SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

44 proc. polskich internautów ciągle nie decyduje się na zakupy online

44 proc. polskich internautów wciąż nie zdecydowało się na zakupy online - pokazują wyniki badania Gemiusa na temat rynku e-commerce. Główną barierą okazuje się brak możliwości dotknięcia produktu przed kupnem.

Article

Którzy internauci nie decydują się na zakupy online? Okazuje się, że głównie osoby starsze, mieszkające w mniejszych miejscowościach i gorzej oceniające swoją sytuację finansową. Największą barierą jest dla nich to, że nie mogą dotknąć produktu (45 proc.). Dużą rolę odgrywa także przyzwyczajenie do tradycyjnych sklepów (24 proc.). Natomiast osoby powyżej 50. roku życia częściej niż inne grupy wiekowe potrzebują rozmowy ze sprzedawcą (23 proc.).

Niższa cena dostawy kusząca

35 proc. badanych wskazało, że do zakupów w sieci zachęciłyby ich niższe koszty dostawy. Szczególnie motywujący czynnik ten okazuje się dla 46 proc. kobiet i 25 proc. mężczyzn. Jedna piąta osób niekupujących w sieci uważa, że nic nie przekona ich do e-zakupów.

Niekupujący w sieci zapytani o produkty, które wybraliby w przypadku zmiany zdania, wskazywali najczęściej książki, płyty i filmy (34 proc.), następnie odzież (33 proc.) oraz sprzęt RTV/AGD (28 proc.). Wybór ten w dużej mierze pokrywa się z rzeczywistą popularnością produktów w sieci – internauci najchętniej kupują właśnie odzież (64 proc.) oraz książki i płyty (54 proc.).

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania były m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. W tegorocznej edycji raportu znalazły się także bliższe informacje na temat preferowanych godzin dostaw, a także opinie ankietowanych na temat zakazu handlu w niedzielę na ich stosunek do kupowania online. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano na przełomie marca i kwietnia 2018 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 44 proc. polskich internautów ciągle nie decyduje się na zakupy online

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam K
i co teraz? mówimy o sporej części społeczeństwa, które ma w nosie/boi się cyfryzacji.

to kilka milionów ludzi! ze starymi telefonami, nawykami zakupowymi, które będą trudne do przeskoczenia. niedługo ci ludzie staną się wykluczeni cyfrowo :\
3 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing