SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

53 procent Polaków ma zaufanie do mediów, najpopularniejszym źródłem newsów TVN

Według opublikowanego przez Reuters Institute for the Study of Journalism raportu „Digital News Report 2017” Polska jest w czołówce krajów, w których obywatele ufają informacjom dostarczanym przez media. 16 procent użytkowników płaci za dostęp do newsów, a najpopularniejszym dostawcą informacji wśród Polaków są TVN i Onet.

 

Justyna Pochanke; fot.: TVN / Krzysztof Dubiel Article

„Digital News Report 2017” to szósta edycja publikowanego corocznie przez Reutersa raportu, który prezentuje sytuację mediów w konkretnych krajach oraz stosunek do nich obywateli poszczególnych państw.

Jedna z części raportu została poświęcona Polsce. Z opublikowanych w niej danych wynika, że zaufanie Polaków do mediów, choć wciąż utrzymuje nasz kraj w czołówce badanych krajów, to jednak zmalało o 2 proc. w stosunku do ub.r.

Obecnie wiarę w informacje podawane przez media deklaruje 53 proc. odbiorców w Polsce, co daje nam 4. pozycję wśród 36 analizowanych krajów. Na 1. miejscu w tym zestawieniu znajduje się Finlandia.

Pomimo zaufania do mediów wielu badanych przez Reutersa mieszkańców naszego kraju przyznaje, że unika czytania i oglądania newsów - takiej odpowiedzi udzieliło 44 proc. respondentów. To plasuje Polskę na 4. pozycji w ogólnym zestawieniu, w którym prym wiedzie Turcja.

Swoją niechęć do podawanych w mediach informacji Polacy tłumaczą brakiem pewności czy newsy są w pełni prawdziwe (42 proc.), z kolei 37 proc. badanych przyznało, że codzienne informacje źle wpływają na ich nastrój.

39 proc. użytkowników w naszym kraju przynajmniej raz w tygodniu udostępnia w serwisach społecznościowych newsy napotkane w mediach – to wynik plasujący Polskę w środku stawki badanych przez Reutersa krajów.

Okazuje się że coraz mniej Polaków płaci za newsy – obecnie jest to 16 proc., co oznacza spadek rok do roku o 4 proc. Jeszcze mniej odbiorców – 4 proc. posiada aktywną subskrypcję treści o charakterze newsowym.

Na tle innych krajów Polska zajmuje wraz z Turcją pierwsze miejsce w wykorzystywaniu wyszukiwarki internetowej jako sposobu dotarcia do newsów – przyznaje się do niego 62 proc. Polaków.

Na czele tradycyjnych mediów, z których Polacy korzystają najchętniej znalazły się TVN (57 proc.), Polsat News (42 proc.) oraz RMF FM (40 proc.). Natomiast wśród najpopularniejszych mediów cyfrowych pierwszą trójkę tworzą Onet (52 proc.), WP (46 proc.) oraz TVN24 Online (37 proc.).

Część odbiorców newsów w Polsce sięga po nie do serwisów społecznościowych. Najbardziej popularne są pod tym względem Facebook (53 proc.), YouTube (32 proc.) oraz komunikator Messenger (9 proc.).

Na potrzeby raportu Reuters Institute for The Study of Journalism przebadał na przełomie stycznia i lutego br. online 70 tys. czytelników w 36 krajach, w Polsce było to 2 tys. osób.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 53 procent Polaków ma zaufanie do mediów, najpopularniejszym źródłem newsów TVN

34 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
barabasz
ależ bełkot
58 25
odpowiedź
User
Ała
Za wymyślenie przez autora sondażu TVN23 zamiast TVN24 BiS, należy się dodatkowe 0,25% dla grupy TVN; p

Na poważnie. Kilka tygodni temu oglądaliśmy analogiczny sondaż innego ośrodka. Wyniki były podobne, ale wnikliwie zrobione i ciekawiej podane.

Pytanie się kogoś, czy tak w ogóle to ufa mediom, to trochę jak pytanie, czy w ogóle się uważa, że istnieje Stwórca.
36 11
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
W całej historii ludzkości zawsze było tak, że zwyciężały konserwatywne wartości. Zawsze znajdowali się ludzie, którzy próbowali zlewaczyć świat, ale nigdy im się to do końca nie udało. Konserwatywne wartości przetrwały do dzisiaj i będą trwały zawsze. Nigdy nie zginą, bo są wartościowe i szlachetne, w przeciwieństwie do lewactwa, które jest wstrętne i obrzydliwe.

TVN też propaguje lewacką wizję świata i może to ktoś oglądać, może się to cieszyć zaufaniem, ale i tak TVN-owi nie uda się pokonać konserwatywnych wartości. Konserwatywne wartości zawsze będą górą i zawsze będą obecne wśród ludzkości. Ja się TVN-u nie boję, TVN to zerowe zagrożenie dla konserwatywnych wartości.
59 55
odpowiedź
User
Bart
Jeszcze, tak co by to kłamstwo było pełne należy dodać, że GW sprzedaje się lepiej niż kiedykolwiek a PIS ma minus 10% w sondażach. Soroż i lewackie lobby zamawiając takie "informacje" dalej się ośmiesza.
58 40
odpowiedź
User
czytelnik
ależ bełkot

Problemy ze zrozumieniem prostego tekstu?
28 38
odpowiedź