SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

52,4 proc. Polaków w internecie. Facebook w górę, traci Nasza Klasa

W 2010 roku z internetu korzystało średnio 52,4 proc. Polaków – wynika z badania NetTrack. Na popularności zyskał Facebook, a straciła – NK.pl.

52,4 proc. Polaków w internecie. Facebook w górę, traci Nasza Klasa

Podsumowanie ubiegłorocznych badań NetTrack prowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC pokazuje, że zasięg internetu w Polsce osiągnął rekordowy poziom. W ub.r. z sieci korzystało bowiem 52,4 proc. wszystkich Polaków, czyli o 2,9 punktu proc. więcej niż rok wcześniej.


W ub.r. już 44 proc. polskich użytkowników internetu deklarowało, że korzystają z sieci od ponad 5 lat. Rzadziej niż raz w tygodniu robiło to jedynie niecałe 4 proc. internautów. Polacy coraz rzadziej korzystali też z sieci poza domem. 

Zwyczaje
  I - XII 2010 X - XII 2009
Od jak dawna korzysta z internetu?
  od 1 miesiąca 0,2% 0,4%
  od 2-3 miesięcy 0,4% 0,6%
  od 4-6 miesięcy 0,9% 1,2%
  od 7-12 miesięcy 3,8% 5,2%
  powyżej 1 roku do 2 lat 8,9% 10,5%
  powyżej 2 lat do 3 lat 9,8% 10,4%
  powyżej 3 lat do 5 lat 26,3% 28,2%
  powyżej 5 lat 44,1% 39,1%
  trudno powiedzieć 5,6% 4,5%
 
Jak często korzysta z internetu?
  codziennie lub prawie codziennie 72,0% 72,9%
  kilka razy w tygodniu 19,1% 17,6%
  raz na tydzień 5,0% 5,1%
  kilka razy w miesiącu 2,7% 3,0%
  raz na miesiąc 0,7% 0,8%
  rzadziej niż raz na miesiąc 0,5% 0,6%
  trudno powiedzieć 0,0% 0,0%
 
Gdzie korzysta z internetu?
  w domu 93,8% 92,6%
  w pracy 21,2% 22,0%
  w szkole / na uczelni 6,3% 7,0%
  u znajomych 4,4% 5,3%
  w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym 0,6% 0,7%
  w innym miejscu 0,6% 0,6%



Pod względem kategorii wieku i wykształcenia wśród polskich internautów nie nastąpiły w ub.r. znaczące zmiany. Wśród użytkowników sieci nadal przeważały osoby poniżej 60. roku życia, z wykształceniem co najmniej średnim.

Profil internautów
  I - XII 2010 X - XII 2009
Płeć
  mężczyźni 50% 50%
  kobiety 50% 50%
 
Kategoria wieku
  15-24 lata 30% 31%
  25-39 lat 39% 37%
  40-59 lat 27% 28%
  60 lub więcej 4% 4%
 
Poziom wykształcenia
  podstawowe 17% 16%
  zasadnicze 16% 16%
  średnie 41% 41%
  wyższe 26% 27%


Wśród największych serwisów nieznaczne wzrosty rozpoznawalności i odwiedzin zanotowały Allegro, Wirtualna Polska i Zumi. Do obu rankingów awansował Facebook. Natomiast Nasza Klasa straciła zarówno pod względem rozpoznawalności (o 7,1 punktu proc.), jak i deklarowanych odwiedzin (o 5,4 proc.). Przypomnijmy jednak, że od połowy ub.r. serwis działa pod nazwą i adresem NK.pl. 

Ranking
  I - XII 2010 X - XII 2009
Znajomość spontaniczna
   GOOGLE (www.google.pl) 61,5% 60,4%
   ALLEGRO (www.allegro.pl) 54,3% 51,6%
   ONET (www.onet.pl) 47,5% 48,3%
   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 39,6% 38,7%
   NASZA-KLASA.PL (www.nasza-klasa.pl) 35,9% 43,0%
   INTERIA.PL (www.interia.pl) 21,6% 21,5%
   WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) 11,6% 11,1%
   O2 (www.o2.pl) 10,1% 10,1%
   FACEBOOK (www.facebook.pl) 9,1%  -
   ZUMI (www.zumi.pl) 5,0% 4,9%
 
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?
  GOOGLE (www.google.pl) 89,5% 89,6%
  ALLEGRO (www.allegro.pl) 68,3% 66,8%
  ONET (www.onet.pl) 57,6% 57,1%
  NASZA-KLASA.PL (www.nasza-klasa.pl) 54,6% 60,0%
  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 46,2% 44,1%
  INTERIA.PL (www.interia.pl) 35,9% 34,4%
  WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) 34,5% 32,5%
  O2 (www.o2.pl) 20,3% 19,3%
  ZUMI (www.zumi.pl) 18,6% 17,2%
   FACEBOOK (www.facebook.pl) 18,3%  -


Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od stycznia do grudnia ub.r. wyniosła łącznie 25 402 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej – osób korzystających z internetu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 52,4 proc. Polaków w internecie. Facebook w górę, traci Nasza Klasa

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jacek S.
Zastanawiam się czy niski wynik facebooka nie wynika z faktu, że badano wejście na stronę "facebook.pl". Mówiąc szczerze to dziś pierwszy raz wszedłem przez ten adres na facebooka by sprawdzić czy taki w ogóle istnieje. Znaczna większość użytkowników facebooka używa go wpisując adres "facebook.com". Sądzę, że jakieś 90%
8 8
odpowiedź
User
hedonista
Prawda. FB.com jest popularniejsze, ale FB.pl jest polskim adresem i taki powinno się brać pod uwagę.
8 8
odpowiedź
User
b...son
no no hedonista - wybitnie świetny argument i taki sam wniosek! bravo!
8 8
odpowiedź
User
leszek
a gdzie gazeta.pl?
8 8
odpowiedź
User
leszek
jeśli nie ma wśród spontanicznych wyników to moze swiadczyć tylko o sztucznym budowaniu zasiegu w megapanelu (również przez dużą ilość wejść z googla) - jak widać na codzień wiele osób nie koszysta ŚWIADOMIE z tego portalu
8 8
odpowiedź