SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„ABC” reklamuje się hasłem „Uważaj na podróbki”. „Nie chodzi o ‘Od A do Z’”

W środę w sprzedaży pojawiło się drugie wydanie tygodnika „ABC” (Fratria), którego sprzedaż wspiera kampania w radiu z hasłem „Uważaj na podróbki”. - To wskazanie, że pismo jest jedno - tłumaczy Fratria. - „ABC” jest podróbką „Bild am Sonntang” - odpowiada Ringier Axel Springer Polska.

Tomasz Przybek Article

- Wskazujemy, że na rynku pojawił się taki tytuł jak „ABC”, który był naszym pomysłem, bo nikt tygodnika tabloidowego do tej pory nie wydawał. Jest to wskazanie, że „ABC” jest jedno - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Przybek, prezes Fratrii.

Przybek zaprzecza, że hasło „Uważaj na podróbki” dotyczy pisma „Od A do Z”, wydawanego przez Ringier Axel Springer Polska, które nieoczekiwanie zadebiutowało na rynku w tym samym dniu co „ABC” (więcej o tym). - Od tamtego pisma różnimy się dość mocno, ale merytorycznie. To drugorzędna sprawa, którego tytułu dotyczy hasło w kampanii - dodaje.

Inaczej sprawę widzi RASP. - Hasło „Uważaj na podróbki” w kontekście tygodnika „ABC” kojarzy się z jednym  - „ABC” jest podróbką „Bild am Sonntang”. To chyba pierwszy przypadek kampanii promocyjnej, w której podkreśla się fakt kopiowania innego znanego i uznanego produktu. Odważny pomysł - mówi nam Anna Marucha, rzecznik prasowa Ringier Axel Spinger Polska.

Marucha przywołuje podobieństwo layoutu nowego tygodnika Fratrii do wydawanego w Niemczech przez Axel Springer niedzielnego wydania „Bilda”, czyli „Bild am Sonntag” (więcej na ten temat).

Kampanię reklamową „ABC” zaplanowała i realizuje spółka Apella. Fratria na razie nie podjęła decyzji, czy w kolejnych odsłonach akcji reklamowych będzie posługiwać się wykorzystanym hasłem.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

„ABC” zadebiutował 22 kwietnia br. Pismo składa się z głównego grzbietu, poświęconego materiałom o polityce, sprawach społecznych, show-biznesie, „Magazynu ABC” z obszerniejszymi tekstami na tematy ostatnich tygodni oraz dodatku „Look” z materiałami o gwiazdach i programem TV (dowiedz się więcej).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „ABC” reklamuje się hasłem „Uważaj na podróbki”. „Nie chodzi o ‘Od A do Z’”

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
A jak sprzedaż pierwszego numeru? Chodzą słuchy, że 90% zwrotów.
22 10
odpowiedź
User
Haj
He, he - i kto to mówi o podróbkach?! Wejdźcie na bloga dyr. artystycznego "Bilda": położył obok siebie strony "Bilda" i "ABC" (są zdjęcia). I jest mocno podk...iony, bo nikt jeszcze aż tak dokładnie nie wykorzystał jego pomysłu. Jak to się nazywa? Plagiat?
18 7
odpowiedź
User
Gryf
Ale tekst. Ludzie nie widzicie jak chamsko axel wprowadził AŻ? Jak brudno gra tez w Fakcie robiąc nad czołówka dodatki z nazwa ABC. Wirtualne oczywiście to pomijają! Popatrzcie na drugi numer AŻ ile jest powtórzeń z pierwszego numeru ABC. No ale przecież axel jest wielki to moze
17 46
odpowiedź
User
Piotr
Co za ambitne hasło...
8 4
odpowiedź
User
Hłe hłe hłe
Jakie to wszystko ma znaczenie przy takiej mizerocie sprzedażowej?
17 6
odpowiedź
User
:P
Uwazajacie na "schiesse", ktore jest podrobnka naszego g*wna, podrabiajacego "deutche scheisse".

:)
6 4
odpowiedź
User
Vbn
Brawo axel nie dać polaczkom się rozpychac
4 9
odpowiedź
User
komentarz projektanta
Uruchomiony przed tygodniem nowy tytuł wydawnictwa Fratria „ABC” do złudzenia przypomina niemiecki tygodnik „Bild am Sonntag”. „Nigdy wcześniej nie widziałem takiej kopii mojej pracy” – twierdzi Saulo Santana, autor projektu graficznego gazety z Niemiec.

„Na przestrzeni ostatnich lat, w trakcie pracy dla ponad 30 gazet i magazynów, widziałem okładki, strony i infografiki swojego autorstwa, kopiowane przez inne publikacje. Zawsze uznawałem to za zaszczyt, ale ta sprawa zaszła zbyt daleko” – pisze na swoim blogu Santana.

Santana jest dyrektorem artystycznym w niemieckim wydawnictwie Axel Springer SE, gdzie w ostatnim czasie odpowiadał za redesign wielu tytułów prasowych, wliczając w to „Bild am Sonntag Sport”, „Auto Bild” i „Sport Bild”. Swoją międzynarodową reputację zawdzięcza pracy dla ponad 30 tytułów prasowych na całym świecie, za co był zresztą wyróżniony licznymi nagrodami, m.in. przez Society for News Design (USA), Lead Awards, ADC (Niemcy), European Newspapers Award, Esso (Ameryka Południowa) i innym.

Jak twierdzi Santana, polski tygodnik ABC „skopiował praktycznie cały projekt graficzny opracowany dla gazety Bild am Sonntag. Przejrzałem oryginał gazety i to, co zrobili, jest niewiarygodne. Formaty, fragmenty, ramki, boksy, kolory… i tak dalej, i tak dalej” – wylicza. „To był dla mnie cały rok ciężkiej pracy, testów i nieprzespanych nocy, by znaleźć najlepsze rozwiązania dla największej niedzielnej gazety w Europie, a oni skopiowali to ot tak? Czuję się okradziony ze swojego czasu” – skarży się Santana.
8 5
odpowiedź
User
strzał w kolano
ABC to ewidentna kalka "Bild am Sonntang”. Hasło przy kampanii w radiu to strzał do własnej bramki. przestrzegają przed podróbkami, a sami są klasyczną podróbką. Porażki im życzę bo nie ma nic równie słabego jak kradzież cudzych pomysłów. Panie Jankowski, że też Pan do tego dopuścił, wstyd.
6 5
odpowiedź
User
harry
Jak widać Polacy już wchłonęli niewolniczo-poddańcze myślenie. Jak jesteście za Niemcami to wam gratuluje.
12 3
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry