SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

50-70-latkowie czują się o wiele młodziej. Co czwarty kupuje w internecie

Przedstawiciele pokolenia 50-70-latków średnio czują się o 11 lat młodsi. W większości uważają, że ich sytuacja finansowa jest stabilna, a pieniądze są nie tylko po to, aby płacić rachunki, ale przede wszystkim, by realizować marzenia - wynika z badania Atena Research & Consulting.

fot. Shutterstock.com Article

Osoby w wieku 50-70 lat średnio czują się 11 lat młodziej, niż wskazywałaby na to ich metryki. 63 proc. ćwiczy, dba o siebie i zdrowo się odżywia.

42 proc. osób spośród dzisiejszych 50-70-latków jest zadowolona ze swojej sytuacji finansowej, a 68 proc. ocenia ją nawet jako stabilną, mocno na tę stabilizację pracując. Ponad połowa (53 proc.) podejmuje się dodatkowych prac w celach zarobkowych. Z kolei ponad 40 proc. wśród tych, którzy na emeryturze już są, podejmuje się prac dorywczych, a co czwarty deklaruje, że jest nadal aktywny zawodowo.

Badani uważają, że pieniądze są nie tylko po to, aby płacić rachunki, ale przede wszystkim, by realizować marzenia. Coraz bardziej koncentrują się na sobie: 93 proc. uważa, że czas dla siebie jest ważny.

60 proc. badanych ma zadatki na hipsterów - śledzą trendy żywieniowe i robiąc zakupy, szukają produktów zdrowych, naturalnych i bez chemii. Nawet mniej zamożni starają się, o ile pozwala im budżet, wybierać produkty o dobrej jakości. Z kolei lepiej sytuowani, którzy kupują produkty premium, chętnie korzystają z rozmaitych promocji. Większość (70 proc.) zaopatruje się w sprawdzonych, lokalnych miejscach (głównie osoby powyżej 60 roku życia i kobiety). Dla 59 proc. ważne jest czy produkty pochodzą od polskich producentów.

Co czwarty badany robi zakupy w sieci i to co najmniej raz w tygodniu, kupując najczęściej ubrania, sprzęt RTV/AGD, książki, kosmetyki i obuwie.

Badanie "Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce" zostało zrealizowane przez agencję badawczo-strategiczną Atena Research & Consulting na zlecenie agencji marketingu zintegrowanego Communication Unlimited, na przełomie marca i kwietnia 2019 r., metodą ilościową oraz jakościową. Pomiar ilościowy zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 815 osób w wieku 50-70 lat (reprezentatywność dla płci, przedziałów wiekowych, wykształcenia oraz wielkości zamieszkiwanych miejscowości). W badaniu jakościowym zrealizowano 24 pogłębione wywiady etnograficzne w domach i otoczeniu respondentów, uzupełnione 24 pamiętnikami etnograficznymi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 50-70-latkowie czują się o wiele młodziej. Co czwarty kupuje w internecie

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Haewer
Ci państwo na zdjęciu znajdują się chyba w następnej starszej grupie 70+, albo są tuż przed siedemdziesiątką.
Te fotki macie czasem tak sobie dopasowane.
1 0
odpowiedź
User
Haewer
Ci państwo na zdjęciu znajdują się chyba w następnej starszej grupie 70+, albo są tuż przed siedemdziesiątką.
Te fotki macie czasem tak sobie dopasowane.
0 0
odpowiedź
User
Zgred
Czy w Waszej redakcji też macie wakacyjne staże dla gimbazy i dlatego zdjęciami 80-latków ilustrujecie artykuł o 50-latkach?
Jakiś kadrowy zaciąg małolatów z Agory?
1 0
odpowiedź