ABI: w 2010 r. zostanie sprzedanych ponad 42 mln PND

Według ABI Research, utrzymuje się zdobyta w ostatnich latach popularność urządzeń PND (Personal Navigation Device).

km
km
Udostępnij artykuł:

Firma badawcza prognozuje, że w bieżącym roku na całym świecie sprzedanych zostanie 42,3 miliona tego typu urządzeń.

ABI odnotowuje, że nowe nawigacje oferują coraz bardziej atrakcyjne dla konsumentów funkcje, takie jak komendy głosowe, cyfrowe aparaty fotograficzne czy łączność Bluetooth. W pierwszej połowie tego roku nowe modele wprowadziły na rynek m.in. firmy Navigon, Pioneer i Garmin.

Przenośne urządzenia PND posiadają ekrany o przekątnej od 3 do 5 cali, a rozmiary nawigacji wbudowanych w deskę rozdzielczą samochodu dochodzą do 7 cali. Ponad 80 proc. wszystkich tych produktów jest wyposażonych w dotykowe wyświetlacze.

Ostatnio producenci PND zmagają się z rosnącą konkurencją ze strony wyposażonych w GPS smartfonów. Do spadku sprzedaży i cen przyczynia się też oferowany przez Google i Nokię darmowy dostęp do map z poziomu komórek.

Jednak zdaniem ABI, urządzenia PND cały czas mają przewagę nad smartfonami, dlatego że ich większe ekrany zapewniają użytkownikom czytelniejszy widok i łatwiejsze korzystanie podczas jazdy. Dlatego, pomimo ogólnego spadku sprzedaży, kierowcy częściej będą decydować się właśnie na urządzenia PND.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]