86 proc. Polaków uważa że leki są za drogie, ale tylko połowa kupowałaby je bezpośrednio od lekarzy

Mieszkańcy Europy Środkowej i Niemiec są zgodni, że leki oferowane na receptę w aptekach są za drogie. Jednak tylko Czesi chętnie by je nabywali bezpośrednio od lekarzy - wynika z badania Reader’s Digest.

jj
jj
Udostępnij artykuł:
86 proc. Polaków uważa że leki są za drogie, ale tylko połowa kupowałaby je bezpośrednio od lekarzy
Shutterstock.com

9 na 10 Czechów twierdzi, że leki dostępne w tamtejszych aptekach są zdecydowanie za drogie. Polacy uplasowali się tym sondażu na drugim miejscu - 86 proc. obywateli naszego kraju sądzi, że apteki oferują farmaceutyki po zbyt wygórowanych cenach. Z tym poglądem zgadza się 85 proc. Rumunów i jedynie 66 proc. Niemców.

W badaniu zapytano również respondentów o to, czy w formie alternatywy byliby skłonni kupować leki bezpośrednio u lekarzy. Okazało się, że ponad trzy czwarte mieszkańców Czech chętnie zaopatrywałoby się w leki u lekarzy, gdyby dzięki temu mieli za nie mniej zapłacić. Średnio co drugi ankietowany Polak (55 proc.) jest tego samego zdania. Również połowa rumuńskich respondentów chętnie skorzystałaby z opcji zakupu leków u lekarzy. Najbardziej sceptycznie do tego pomysłu okazali się być nastawieni mieszkańcy Niemiec - 34 proc. z nich wyraziło chęć skorzystania z takiej możliwości.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu