Polsat Media sprzedaje reklamy w Telewizji Republika od 2014 roku.
Stacja ta jest włączona do 2 najpopularniejszych pakietów zakupowych kanałów tematycznych. Pierwszy z nich to Pakiet Ogólny, który liczy ponad 100 kanałów tematycznych (czyli wszystkich w ofercie Polsat Media). Są w nim m.in. wszystkie własne kanały tematyczne Polsatu, stacje BBC, AXN, CBS, Canal+Sport, Puls, Stopklatka, 4Fun itp.
Drugi pakiet to Pakiet Męski obejmujący kilkadziesiąt kanałów tematycznych. Są w nim m.in. takie stacje, jak Polsat News, Polsat Film, Polsat Sport, Czwórka, Eska TV, Puls, SPI Kino Polska, Canal+ Sport.
Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że dotychczasowa umowa dotycząca współpracy w zakresie pośrednictwa w sprzedaży reklam pomiędzy Republiką a Polsat Media wygasa z końcem tego roku.
Mimo to wciąż kanał znajduje się w ofercie Polsat Media na kolejny rok, którą otrzymały od brokera agencje mediowe. Także na jego stronie internetowej udostępniono cennik na styczeń 2026 roku.

Umowa z Republiką. Polsat Media: procedujemy
Zapytaliśmy Polsat Media o dalszą współpracę z Republiką. Marcin Szaniawski, marketing & PR director w firmie, odpowiedział nam:
"Procedujemy". Z szefem Republiki Tomaszem Sakiewiczem nie udało nam się w czwartek skontaktować
Warto przypomnieć, że kilka miesięcy temu pojawiały się informacje o tym, że Republika próbuje zbudować własne biuro sprzedaży reklam, które miało zająć się pozyskiwaniem reklamodawców we własnym zakresie.
Telewizja Republika była w listopadzie br. piątą najchętniej oglądaną stacją w Polsce (po Polsacie, TVN, TVP1 i TVP2 - w grupie wszystkich widzów). Ze średnią liczbą 324 563 widzów i udziałem w rynku na poziomie 5,32 proc. wyprzedziła m.in. TVN7, TTV, Puls.

Mimo dość wysokiej oglądalności, w Republice nie przybywa reklamodawców. Wielu z nich (np. Lidl, Żabka, IKEA, Wedel), po tym jak wycofało swoje kampanie z jej anteny na początku 2024 roku (m.in. po skandalicznych wypowiedziach Jana Pietrzaka czy Marka Króla), nie powróciło do niej z reklamami.
W listopadzie br. w Republice reklamowało się 89 marketerów, czyli 12 mniej niż w październiku (według danych Nielsena). W stacji tanieją też spoty: w listopadzie najdroższa reklama kosztowała 15,6 tys. zł, w grudniu – 14,3 tys. zł, zaś w cenniku na styczeń maksymalna cena wynosi 8 280 zł.











