SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

6,9 mld euro z mobilnych reklam w 2012 r.

W 2012 roku globalny przychody z reklam mobilnych sięgnął 6,9 miliarda euro - wynika z raportu IAB i IHS.

Zeszłoroczne przychody z mobilnych reklam był o 82,8 proc. większy w porównaniu z 2011 rokiem, kiedy sięgnął on 3,8 miliarda euro.

 

Globalny rynek mobilnej reklamy zdominowany jest przez segment wyszukiwarek, który w zeszłym roku odpowiadał za 52,8 proc. jego całkowitej wartości (3,6 mld euro). 38,7 proc. udziału miał segment display, a 8,5 proc. - wiadomości SMS i MMS. W każdym z tych segmentów odnotowano wysoki wzrost przychodu względem 2011 roku - odpowiednio o 88,8 proc., 87,3 proc. i 40,2 proc.

W ujęciu geograficznym największy udział w globalnym przychodzie z reklam mobilnych miał w 2012 roku region Azji i Pacyfiku (40,2 proc. - 2,8 mld euro). Następne pod tym względem były: Ameryka Północna (39,8 proc. - 2,7 mld euro), Europa Zachodnia (16,9 proc. - 1,2 mld euro), Europa Środkowa (1,3 proc. - 87 mln euro), Bliski Wschód i Afryka (1,2 proc. - 85 mln euro) i Ameryka Łacińska (0,6 proc. - 39 mln euro).

Natomiast najszybszy wzrost przychodu z reklam mobilnych odnotowano w Ameryce Północnej (4111 proc.), a następnie w Europie Zachodniej (+91 proc.), Ameryce Łacińskiej (+71 proc.), Europie Środkowej (+69 proc.), na Bliskim Wschodzie i w Afryce (+68 proc.) oraz w regionie Azji i Pacyfiku (+60 proc.).

Dołącz do dyskusji: 6,9 mld euro z mobilnych reklam w 2012 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl