4 proc. dorosłych Polaków kupiło nowe auto

Zdecydowana większość, bo 96% zakupionych w Polsce samochodów w 2005 roku to auta używane.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Wynika z badania OMNIMAS, przeprowadzonego w lutym przez TNS OBOP.

„W 2005 roku tylko 8% dorosłych Polaków kupiło samochód. Zdecydowana większość osób (96%) nabyła używane auto. Jedynie 4% respondentów kupiło samochód fabrycznie nowy” podał TNS OBOP w czwartkowym komunikacie.

Najczęstszą (34%) formą zakupu samochodów używanych w 2005 roku był import prywatny, tzn. auto zostało sprowadzone przez respondenta lub kogoś z jego rodziny bądź znajomych.

„Blisko co piąty badany (18%) kupił samochód bezpośrednio od osoby prywatnej a co szósty zdecydował się na zakup używanego samochodu poprzez giełdę samochodową (16%) lub przez ogłoszenie w prasie (15%)” – głosi komunikat.

Według firmy Samar, zajmującej się monitoringiem rynku samochodowego, w 2005 roku sprzedano w Polsce 235.521 nowych aut, co oznacza spadek o 26% wobec 2004 roku. W całym ub. roku trafiło do Polski 870.777 używanych aut.

Badanie omnibusowe OMNIMAS zostało zrealizowane w okresie 2-6 i 9-13 lutego br. na łącznej próbie 2010 Polaków w wieku 15 i więcej lat, metodą wywiadów bezpośrednich PAPI. W badaniu zastosowano dobór próby metodą random-route.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]