann przegrałeś zakład to zachowaj się honorowo !!!
Ministerstwo Finansów podało dane z wykonania budżetu państwa w 2016 r. Wynika z nich, że deficyt budżetu państwa w 2016 r. wyniósł 46,3 mld zł. Oznacza to, że Sławomir Neumann przegrał słynny sejmowy zakład z byłym ministrem finansów Pawłem Szałamachą.
Polityk PO ma wpłacić 10 tys. zł do budżetu państwa.
Czy Sławomir Neumann zachowa się honorowo o ile wie to co jest honor ?
5 1
odpowiedź
User
Precz z niemiecką PrOpagandą
„Newsweek” pisze o „polskich obozach”. Reduta Dobrego Imienia: To dezinformacja.
Określenie „polski obóz koncentracyjny” w stosunku do tych ośrodków prześladowań obywateli polskich przez komunistyczny reżim jest taką samą obelgą w stosunku do narodu polskiego, jak używanie tego określenia w stosunku do niemieckich obozów koncentracyjnych – podkreśla Reduta Dobrego Imienia.

RDI wydała oświadczenie w związku z publikacją książki Marka Łuszczyny „Mała zbrodnia – polskie obozy koncentracyjne” i artykułu w „Newsweeku” na jej temat. Reduta tłumaczy, że zarówno książka, jak i jej omówienie poświęcone są „znanej historykom i zainteresowanej opinii publicznej sprawie istniejących na terenie PRL, zdominowanej i okupowanej przez Związek Sowiecki, komunistycznych obozów pracy przymusowej, w których komuniści przetrzymywali osoby podejrzane o działania lub tylko zamiary działań przeciwko władzy ludowej”.
Jak podkreśla RDI, Marek Łuszczyna używa sformułowania „polskie obozy koncentracyjne” w odniesieniu do obozów założonych przez sowieckiego okupanta na terenie Polski.
3 0
odpowiedź
User
l
Ten Łuszczyna to mały "Docent". I równie jak stary - nieprecyzyjny
1 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing