41 proc. polskich internautów przegląda sieć na smartfonach, najczęściej kupowane bilety lotnicze (barometr Google)

Holendrzy używają na co dzień trzech urządzeń podłączonych do sieci, najwięcej użytkowników smartfonów jest w Singapurze, a w Polsce już 41 proc. internautów korzysta z sieci na smartfonach - wynika z nowej wersji raportu „Customer Barometer” przygotowanego przez Google.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Opracowanie jest podsumowaniem analiz zachowań internautów oraz ich preferencji zakupowych. Google publikuje je cyklicznie od kilku lat, a w tym roku raport opiera się na badaniach przeprowadzonych wśród 150 tysięcy respondentów z 46 krajów.

W pierwszej części raportu umieszczono informacje dotyczące liczby wykorzystywanych urządzeń mobilnych podłączonych do internetu, a także z jaką częstotliwością mieszkańcy konkretnych krajów łączą się z siecią. Z opublikowanych przez Google danych wynika między innymi, że największa liczba użytkowników smartfonów (85 proc.) mieszka obecnie w Singapurze, a 95 proc. Japończyków codziennie łączy się z internetem - jest to najwyższy wynik na wszystkich rynkach sondowanych przez Google.

grafika

W drugiej sekcji raportu znalazły się dane dotyczące tego, jakie produkty i z jaką częstotliwością są kupowane za pośrednictwem internetu. Okazuje się między innymi, że klientami, którzy najczęściej kupują odzież i obuwie w sieci są Koreańczycy - 75 proc. respondentów z tego kraju potwierdziło zakup online podobnych artykułów. Z kolei 73 proc. mieszkańców Niemiec dokonało wnikliwych poszukiwań w internecie zanim zdecydowało się na zamówienie konkretnych usług telewizyjnych.

grafika

Ostatnia część raportu Google’a jest poświęcona rynkowi wideo w sieci oraz jego wpływowi na e-commerce. Zgromadzone tutaj informacje mówią między innymi o tym, że w Środkowej Europie najwięcej użytkowników, którzy poszukują w internecie filmów wideo o określonym produkcie przed jego zakupem (26 proc.) mieszka w Rumunii, z kolei 46 procent Chińczyków ogląda filmy wideo online w pracy lub w szkole.

grafika

Oprócz prezentowania istotnych dla branży e-commerce wyników „Consumer Barometer” ma także stanowić narzędzie pomagające internetowym sprzedawcom w ocenie nastrojów i nawyków klientów. Właśnie dla tej grupy adresatów przeznaczone są szerokie opcje filtrowania wyników raportu, dzięki którym informacje mogą być wyświetlane na podstawie wielu różnych kryteriów. Dostępne jest także narzędzie o nazwie „Graph Builder” umożliwiające tworzenie przez użytkowników własnych wykresów w oparciu o dane zgromadzone w raporcie „Consumer Barometer”.

Posługując się wspomnianymi filtrami dostępnymi w raporcie Google, można dowiedzieć się między innymi, że w Polsce 75 proc. użytkowników do połączenia z internetem wykorzystuje tradycyjne komputery, a 41 proc. - smartfony. 76 proc. badanych mieszkańców naszego kraju jako swoje ostatnie zamówienie wśród usług dostępnych w sieci wymienia rezerwację biletu lotniczego, natomiast jedna czwarta ogląda wideo w sieci w towarzystwie swojego partnera lub współmałżonka.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa