SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

2 mln widzów opolskiego festiwalu. TVP1 liderem rynku

Tegoroczny festiwal w Opolu w TVP1 i TVP Polonia oglądało średnio 1,98 mln widzów. Jedynka w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku. Najwięcej widzów zgromadził koncert „Od Opola do Opola”. Wpływy z reklam wyniosły 6,09 mln zł - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Amfiteatr w Opolu; fot. TVP Article

55. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2017 pokazywany był na antenie TVP1 i TVP Polonia w okresie od 8 do 11 czerwca 2018 roku (ostatniego dnia na deskach amfiteatru zagościli artyści w koncercie „Scena Alternatywna”).

Hitem niedziela

Średnia widownia trzech głównych dni muzycznej imprezy wyniosła w Jedynce 1,89 mln osób. Przełożyło się to na 20,73 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 15,01 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,20 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na antenie TVP Polonia 55. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2018 śledziło dodatkowo 91 tys. widzów, co dało tej stacji odpowiednio 1,01 proc., 1,18 proc. i 1,22 proc. udziału.

Łączna widownia festiwalu na obu antenach wyniosła 1,98 mln osób (odpowiednio 21,74 proc., 16,19 proc. i 17,42 proc. udziału).

Największą popularnością w TVP1 festiwal cieszył się trzeciego dnia, kiedy odbyły się koncerty „Od Opola do Opola” i „Piosenka ci nie da zapomnieć”. Transmisję tych występów śledziło średnio 2,07 mln widzów (odpowiednio 21,35 proc., 14,45 proc.  i 16,41 proc. udziału).

Drugi dzień festiwalu, gdy w Opolu odbywały się dwa koncerty - „Premiery” i „Ja to mam szczęście”, oglądało 1,81 mln widzów przy udziałach na poziomie 18,39 proc., 11,81 proc. i 13,29 proc.

Z kolei transmisje z dwóch piątkowych koncertów - „Przebój na Mundial” (przerwanego przez mecz towarzyski Polscha-Chile, który oglądało 5,62 mln osób) i „Debiuty” - zgromadziły 1,74 mln widzów (odpowiednio 23,10 proc., 20,34 proc. i 19,84 proc. udziału).

Na antenie TVP Polonia największą popularnością 54. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej również miał trzeciego dnia. Wówczas koncerty śledziło 115 tys. widzów.

Spośród poszczególnych koncertów (dane udostępnione przez Mediacom) największą popularnością w TVP1 cieszyła się transmisja z „Od Opola do Opola”, która odbyła się trzeciego dnia o godz. 20.20. Relację z tego widowiska śledziło średnio 2,66 mln widzów, co dało stacji 19,91 proc. udziału. Przynajmniej przez 1 minutę koncert ten śledziło 7,09 mln widzów.

„Od Opola do Opola” było również hitem w TVP Polonia - na antenie tej stacji relacja miała średnio 145 tys. oglądających.

Telewizja Polska pochwaliła się również wynikami oglądalności Opola 2018, które są mierzone przez Netię w czasie rzeczywistym (dane w trybie online z tego pomiaru natychmiast trafiają do nadawców). Według tych danych pomeczową część piątkowego „Przeboju na Mundial” w TVP1 śledziło 4,2 mln widzów, a „Debiuty” - 2,4 mln (mecz zainteresował 7,51 mln osób).

Sobotnie „Premiery” na antenie Jedynki miały średnio 2,85 mln widzów, a koncert piosenki literackiej i kabaretowej - 2 mln.

Jacek Kurski pochwalił się również niedzielnymi wynikami Netii dla TVP1. Widowisko „Od Opola do Opola” miało średnio 3,3 mln widzów, a koncert przebojów 100-lecia obejrzało prawie 2 mln widzów.

Opole straciło widzów, ale wzrosły udziały

Tegoroczna edycja muzycznego widowiska w porównaniu do ubiegłorocznej straciła 150 tys. widzów, ale wyraźnie wzrosły udziały festiwalu w rynku telewizyjnym. Rok temu średnia oglądalność festiwalu w TVP1 i TVP Polonia wyniosła 2,13 mln osób, co przełożyło się na 19,47 proc. udziału w 4+, 12,49 proc. w 16-49 i 15,17 proc. w 16-59. Wówczas KFPP w Opolu też miał się odbyć w czerwcu, ale widowisko zostało przeniesione na wrzesień.

Analizując wyniki oglądalności KFPP w Opolu z ostatnich 14 lat z samej TVP1 wynika, że tegoroczna edycja miała zdecydowanie najmniej widzów. Największą popularnością koncerty cieszyły się w 2005 roku - śledziło je wtedy średnio 4,30 mln widzów.

Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł 7,75 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: TVN (7,67 proc.) i TVP2 (3,47 proc.).

Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka miała wyraźną przewagę nad konkurencją.

Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół opolskich koncertów i wejść studyjnych w TVP1 i TVP Polonia wyniosły 6,09 mln zł. Przed rokiem były one niższe - uplasowały się na poziomie 5,20 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

55. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu miał niższą widownię niż pokazywany przez Polsat pod koniec maja br. konkurencyjny SuperHit Festiwal, który oglądało 2,49 mln widzów przy udziale w grupie 4+ na poziomie 20,86 proc., w 16-49 - 22,45 proc., a w 16-59 - 21,92 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 2 mln widzów opolskiego festiwalu. TVP1 liderem rynku

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
m.
Czy ktoś wyobraża sobie, żeby podczas meczu reprezentacji Polski przez bite dwie godziny i non-stop latał pasek z idiotycznymi SMSami?!
To niemożliwe bo Kurski jest zapalonym kibicem. Tam pasków nie ma. Ale oczywiście fani polskiej muzyki to widzowie gorszego sortu i można zepsuć cały odbiór najważniejszego muzycznego festiwalu w kraju i jaki posiada TVP. To się nazywa misja. Już naprawde lepiej reklamami przerywać, mniejszy ból głowy i komfort oglądania zdecydowanie by się poprawił. Straszliwy nawyk oczopląsowych pasków odróżniający telewizje jarmarczne od standardów europejskich. WSTYD! W latach 90-tych widz był bardziej szanowany i tyle śmieci na ekranie nie lądowało. Jedno pytanie: po co jest taki pasek, na tak istotnym wydarzeniu telewizyjnym w roku. no nie pojmuję...

Co do koncertów, zwłaszcza sobotniego. Tak jak było za co wrzucac i drwic z TVP, tez w sferze muzycznej i zwłaszcza zeszłorocznego Opola której apogeum był Pietrzak, tak wczoraj to był bardzo dobry koncert, choć trochę nierówny. No i prowadzenie Miecznikowskiego, gość jest stworzony do takich rzeczy! Chyba przez pomyłkę i grube niedopatrzenie nawet tortury latających pasków z smsami i życzeniami w tym koncercie nie było nie było. Sto razy lepiej ambitniejszy koncert niż lokowanie propagandy, albo marne kabaretony. Zwłaszcza repertuarowo świetnie dobrane utwory, aranżacja też robiła swoje :) Wykonawcy poza kilkoma wyjątkami w stylu Krawczyka, Żak, Romanowskiej czy Babiarza , którzy średnio na opolską scenę pasują, też dali radę. Choc czasem miało się wrażenie że jednak wokalistów zbyt mało, aktorów zbyt dużo.

No ale oby szli właśnie w tę stronę na koncerty o czymś, z pomysłem, a nie w Sławomiry, inne mundialowe szmiry czy unarodowianie wszystkiego na siłę. Jak na obecne standardy TVP miłe zaskoczenie. A kilkoro artystów posłuchać i zobaczyć było szczególnie miło. W niedzielę też planowo bardzo dobre koncerty, kilka fantastycznych zaskoczeń jak np Ifi Ude, czy niesamowita klasa z której młodsi mogą tylko brać przykład S.Celińskiej i A.Majewskiej. Czasami może praca kamer i realizacja za bardzo wariowała, skaczac i latajac pokazujac zbyt czesto na publike. No ale mieli pewnie radoche, ze nie ma takiej smuty jak w piatek , albo w zeszłym roku. Może kiedy po zeszłorocznym fiasko, gdy festiwal będzie wracał na właściwe tory, to i z obsadą za rok będzie lepiej. W poniedziałek nie obyło się bez zamieszania z ramówką, i niestety koncert w Jedynce też cały nie wybrzmiał (a miał po 1.00), no ale Warto rozmawiać w czasie koncertu, wiec jak to sie mawia nie było szans w tym starciu. Wiec z łaski za piec dwunasta wstawione i tylko widzieliśmy część.

Jako fan historii Opola mogę odetchnąć że Kurski nie postanowił sobie za cel, jak wielu innych rzeczy w TVP tego festiwalu doszczetnie podeptac. Może do przyszłego roku da się zapomnieć o tym mundialowym falstarcie, też nie wiem czy ktokolwiek dał radę obejrzeć całość, absolutnie nieprzyswajalne to było.
24 9
odpowiedź
User
widz 100
Przebój na mundial bez przeboju. Debiuty po północy i próba wywołania skandalu przez namawianie do dyskwalifikacji jak się później zwycięskiego zespołu. Premiery i muzyczna perełka w postaci zespołu Tulia. Ja to mam szczęście udany koncert. Od Opola do Opola bardzo dobrze się oglądało, koncert przemyślany. Piosenka nie da ci zapomnieć ciekawe aranżacje i również przyjemnie się oglądało. Alicja Majewska, Stanislawa Celinska czy Edyta Geppert itd ogromny plus. Całość wypadła dobrze chociaż czegoś brakowało. Konferansjerka no cóż , nie każdy umie, podobnie jak nie każdy śpiewać umie. Trochę chaotycznie. Trochę szkoda tej słabej oglądalności. Ludzie wolą telenowele.
23 9
odpowiedź
User
Herb
O ile znam koszty organizacji takiego przedsięwzięcia, to aktualna oglądalność jest na granicy opłacalności
11 14
odpowiedź
User
dino
Bardzo dobry festiwal.Gratulacje dla uczestników i organizatorów, udało się uniknąć prowokacji zadymiarzy i bełkotu politycznego wokół imprezy jakie miały miejsce w zeszłym roku.
27 15
odpowiedź
User
ola
Jak dla mnie spoko, TVP dała radę. ostatni dzień- super, totalne zaskoczenie
31 8
odpowiedź
User
Kasia
Wczorajsza scena alternatywna była naprawdę warta obejrzenia.
25 4
odpowiedź
User
Romek
Oglądalność porażka i nie ma co liczyć na poprawę. To chyba już stały odwrót od TVP.
14 21
odpowiedź
User
~greg
Jaka telewizja taki festiwal... Jacek chwalił się 4,2 mln widzów, a tu... klops... 😂
Nie wspomnę, że i w Wiadomościach i informacjach prasowych... generalnie wszędzie... pomija zwyciężczynie Debiutów, a podaje jedynie zdobywczynie nagrody jury, czyli Melosikowe
14 15
odpowiedź
User
Sisi
Festiwal średni. Oprócz Majewskiej i Celińskiej - twórcy klasy B. A próba przemilczenia kto wygrał koncert "Debiuty" ( najważniejszy w historii festiwalu) po prostu żenująca.
20 9
odpowiedź
User
Konrad
Odkąd reżyser Konrad S. z Kielc rządzi w Opolu i stał się pupilem Jacka K. to festiwal idzie na dno
11 12
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing