45 proc. Polaków nie chce płacić abonamentu RTV

Wśród Polaków jest więcej przeciwników płacenia abonamentu radiowo-telewizyjnego niż jego zwolenników - wynika z grudniowego badania TNS Polska.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
45 proc. Polaków nie chce płacić abonamentu RTV
fot. Shutterstock.com

Zdecydowanie przeciw opłacaniu abonamentu RTV jest 17 proc. respondentów, a raczej przeciw - 28 proc., co daje łączny odsetek sceptyków tej opłaty na poziomie  45 proc. Natomiast zdecydowanie za płaceniem abonamentu opowiada się 5 proc.  respondentów, a raczej na tak jest 33 proc. W sumie pozytywnie do kwestii abonamentu odnosi się zatem 38 proc. badanych. Zdania w tej sprawie nie ma 17 proc. pytanych.

grafika

W porównaniu z wynikami z kwietnia 2014 roku mniej osób uważa, że powinno się opłacać abonament radiowo-telewizyjny (spadek o 7 pkt. proc). Z kolei o 8 pkt. proc. przybyło osób, które nie mają na ten temat zdania.

Abonament RTV na koniec września ub.r. terminowo opłacało tylko ok. 1,09 mln gospodarstw domowych. W ostatnich latach pojawił się plan zastąpienia go opłatą audiowizualną (nad takim projektem pracowało ministerstwo kultury), ale dotąd konkretne decyzje w tej sprawie nie zapadły.

Badanie zrealizowane zostało przez TNS Polska na zlecenie TVP. Przeprowadzono je w grudniu ub.r. metodą wywiadów face-to-face na 1000 mieszkańcach Polski powyżej 15 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski